← Tagasi

Makselahenduse valimine

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 31 minutit

Eelnevalt rääkisime sellest, et peaks mõtlema kõigepealt, mis turule ettevõte sihib ja milliseid makselahendusi on vaja. Kelle juurest seda lahendust võtta? 

Pakkujaid on mitmeid. Alustuseks tasub pöörata tähelepanu sellele, et kas eksisteerib mingi tehniline valmislahendus. Me räägime siin moodulist, pluginast, valmis integratsioonist e-kaubanduse platvormile, mida ettevõte kavatseb kasutada. 

Paljude pakkujate puhul on võimalik, et on ka API dokumentatsioon. Teie arendaja võib ise võtta dokumentatsiooni ette, ise ehitada integratsiooni, aga see kõik üldiselt on palju pikaajalisem töö ja see võtab aega ja raha. Enamasti on soov see, et katsuks need maksed võimalikult kiiresti käima saada. Nii et valmislahenduste kasutamine on kindlasti eelistatud. Kõikidele platvormidele, kõikidel teenusepakkujatel kindlasti ei ole olemas neid võimalusi, nii et sellele tuleks tähelepanu pöörata. 

Paljudel juhtudel on võimalik enne lepingu sõlmimist ja teenuse kasutama hakkamist makselahendusi lihtsalt proovida. Saab makselahendused alla laadida ja tööle panna. Kindlasti tasub seda teha. Samuti võib tekkida tehnilisi probleeme sellega seoses, et ettevõtte olemasolevad kujundused või mingid muud moodulid lähevad konflikti. Kõiki neid asju tasuks eelnevalt läbi proovida, enne kui hakata lepinguid sõlmima.

Loomulikult küsimus on, et millised makseviisid on antud teenusepakkujal pakkumises. Kas turud on kaetud, kui lai ampluaa on, mida teil vaja on ja muu oluline funktsionaalsus, nagu rahatagastused ja kuidas need toimivad ning väljavõtted. Üleüldse võib olla üsna mõistlik katsuda suhteliselt varakult kaasata ka oma raamatupidaja sellesse küsimusse, millist makseteenuse pakkujat valida ja kuidas hakkab elu välja nägema. Kust ta saab väljavõtted, kas need tulevad kõik ühest kohast, kas nad on ühes formaadis, millised raportid olemas on ja võib-olla ka testkeskkonnas midagi läbi proovida. Elu jällegi näitab, et tekib igasuguseid muresid sellega seoses, et viimasel hetkel raamatupidajatele pannakse kohustus teha asju, millest nad ei saa üldse aru, mida nad peaksid muutma oma töös. 

Muude funktsionaalsuste puhul, kui ettevõte peaks tahtma kasutada püsimakseid, siis need tavaliselt eeldavad eraldi rakendusi. Kaardipettuste vältimine võib olla oluline, kui ettevõte kaardimakseid kasutab. Kõige lihtsam variant, kui tegevus on suunatud Eesti turule, aga on selline valdkond, kus väga kergesti võib pettusi toimuda (ettevõte müüb kasvõi kinkekaarti või tehnikaasju, mida on lihtne edasi müüa, kui neid kuidagi saaks välja petta), siis kas üldse aktsepteerida Lõuna-Ameerika, Austraalia pangakaarte, kui ettevõte sinna nagunii ei tarni?

Nendele asjadele peaks vaatama võimalikult varakult peale ja panema piirangud peale, et ei juhtuks hiljem suuri probleeme. 

Ja muud integratsioonid. Nii mõnedki teenusepakkujad siin turul pakuvad ka võimalust, et seesama plugin, sama moodul loob ühendusi ka tarnefirmadega ja nii edasi. 

Loomulikult hind. Siin tasub vaadata ka erinevaid asju, et mitte jääda ainult ühe keskseks, et mis on tehingutasud, kas on mingisugused kuutasud, kas tagastuste eest on eraldi tasud, kas kõikide tehingute eest on sama tasu, kas need erinevad kuidagi? On jällegi praktikast siin turul võimalik leida ka selliseid teenusepakkujaid, kelle puhul on päris raske aru saada, mis on lõpuks reaalne tasu, sest see koosneb nii paljudest komponentidest, et see nõuab eraldi Exceli arvestust. Tasub tähele panna. 

