🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 31 minutit
Raha on tore saada, aga kohe varakult tasub mõelda ka selle peale, et e-kaubanduses on tarbijatel õigus kaupu tagastada, neljateistkümne päeva jooksul ostust loobuda ja kuidas seda raha reaalselt siis neile tagasi kanda.
Ja see on mõnes valdkonnas aktuaalsem kui mõnes teises valdkonnas. Selge on see, et kui müüa riideid või jalanõusid, siis inimesed tellivad neid, proovivad ja leiavad, et see ikkagi päris ei istu. Ei ole mingi ime, kui veerand või kolmandik kaupadest saadetakse tagasi. See on midagi, millega tuleb äriplaanis arvestada, aga tuleb ka mõelda selle peale, kuidas reaalselt rahatagastust teha.
Võib-olla mõned teised valdkonnad, näiteks piletite müük, on sellised, kus tagasimakseid ei ole kogu aeg, aga kui näiteks mingi üritus tühistatakse või mingi reis tühistatakse, siis tuleks suuremale grupile teha neid korraga. Nii et ka selle peaks läbi mõtlema, et kuidas seda teha. Sest pangamaksetel, mis on kõige levinum makselahendus, pole pankade poolt loodud lahenduses sisseehitatud rahatagastust.
Ehk siis nii mõnigi teenusepakkuja võib öelda, et kui soovite raha tagastada, siis peate lihtsalt selgitama välja tarbija pangakonto numbri, vaadates seda kuskilt väljavõttest, või küsima tema käest ja vormistama pangas uue maksekorralduse. Kui seda juhtub kord kvartalis, pole probleemi. Kui mahud on aga suured ja tagastusi on suhteliselt palju ja ettevõttes neid maksekorraldusi peaks vormistama raamatupidaja ja kinnitama keegi teine, siis see võib olla päris palju tööd ning peaks hakkama otsima, kas on alternatiivseid lahendusi.
On ka teenusepakkujaid, kes suudavad anda lihtsamaid lahendusi, kus neid tagasimakseid saavad teha reatöötajad ja see raha ei saa kuhugi kaduma minna ja reatöötaja ei pea pangakontole ligi pääsema. Neid makseid on võimalik ka automatiseerida, et arvuti teeb neid iseseisvalt. Sellele tasub tähelepanu pöörata.
Kaardimaksete puhul on rahatagastuse lahendus tehniliselt reeglina sisseehitatud, kõigil on olemas tehingu tagasipööramise võimalus, kuid mõnedel juhtudel tasub tähele panna, et võib kaasneda eraldi teenustasu.
Üldiselt on oluline aru saada sellest, et kui tehing juba toimus ja ettevõte hiljem soovib raha tagasi kanda, siis selle algse tehingu pealt makstud teenustasusid reeglina kuskilt tagasi ei saa, sest tegelikult see raha liikus pankade vahel ja kõik need tasud on juba ära makstud.
Maksa hiljem lahenduste pakkujaid on turul hulgaliselt, nii suuremaid kui ka väiksemaid. Elu on näidanud, et rahatagastus võib olla tihti tülikas käsitöö ja kui ettevõttel on valdkond, kus maksa hiljem lahendus võib olla oluline, aga samas ka rahatagastusi või tehingust loobumisi on omajagu, siis sellele tasub ka kindlasti varakult mõelda, et pärast käsitöö alla ei mattuks.
Art annab Sulle väärt soovitused, kuidas valida enda e-pole õige ja jätkusuutlik makselahendus ning kuidas kõike seda hallata oskuslikult.
Pangamaksete puhul võib näha erinevaid nimesid sellele teenusele, olgu selleks siis pangalink, maksete algatamine, avatud pangandus või mõnel juhul ka ingliskeelse nimetusega “Open Banking”.
Vaata kursuse videotTeine väga levinud makseviis on kaardimaksed. Eelkõige siis Visa ja Mastercard maksed, ehkki maailmas on loomulikult ka teisi kaarte olemas, American Express näiteks, mis aga Baltikumis praktilist kasutust ei leia ja ei ole siinkohal oluline.
Vaata kursuse videotMaksa hiljem koondab neid erinevaid makselahendusi, kus tarbija saab täna kauba kätte, aga raha maksab mingisuguse perioodi peale hiljem. See võib olla järelmaks, mõned juhul nimetatakse seda “slice`iks”, tarbimislaenuks ja nii edasi.
Vaata kursuse videotMida Eesti turul tihtipeale küsitakse on Paypal, ka Apple Pay ja Google Pay, mis on erinevad e-rahakoti tüüpi maksemeetodid, mis lõpuks ikkagi on seotud pangakaartidega, aga nad loovad maksetele vahekihi.
Vaata kursuse videotPalju sõltub sellest, millisel turul ettevõte kavatseb äri teha ja mis makselahendusele peaks esmajoones tähelepanu pöörama. Alustades Eesti turust, siis pangamaksed on kõige levinum makseviis. Sellele peaks kindlasti mõtlema.
Vaata kursuse videotRaha on tore saada, aga kohe varakult tasub mõelda ka selle peale, et e-kaubanduses on tarbijatel õigus kaupu tagastada, neljateistkümne päeva jooksul ostust loobuda ja kuidas seda raha reaalselt siis neile tagasi kanda.
Vaata kursuse videotEelnevalt rääkisime sellest, et peaks mõtlema kõigepealt, mis turule ettevõte sihib ja milliseid makselahendusi on vaja. Kelle juurest seda lahendust võtta?
Vaata kursuse videotLõpetuseks mõned tüüpilised vead, millele tasub tähelepanu pöörata. Üldine filosoofia peaks olema maksete võimalikult lihtne ja sujuv toimimine, et tarbijal ei oleks liiga palju komistuskive võimalik valida, sest ega maksed ei too ettevõttele uusi tarbijaid. Kui maksed lihtsalt ei toimi ja ei ole sobivaid makseviise, siis jäävad mõned müügid tõenäoliselt tegemata.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.