Eesti e-kaubanduse statistika ja trendid

Vaata lähemalt

Mida ostetakse?

Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 77% elanikkonnast. Pandeemia on seda suhtarvu suurendanud – viie aasta eest oli e-ostlejate osakaal kümme protsendipunkti väiksem. Kõige aktiivsemad e-ostlejad on Suurbritannias (95% elanikkonnast), Hollandis ja Norras (92%) ning Taanis (90%). Euroala riikidest on tagasihoidlikum e-ostlejate osakaal (pisut üle poole elanikkonnast) Lõuna-Euroopas – Portugalis (63%), Itaalias (57%) ja Küprosel (55%). Bulgaarias ja Rumeenias teeb e-oste aga vaid alla poole elanikkonnast.

Mis on juhtunud pakimahtudega?

2020.a kasvas pandeemiast tingitult e-kaubandus tavapärase 20% asemel 50%. Pakiautomaatidesse liikus eraisikute poolt ettevõtetest tellitult 9 miljonit pakki ning 2024 aastal juba 17 miljonit pakki.

Kõige suurem turuosa, 45% turumahust on Omniva käes, järgnevad DPD ja  Smartpost 27-28% vahel, olenevalt kuust ning Venipak 3%. Unisend saab lähiaastatel tõenäoliselt samuti arvestatavaks turuosaliseks (kuna suur osa Temu mahust tuleb nende kaudu)

Üldiselt ostetakse kõige rohkem interneti teel kontserdi, kino ja teatripileteid, mis on koguni 42% ostudest. Elektroonika on teisel kohal 30%, riided, jalatsid 25%, kosmeetika 23%, mööbel 23%, parfüümid 21%, spordikaubad 19%, mänguasjad ja lasteriided 18%, toidukaubad 12%, ravimid 7%.

Allikad: Majandus- ja Kommunikatsiooni Ministeerium, Eesti Pank, Statistikaamet, Eesti E-kaubanduse Liit, Kantar Emor, DPD, eCommerce Europe.

Kust saab erinevat statistikat ja algandmed e-kaubanduse kohta ise vaadata?

Euroopa Liidus ja liikmesriikidel puudub selge e-kaubanduse mõiste- kas siia alla peaks minema ainult e-kaubad või ka e-teenused? Ja kui teenused, siis kas lennupiletid, kontserdipiletid või loterii? Seetõttu on siin üksjagu segadust, kes mida ja kuidas mõõdab.

Lisainfo ja ettepanekud:
Tõnu Väät
, Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht

2025.a. märksõnad edukaks e-müügiks on:

1-2 päeva tarne ning 7 päevane komplekteerimine, et rahvusvahelises konkurentsis püsida!

Kliendisõbralikkus, mugav-kiire-tasuta tagastus

Videod toodete juures, piisavad tootekirjeldused, leitavus Googles

Live Chat

Mobile only!

Keskkonnasäästlikus ja sõbralikkus müügiargumendina

Automaatturunduse tööriistad

Omnichannel innovaatilised lahendused

Tutvu juba liitunud e-poodidega

Meid on iga päevaga aina rohkem, sest koos on kergem areneda.

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega