Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Globaalsed trendid krüptoraha kasutuselevõtus e-kaubanduses

April 1, 2025

Kati Rajari
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab pea 550 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati RajariKati Rajari
Tõnu Väät
Kati Rajari
Kati Rajari
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Krüptoraha kasutamine on viimastel aastatel hüppeliselt kasvanud. 2024. aasta novembri seisuga omab krüptoraha üle 650 miljoni inimese ning 2025. aastaks prognoositakse see arv kasvavat 750–900 miljonini. See on tohutu hüpe võrreldes vaid mõne aasta taguse ajaga, mis näitab kasutuselevõtu kiirenemist.

Oluline on märkida, et paljud krüpto omanikud soovivad oma digitaalset raha ka kulutada, mitte ainult hoida. Umbes 29% krüptoomanikest kaalub krüptot kasutada maksevahendina – see on 6 protsendiline tõus alates 2022. aastast.

Ja tõepoolest, tarbijad kasutavad üha enam krüptot reaalsete kaupade ja teenuste ostmiseks.

Makseandmed näitavad huvitavaid trende selles, mida inimesed krüptoga ostavad. Näiteks moodustavad eeltasutud kinkekaardid üle veerandi kõikidest krüptotehingutest (suurim segment)​, mis viitab sellele, et paljud kasutavad krüptot kaudselt igapäevaste ostude tegemiseks. Populaarsed on ka kallimad kategooriad – umbes 20% BitPay kasutajate kulutustest läheb reisimisele ja hotellidele ning ~15% meelelahutusele ja digiteenustele​.

Teisisõnu, inimesed broneerivad lende, hotelle, ostavad elektroonikat ja ülekannete teenuseid oma Bitcoini või USDC-ga. Kõik need näitajad viitavad sellele, et krüpto areneb järk-järgult investeerimisvarast praktiliseks maksemeetodiks e-kaubanduses.

Tööstuse faktid ja olulised arengud

Suured makselahendusi pakkuvad ettevõtted hakkavad lähiajal lisama krüpto makselahendusi. Veel hiljuti olid peamised maksetöötlejad krüptosse skeptiliselt suhtunud – kuid 2024. aastal on toimunud ulatuslik nihe.

Näiteks Stripe jõudis pealkirjadesse, omandades umbes 1,1 miljardi dollari eest krüptostartupi Bridge​. Bridge on stabiilse raha makseplatvorm ja see on Stripe’i ajaloo suurim omandamine – selge märk, et makselahendusi pakkuv ettevõte näeb krüptot (eriti stabiilset raha) internetimakse tulevikuna.

Teine suur tegija, kes krüpto poole vaatab, on Klarna, osta-kohe-maksa-hiljem teenuse põhitegelane. Klarna tegevjuht Sebastian Siemiatkowski teatas 2025. aasta alguses, et ettevõte „võtab krüpto omaks“. See kannapööre on märkimisväärne, sest Klarna juhtkond oli varem krüpto suhtes avalikult skeptiline olnud​. Nüüd aga uurib ettevõte, kuidas integreerida krüptovaluutad oma platvormi – mis võib tähendada, et 100+ miljardi dollari suurune aastane maksete käive hakkab osaliselt liikuma digivarade kaudu.

Krüpto kasutuselevõtt Baltikumis

Krüptotrend ei piirdu ainult Silicon Valleyga – see on jõudnud tegelikult vaikselt ka Balti riikide e-kaubandusse. Mitmed ettevõtted meie regioonis on hakanud vastu võtma krüptomakseid, pakkudes klientidele rohkem maksevõimalusi. Näiteks: AirBaltic, Varle.lt, Frog.ee jpt.

Kui ostad pileti näiteks airBalticu kodulehelt ja maksad krüptoga, siis hind kuvatakse endiselt eurodes ning see konverteeritakse nende makselahenduse kaudu krüptorahast euroks. Tegelikult märkis airBaltic, et kuigi krüptokasutus algas tagasihoidlikult (esimestel aastatel kasutas krüptomakseid umbes 1 000 klienti), andis see neile unikaalse müügiargumendi ning kõnetas tehnoloogiast huvitatud reisijaid.
Tegelikult on krüptomaksete integreerimine täna väga lihtne mis praktikas tähendab seda, et kui klient maksab näiteks Bitcoiniga, fikseerib maksetöötleja vahetuskursi ja kannab ettevõtja kontole vastava summa eurodes. Ettevõte saab raha oma tavapärases valuutas ning klient saab maksta krüptoga – kõik on rahul.

Mihhail Kaplin

Coinspaid

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega