Võtame siis lihtsalt sisu. Olgu see siis näiteks sisuleht või kategooria. Kuidas seda optimeerida, mida jälgida? Esimese asjana kindlasti vaadata seda, et mis on meta andmed. Meta andmed on pealkirjad ja kirjeldused, mida näete juba otsingutulemustes. Neid ei kuvata tegelikult veebilehel kuskil, need on koodis. Seal oleks teie väärtuspakkumised, märksõnad sees, mitte, et see oleks avaleht, sidekriips e-pood. Seal olekski näiteks kategooria nimetus ja võib-olla mingi teie unikaalne väärtuspakkumine meta pealkirjas. Saate lisada sinna meta kirjelduse, et optimeerida, paremini, tuua sinna märksõna sisse, mida te tahate optimeerida, mida inimesed peaks nägema ja tuua väärtuspakkumine sisse. See on koht, mida vaadake, jälgige, mis andmeid seal kuvatakse teie lehel.
Teiseks sisu. Näiteks kui teil ongi televiisori kategooria, siis inimesed otsivad ju “televiisor”, “telekad”, “telerid”, tuvastada need sõnad ära. Saate võib-olla paremini pealkirja lahti kirjutada. Ei olegi võib-olla tooted või kategooria nimetus, ongi näiteks televiisorid sidekriips LG ja Samsungi telerid. Sõna “telerid” olemas “televiisorid”, “LG televiisorid”, mida inimesed ka otsivad. Loote sinna võib-olla sisuploki kategoorias või sisu lehe siis tekitate, toote neid märksõnasid sisse, vaatate, et need oleks kasutuses. Võib-olla saate pildi lisada. Ka pildifaili nimes kasutatavad sõnad. Aga tähtis on, et te optimeerite mõtlete sellele kaasa.
Seal on erinev faktorid, aga seda saab kõike lugeda, guugeldada ehk siis jah ka guugeldades peab ise allikakriitiline natuke olema, aga juba see, et lisate täiendate märksõnadega sisu, see juba aitab teil edasi liikuda.
SEO kohapealt Asos, kuidas nemad on kategooria vaadet lahendanud. Loonud sinna tekstiploki kategooria vaatesse. Vajutades peale siis saab seda teksti natuke rohkem lugeda, aga see kõik aitab rikastada seda kategooria vaadet, sest inimesed võivad ju hästi erinevalt naiste jalanõude kategooriat otsida inglise keeles.
See kõik on abiks kliendile. Pluss aitate klienti, aitate Google'it paremini aru saada, kõik võidavad. Erinevad näited, kuidas kategooriate teksti lahendusi teha, sest e-poodide puhul tihti on see natukene mööda vaadatud asi, et tehakse see kategooria valmis, aga ei tegeleta sellega edasi ei aidata, rikastata optimeerimise mõttes Google'i jaoks.
Väga suured Eesti e-poed saavad kuus kuni kümme protsenti oma külastatavusest Google'i pildiotsingust. Jah, kategooriad on erinevad, mõnes kategoorias minnakse pildiotsingusse rohkem, teises vähem. Aga minnakse kas otse või siis mingi hetk Google'i pildiotsingusse ja sealt Google'i pildiotsingust inimesed näevad mingeid tooteid, võib-olla klikivad sinna ja seal peab ka nähtavus olema parem, olema optimeeritud. Kuidas seda teha? Vaadake, et teie piltide failinimedes oleks sõnades sees ikkagi toote nimetus, küsige kasvõi arendused, et sinna oleks nimed lisatud. Saate ise ka neid täiendada, lisada neid sõnasid juurde, iseloomustada neid pilte.
Ka video kasutamine, võib-olla lihtsalt ka olles abiks inimestele enne kui nad ongi teie kliendid. Näiteks “Eesti hagijas”. Seda ju guugeldatakse, vaadatakse, loetakse selle kohta ka erinevate koeratõugude kohta. PetCity on teinud väga suurepärase lahenduse. Erinevate koeratõugude jaoks teinud iseloomustavad videod. Inimene olles seda videot korduvalt vaadanud, selle tõu kohta rohkem infot saanud, guugeldab Eesti hagijas ja PetCity oma brändiga on enne kui inimene on isegi otsustanud lemmiklooma omanikuks hakata, juba ta on tuntud bränd, juba usaldusväärsus on tekitatud.
