🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 31 minutit
Maksa hiljem koondab neid erinevaid makselahendusi, kus tarbija saab täna kauba kätte, aga raha maksab mingisuguse perioodi peale hiljem. See võib olla järelmaks, mõned juhul nimetatakse seda “slice`iks”, tarbimislaenuks ja nii edasi.
See võib olla väga oluline teema või siis üldse mitte, sõltuvalt sellest, mis valdkonnas ettevõte tegutseb. Kui müüa kestvuskaupu ja summad on suhteliselt suured, siis kindlasti peaks sellele tähelepanu pöörama. Inimestel ei pruugi olla korraga rahasummat, et osta mööblit või mingeid kallimaid tehnika asju, aga nad vajavad seda kohe.
Põhimõtteliselt on siin ka kaks erinevat lähenemist, mida võib kasutada. Üks on klassikaline laenuna lähenemine, kus tarbija saab teenusepakkujalt krediiti ja maksab selle eest intressi. Ehk siis kogusumma, mida tarbija maksab, läheb natukene suuremaks tänu intressile. Teine variant, mis on samuti kasutusel, on see, et tarbija jaoks kogusumma ei muutu. Näiteks pesumasin maksab kolmsada eurot ja on võimalik talle pakkuda, et ta ei maksa seda mitte kohe, vaid kolme kuu jooksul iga kuu sada eurot, aga pesumasina saab kohe kätte. Ehk siis toode kallimaks ei lähe, mis võiks julgustada tarbijat ostu kohe tegema selle asemel, et kolm kuud raha koguda ja ilma pesumasinata läbi ajada.
Kui intressi ei maksa tarbija, siis reaalselt rahal on ikkagi hind ja seda peaks pankadele või teistele krediidiandjatele kompenseerima kaupmees. Aga see võib siiski olla mõistlik lähenemine, sest kulu võib jääda 2-3% juurde sõltuvalt sellest kui pikk see periood on. Ja kui sellise protsendiga pakkuda tarbijale allahindlust, siis ei pruugi see olla eriti atraktiivne, aga võimalus kohe täna saada kaup, ilma et midagi peaks lisaks maksma intressina, võib olla ahvatlev.
Krediidi puhul on kohustus krediidipakkujal hinnata, kas tarbija on sobilik krediidi saamiseks ja samuti tegeleda sellega, et kui hiljem tekib ikkagi mingisugune probleem tagasimaksmisega või tarbija soovib muuta tagasimaksegraafikut, siis on see krediidipakkuja mure ja tema äri. Kaupmees saab oma raha kohe alguses kätte ja saab tarnida kauba ja see, mis edasi toimub, ei ole tema vastutus.
Samuti võib turul näha, et suuremate kaupmeeste juures, kus ärimahud on ka suuremad, on võimalik teha ka nii-öelda “white label” lahendusi, kus on olemas konkreetse poeketi nimega näiteks järelmaks või jagatakse omavahel intressitulusid. Sellised koostööd on üsna levinud, kui ärimahud on suuremad.
Art annab Sulle väärt soovitused, kuidas valida enda e-pole õige ja jätkusuutlik makselahendus ning kuidas kõike seda hallata oskuslikult.
Pangamaksete puhul võib näha erinevaid nimesid sellele teenusele, olgu selleks siis pangalink, maksete algatamine, avatud pangandus või mõnel juhul ka ingliskeelse nimetusega “Open Banking”.
Vaata kursuse videotTeine väga levinud makseviis on kaardimaksed. Eelkõige siis Visa ja Mastercard maksed, ehkki maailmas on loomulikult ka teisi kaarte olemas, American Express näiteks, mis aga Baltikumis praktilist kasutust ei leia ja ei ole siinkohal oluline.
Vaata kursuse videotMaksa hiljem koondab neid erinevaid makselahendusi, kus tarbija saab täna kauba kätte, aga raha maksab mingisuguse perioodi peale hiljem. See võib olla järelmaks, mõned juhul nimetatakse seda “slice`iks”, tarbimislaenuks ja nii edasi.
Vaata kursuse videotMida Eesti turul tihtipeale küsitakse on Paypal, ka Apple Pay ja Google Pay, mis on erinevad e-rahakoti tüüpi maksemeetodid, mis lõpuks ikkagi on seotud pangakaartidega, aga nad loovad maksetele vahekihi.
Vaata kursuse videotPalju sõltub sellest, millisel turul ettevõte kavatseb äri teha ja mis makselahendusele peaks esmajoones tähelepanu pöörama. Alustades Eesti turust, siis pangamaksed on kõige levinum makseviis. Sellele peaks kindlasti mõtlema.
Vaata kursuse videotRaha on tore saada, aga kohe varakult tasub mõelda ka selle peale, et e-kaubanduses on tarbijatel õigus kaupu tagastada, neljateistkümne päeva jooksul ostust loobuda ja kuidas seda raha reaalselt siis neile tagasi kanda.
Vaata kursuse videotEelnevalt rääkisime sellest, et peaks mõtlema kõigepealt, mis turule ettevõte sihib ja milliseid makselahendusi on vaja. Kelle juurest seda lahendust võtta?
Vaata kursuse videotLõpetuseks mõned tüüpilised vead, millele tasub tähelepanu pöörata. Üldine filosoofia peaks olema maksete võimalikult lihtne ja sujuv toimimine, et tarbijal ei oleks liiga palju komistuskive võimalik valida, sest ega maksed ei too ettevõttele uusi tarbijaid. Kui maksed lihtsalt ei toimi ja ei ole sobivaid makseviise, siis jäävad mõned müügid tõenäoliselt tegemata.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.