🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 31 minutit
Mida Eesti turul tihtipeale küsitakse on Paypal, ka Apple Pay ja Google Pay, mis on erinevad e-rahakoti tüüpi maksemeetodid, mis lõpuks ikkagi on seotud pangakaartidega, aga nad loovad maksetele vahekihi.
Paypal kohalikul turul, kohalikus e-kaubanduses praktilist kasutust ei leia. Nende tugevus on eelkõige usalduse tekitamine olukorras, kus müüja ja ostja üksteist üldse ei tunne, ehk siis Paypal võtab rohkemal määral pettuste riskid enda peale. Kui ettevõte soovib näiteks müüa Lõuna-Ameerikasse, siis see võib olla lahendus, mida kasutada, sest siin tuleb arvestada ka suhteliselt kõrgete tasudega, mille vastu saab kõrgemat turvalisust.
Apple Pay, Google Pay puhul oleme füüsiliste terminalide puhul juba harjunud, et neid võetakse vastu ja saab nutiseadmetega maksta. E-kaubanduses see funktsionaalsus ei ole päris sarnane olnud ja tegelikult nad levinud maksemeetodid tänasel hetkel meie turul ei ole. Tehniliselt on seal ka omad keerukused, nii et see on siiani olnud veel üsna nišiteema.
Loomulikult võib erinevates e-poodides näha veel ka selliseid võimalusi, et maksta saab arvega, mis on siis eelkõige praktiline siis, kui müük on ettevõtetele või kui mõnikord tehingumahud on väga suured ja võib juhtuda, et tarbijal ei ole kohe piisavalt limiiti, et teha makset pangas või ka kaardiga maksta. Kui tarbija ei saa samal hetkel makset teha, siis see võib olla lihtsam lahendus.
Makse kättesaamisel on Eesti turul väga vähe levinud ja võib olla mineviku jäänuk. Mõnel meile lähemal turul, näiteks Leedus, on seda rohkem kasutatud, aga reaalsus on ikkagi see, et tarbijad on tänasel päeval arvestanud sellega, et e-kaubandusest toimub ettemakse ja ka kaupmehed on huvitatud sellest, et nad saavad raha kohe kätte ja siis on selge, et tehing on toimunud.
Art annab Sulle väärt soovitused, kuidas valida enda e-pole õige ja jätkusuutlik makselahendus ning kuidas kõike seda hallata oskuslikult.
Pangamaksete puhul võib näha erinevaid nimesid sellele teenusele, olgu selleks siis pangalink, maksete algatamine, avatud pangandus või mõnel juhul ka ingliskeelse nimetusega “Open Banking”.
Vaata kursuse videotTeine väga levinud makseviis on kaardimaksed. Eelkõige siis Visa ja Mastercard maksed, ehkki maailmas on loomulikult ka teisi kaarte olemas, American Express näiteks, mis aga Baltikumis praktilist kasutust ei leia ja ei ole siinkohal oluline.
Vaata kursuse videotMaksa hiljem koondab neid erinevaid makselahendusi, kus tarbija saab täna kauba kätte, aga raha maksab mingisuguse perioodi peale hiljem. See võib olla järelmaks, mõned juhul nimetatakse seda “slice`iks”, tarbimislaenuks ja nii edasi.
Vaata kursuse videotMida Eesti turul tihtipeale küsitakse on Paypal, ka Apple Pay ja Google Pay, mis on erinevad e-rahakoti tüüpi maksemeetodid, mis lõpuks ikkagi on seotud pangakaartidega, aga nad loovad maksetele vahekihi.
Vaata kursuse videotPalju sõltub sellest, millisel turul ettevõte kavatseb äri teha ja mis makselahendusele peaks esmajoones tähelepanu pöörama. Alustades Eesti turust, siis pangamaksed on kõige levinum makseviis. Sellele peaks kindlasti mõtlema.
Vaata kursuse videotRaha on tore saada, aga kohe varakult tasub mõelda ka selle peale, et e-kaubanduses on tarbijatel õigus kaupu tagastada, neljateistkümne päeva jooksul ostust loobuda ja kuidas seda raha reaalselt siis neile tagasi kanda.
Vaata kursuse videotEelnevalt rääkisime sellest, et peaks mõtlema kõigepealt, mis turule ettevõte sihib ja milliseid makselahendusi on vaja. Kelle juurest seda lahendust võtta?
Vaata kursuse videotLõpetuseks mõned tüüpilised vead, millele tasub tähelepanu pöörata. Üldine filosoofia peaks olema maksete võimalikult lihtne ja sujuv toimimine, et tarbijal ei oleks liiga palju komistuskive võimalik valida, sest ega maksed ei too ettevõttele uusi tarbijaid. Kui maksed lihtsalt ei toimi ja ei ole sobivaid makseviise, siis jäävad mõned müügid tõenäoliselt tegemata.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.