Lisada tuleks video pealkirja ja kirjeldusse samu sõnu, mida te olete tuvastanud ehk teemasid, mida inimesed otsivad. Videod tulevad hästi Google'is välja, kui Youtube'is ka neid nii öelda guugeldatakse, otsitakse sealt ka erinevaid teemasid. Küll ka hästi palju inglise keeles, aga siiski need võimalused on olemas. Kui just globaalse turu lähete on see hea võimalus, kuidas luua mingit sisu inglise keeles, aidata kliente, võib-olla mingid spetsiifilisemad teemad, millele inimesed otsivad lahendusi Youtube'ist.
Räägime SEO-st e-poodidele ehk sellest, kuidas optimeerida otsingumootoritele oma e-poodi. Lihtsalt öeldes tähendab see seda, kuidas parandada oma positsioone Google'is, kuidas olla Google'is paremini nähtav.
Kui guugeldada, siis avaneb tegelikult kahte tüüpi tulemusi. Esimene on Google Ads e-kaubanduses, mis on reklaamide plokk. Teiseks on orgaanilised tulemused, mis on tulemused, mida Google näitab otsingumootorite optimeerimise tulemusena...
Vaata kursuse videotKuidas alustada oma e-poe optimeerimist või kui juba e-pood on olemas, siis kuidas seda protsessi hakata täiendama, seda edasi viia?
Vaata kursuse videotÜks põhiline tööriist märksõnade tuvastamiseks on Ahrefs, mis aitab otsingu andmeid paremini tuvastada, neid näha. Paratamatult SEO maailmas ei ole väga häid tasuta tööriistasid, sellepärast on soovitav alguses kasvõi kuuks ajaks investeerida sellesse tööriista, saada neid andmeid kätte ja juba sellest lähtuvalt teha otsuseid.
Vaata kursuse videotLiikudes natukene märksõnadest veel edasi. Kui märksõnad on tuvastatud, siis soovitav on natuke laiemalt mõelda, mida inimesed võivad otsida.
Vaata kursuse videotKui sama Ahrefs tööriist võtta, siis seal on selline funktsioon nagu site audit. Eesti keeles lehekülje analüüsimine. Lisage oma veebileht sinna, oma e-pood.
Vaata kursuse videotScreaming Frogi saab oma lehe domeeni näiteks e-poe domeeni sisestada ja see tööriist käitub natuke nagu Google'i robot, ehk ta hakkab neid samu andmeid korjama, näitama ja siis te juba juba näete ära, kas seal tekivad mingid konfliktid, võib-olla mingeid andmeid ei näita.
Vaata kursuse videotKui me nüüd oleme selle analüüsi teinud, oleme juba tehnilist olukorda natuke vaadanud, siis peaks hakkama otsuseid tegema, kuidas paremini optimeerida. Vaadake seda sellest lähtuvalt, et mis on teie jaoks relevantsed sõnad.
Vaata kursuse videotKui me märksõnad oleme tuvastanud märksõnade analüüsi abil, oleme juba enda jaoks mingeid otsuseid teinud, siis tekib küsimus, et kuhu siis neid otsinguid määrata, kuidas optimeerida, kuidas lehe struktuuri ehitada.
Vaata kursuse videotMida Google arvestab? Google'il on algoritm, mis reastab otsingutulemusi ja sinna kuuluvad erinevad faktorid, mida peaks paremini optimeerima. Jah, seal on 200+ faktorit, osakaalud on erinevad.
Vaata kursuse videotVõtame siis lihtsalt sisu. Olgu see siis näiteks sisuleht või kategooria. Kuidas seda optimeerida, mida jälgida? Esimese asjana kindlasti vaadata seda, et mis on meta andmed
Vaata kursuse videotPõhimõttelise tähendab see kategooriate, toodete rikastamine, andmete rikastamine, et Google saaks sellest paremini aru.
Vaata kursuse videotMis siis on lingid teistelt domeenidelt? Me rääkisime autoriteetsusest ja see autoriteetsus põhimõtteliselt tähendabki seda, et kui autoriteetne on teie domeen või e-pood Google'i silmis.
Vaata kursuse videotOlemas on ka lisamaterjalid kust saab SEO poole pealt edasi lugeda ja vaadata. Näiteks Ahrefs tööriistas on ka eraldi akadeemia või lisamaterjalide koht, kus on hästi palju Youtube'i videosid, kus õpetatakse erinevaid teemasid SEO poole pealt.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.