Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Krüptoraha kasutamine on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud. 2024. aasta novembri seisuga omab krüptoraha üle 650 miljoni inimese ning 2025. aastaks prognoositakse see arv kasvavat 750–900 miljonini. See on tohutu hüpe võrreldes vaid mõne aasta taguse ajaga, mis näitab kasutuselevõtu kiirenemist.
Ja tõepoolest, tarbijad kasutavad üha enam krüptot reaalsete kaupade ja teenuste ostmiseks.
Makseandmed näitavad huvitavaid trende selles, mida inimesed krüptoga ostavad. Näiteks moodustavad eeltasutud kinkekaardid üle veerandi kõikidest krüptotehingutest (suurim segment), mis viitab sellele, et paljud kasutavad krüptot kaudselt igapäevaste ostude tegemiseks. Populaarsed on ka kallimad kategooriad – umbes 20% BitPay kasutajate kulutustest läheb reisimisele ja hotellidele ning ~15% meelelahutusele ja digiteenustele.
Teisisõnu, inimesed broneerivad lende, hotelle, ostavad elektroonikat ja ülekannete teenuseid oma Bitcoini või USDC-ga. Kõik need näitajad viitavad sellele, et krüpto areneb järk-järgult investeerimisvarast praktiliseks maksemeetodiks e-kaubanduses.
Suured makselahendusi pakkuvad ettevõtted hakkavad lähiajal lisama krüpto makselahendusi. Veel hiljuti olid peamised maksetöötlejad krüptosse skeptiliselt suhtunud – kuid 2024. aastal on toimunud ulatuslik nihe.
Teine suur tegija, kes krüpto poole vaatab, on Klarna, osta-kohe-maksa-hiljem teenuse põhitegelane. Klarna tegevjuht Sebastian Siemiatkowski teatas 2025. aasta alguses, et ettevõte „võtab krüpto omaks“. See kannapööre on märkimisväärne, sest Klarna juhtkond oli varem krüpto suhtes avalikult skeptiline olnud. Nüüd aga uurib ettevõte, kuidas integreerida krüptovaluutad oma platvormi – mis võib tähendada, et 100+ miljardi dollari suurune aastane maksete käive hakkab osaliselt liikuma digivarade kaudu.
Krüptotrend ei piirdu ainult Silicon Valleyga – see on jõudnud tegelikult vaikselt ka Balti riikide e-kaubandusse. Mitmed ettevõtted meie regioonis on hakanud vastu võtma krüptomakseid, pakkudes klientidele rohkem maksevõimalusi. Näiteks: AirBaltic, Varle.lt, Frog.ee jpt.
Kui ostad pileti näiteks airBalticu kodulehelt ja maksad krüptoga, siis hind kuvatakse endiselt eurodes ning see konverteeritakse nende makselahenduse kaudu krüptorahast euroks. Tegelikult märkis airBaltic, et kuigi krüptokasutus algas tagasihoidlikult (esimestel aastatel kasutas krüptomakseid umbes 1 000 klienti), andis see neile unikaalse müügiargumendi ning kõnetas tehnoloogiast huvitatud reisijaid.
Tegelikult on krüptomaksete integreerimine täna väga lihtne mis praktikas tähendab seda, et kui klient maksab näiteks Bitcoiniga, fikseerib maksetöötleja vahetuskursi ja kannab ettevõtja kontole vastava summa eurodes. Ettevõte saab raha oma tavapärases valuutas ning klient saab maksta krüptoga – kõik on rahul.
Mihhail Kaplin
Coinspaid
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.