Muud kulud ja siin võib välja tuua ka väljamaksete kiirus. Eesti turul võib olla ei ole seda, aga kui võtta mingi rahvusvaheline pakkuja, siis isegi võib olla väljamaksete eest mingi eraldi tasu, et ettevõte saaks raha oma pangakontole. Aga väljamaksete kiirus ka, kuna tänasel hetkel intressid on tõusnud, siis kui see raha väga kaua kuskil kinni seisab, siis see on ju reaalselt kahju kaupmehele. Samuti, et mis on võimalused protsesside automatiseerimiseks. See läheb tagasi raamatupidajate töösse. Et kui e-kaubanduse pidamine tekitab väga palju käsitööd ettevõtte projektijuhtidele ja raamatupidajatele, siis on see ju kõik lisakulu. Kas on võimalik panna arvutit seda tegema? 

Ja kindlasti tasub mõelda ka sellele, et milline on klienditeenindus. Mis on nende kiirus, kui pöörduda nende poole, kas vastuseid saab, kas kohalikus keeles üldse suhtlevad ja kas tehniline tugi on ka saadaval, et kui reaalselt tekib probleem, et e-poes ei tööta moodul, mida nad pakuvad, tekib mingisugune tehniline konflikt, siis kas kas tehnilisema teadmisega inimesed saavad tulla appi? 

Vali teemablokk ja asu õppima (8)

Art annab Sulle väärt soovitused, kuidas valida enda e-pole õige ja jätkusuutlik makselahendus ning kuidas kõike seda hallata oskuslikult.

Pangamaksed

Pangamaksete puhul võib näha erinevaid nimesid sellele teenusele, olgu selleks siis pangalink, maksete algatamine, avatud pangandus või mõnel juhul ka ingliskeelse nimetusega “Open Banking”.

Vaata kursuse videot

Kaardimaksed

Teine väga levinud makseviis on kaardimaksed. Eelkõige siis Visa ja Mastercard maksed, ehkki maailmas on loomulikult ka teisi kaarte olemas, American Express näiteks, mis aga Baltikumis praktilist kasutust ei leia ja ei ole siinkohal oluline. 

Vaata kursuse videot

Maksa hiljem maksed

Maksa hiljem koondab neid erinevaid makselahendusi, kus tarbija saab täna kauba kätte, aga raha maksab mingisuguse perioodi peale hiljem. See võib olla järelmaks, mõned juhul nimetatakse seda “slice`iks”, tarbimislaenuks ja nii edasi.

Vaata kursuse videot

Muud maksed

Mida Eesti turul tihtipeale küsitakse on Paypal, ka Apple Pay ja Google Pay, mis on erinevad e-rahakoti tüüpi maksemeetodid, mis lõpuks ikkagi on seotud pangakaartidega, aga nad loovad maksetele vahekihi.

Vaata kursuse videot

Valiku määrab sihtturg

Palju sõltub sellest, millisel turul ettevõte kavatseb äri teha ja mis makselahendusele peaks esmajoones tähelepanu pöörama. Alustades Eesti turust, siis pangamaksed on kõige levinum makseviis. Sellele peaks kindlasti mõtlema.

Vaata kursuse videot

Rahatagastused

Raha on tore saada, aga kohe varakult tasub mõelda ka selle peale, et e-kaubanduses on tarbijatel õigus kaupu tagastada, neljateistkümne päeva jooksul ostust loobuda ja kuidas seda raha reaalselt siis neile tagasi kanda.

Vaata kursuse videot

Makselahenduse valimine

Eelnevalt rääkisime sellest, et peaks mõtlema kõigepealt, mis turule ettevõte sihib ja milliseid makselahendusi on vaja. Kelle juurest seda lahendust võtta?

Vaata kursuse videot

Tüüpilised vead

Lõpetuseks mõned tüüpilised vead, millele tasub tähelepanu pöörata. Üldine filosoofia peaks olema maksete võimalikult lihtne ja sujuv toimimine, et tarbijal ei oleks liiga palju komistuskive võimalik valida, sest ega maksed ei too ettevõttele uusi tarbijaid. Kui maksed lihtsalt ei toimi ja ei ole sobivaid makseviise, siis jäävad mõned müügid tõenäoliselt tegemata.

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega