Üks põhiline tööriist märksõnade tuvastamiseks on Ahrefs, mis aitab otsingu andmeid paremini tuvastada, neid näha. Paratamatult SEO maailmas ei ole väga häid tasuta tööriistasid, sellepärast on soovitav alguses kasvõi kuuks ajaks investeerida sellesse tööriista, saada neid andmeid kätte ja juba sellest lähtuvalt teha otsuseid.
Kui oleksite rehvide müüja, võib-olla tulete turule, tahate rehve hakata müüma. Tööriistaga näete, kuidas antud valdkonnas inimesed otsivad. Sisestate sõna “rehvid” Arehfs tööriista ja näete erinevaid soovitusi, mida see tööriist annab. Inimesed otsivad “rehvid”, “suverehvid”, “talverehvid”, otsitakse, “millal rehve tuleb vahetada”, erinevaid rehvitüüpe, erinevaid otsinguid “bränd + rehvid”. Kui otsingu andmed on olemas, siis saate ise juba hakata enda otsuseid tegema enda e-poes, kuidas optimeerida, mis sõnasid kasutada.
Lisaks on ka SEMRush üks teine tööriist, mis teeb põhimõtteliselt sama tööd, annab samasuguseid andmeid. Teie enda valik millist te soovite kasutada, aga tähtis on see, et te hakkaksite märksõnadega tegutsema.
Selleks on erinevaid mooduseid, kuidas veel edasi liikuda, et neid märksõnasid põhjalikumalt vaadata. Näiteks Ahrefs tööriistaga saab ka vaadata, mis sõnadega Google'ist tulevad välja teie konkurendid.
“Rehvid” märksõnaga näitena edasi minnes. Oletame, et te guugeldate seda, vaatate, et “rehvidpluss.com” tuleb esimesena välja “rehvid” otsingus. Tasuks üles märkida, vaadata mis on veel teised konkurendid, kes Google'is hästi välja tulevad “rehvid” otsingutega ja siis hakata vaatama sellest tööriistast, mis on need täpsemad otsingud, millega nad välja tulevad.
Kui lisada “rehvidpluss.com” siis näeb erinevaid märksõnasid, millega see leht välja tuleb Google'is. Ja näeb ära märksõnad, kui palju neid otsitakse ja saab ise neid arvestada, saab hakata märksõnade analüüsi tegema.
Kui on juba tegutsev e-pood, siis ka lehesisese otsinguga saab vaadata erinevaid märksõna ideed. Võib vaadata, mis Google'i alumises osas on, sest Google annab ka igasuguseid erinevaid soovitusi. Saab jälle sõnade ideid, saab teemade ideid, mida inimesed otsivad. Need ei ole seal juhuslikud teemad, need on teemad, mida inimesed veel otsivad. Vaadata veel teisi konkurente, vaadata laiemalt. Vaadata sõna “rehvid” tööriistas klikkides peal, võib-olla “talverehvid” tulevad omakorda erinevaid otsinguid, näiteks “parimad talverehvid” või “talverehvid” pluss mingi bränd, mida inimesed otsivad. Kui protsessiga hakkate pihta, siis saate hästi palju otsingu andmeid.
On veel teisi tööriistasid, näiteks Kwfinder tööriist. Seda saab kasutada eesmärgiga, et saada omakorda Google'ist soovitusi. Google otsinguribale kirjutada sõna “rehvid”. Google hakkab soovitama ise erinevaid sõnasid, mida inimesed veel otsivad rehvidega seoses. Väga tülikas oleks trükkida sisse “rehvid a” või “rehvid b” ja vaadata, mis tulevad erinevad sõnad. Selleks on Kwfinder tööriist, mis tõmbab, kõik need andmed sisse. Saategi “rehvid” sõnaga neid erinevaid soovitusi.
See kõik annab ühe koha juurde, kust kokku võtta neid andmeid. Võib tõsta kõik need märksõnade andmed Google Sheets`i, siis on hea kliendiga jagada seda faili. Võib seda ka Excelisse teha, aga oluline on koondada need kuhugi ära, sest siis saab neid hakata hiljem jagama, mõtlema selles kontekstis, et kus, mis märksõnasid optimeerida.
Kwfinder on siis ka üks võimalus, kuidas märksõnu tuvastada. Seal on ka omakorda soovituslikud sõnad, mida siis tööriist arvab, mis “rehvidega” veel peaks seonduma.
Veel üks näide, et kui Google Adsi hakata kasutama siis on Keyword Planner tööriist, mis omakorda Google`i poolelt annab soovitusi. Siit võib võtta ideid, aga see tööriist ei anna niivõrd palju konkurentide andmeid. Hea on neid tööriistasid kasutada, küll aga võiks nad lõpuks tõsta näiteks Ahrefsi otsingu andmed kokku ja vaadata siis, kui palju neid otsinguid on. Sealt tõsta veel erinevate funktsioonide läbi märksõnasid. Peamine eesmärk on teha märksõnade analüüs, tuvastada, mida inimesed otsivad ja siis saab juba paremaid optimeerimise otsuseid teha.
Mida hakata esimeste sammudega tegema? Kui te olete uus e-pood, või alustate alles, või juba tegutsev, siis kindlasti veenduge, et teil oleks selline tööriist nagu Google Search Console paigaldatud. See on tööriist, mis annab Google'i poolt hästi palju infot. Google'i on endal ka hästi palju infot selle kohta, aga peamine paigaldage see tööriist endale ära. Kui see teil ei õnnestu või tekib mingi probleemid, on alati võimalus E-kaubanduse Liiduga ühendust võtta.
Tähtis on see, et see tööriist oleks paigaldatud, siis see tööriist omakorda kogub andmeid, mis sõnadega te juba Google'is välja tulete. See annab ka igasuguseid erinevaid muid viiteid, näiteks kui mobiilisõbralik on e-pood, mis on lehe laadimisajad, igasugused Google`i soovitused kuni selleni välja, et kui te olete näiteks alustav e-pood ja teil on tuhandeid tooteid, siis ka selline XML lehekaart, selline URL-ide rida, kuhu te saate siis koondada kõik oma tooted, kategooriad.
Tihti see platvormidel toimub automaatselt. Saate oma toodete kategooriate URL-ide nimekirja lisada sinna Google Search Console. Siis Google'il on ka oma robot, mis käib neid andmeid kogumas, Google`i andmebaaside jaoks, see saab kergemini need andmed kätte, eriti kui te olete alustav e-pood. Võib-olla Google'l ei ole ka nii palju põhjust algul tulla ja vaadata, teie lehte.
Paigaldage Google Search Console, vaadake seal ringi, aga vaadake, mis märksõnadega te juba välja tulete, kasutage neid andmeid selleks, et paremini optimeerida.
Lisaks tuleb rõhutada, et Google'i ei ole ainuke otsingumootor lisaks on veel Bing näiteks. Bingi otsingumootori jaoks tasub samamoodi sarnane tööriist paigaldada see on siis Bing Webmaster Tools. Jah, Eestis otsitakse üheksakümmend pluss protsenti hetkel Google'ist. Aga just see Bingi tööriist ka paigaldada.
Vene turg on omaette küsimus, seal on Yandex otsingumootor. Yandexil on selline tööriist, mis jälle annab neid andmeid. Hiinas on Baidu ka eraldi oma otsingumootor, millel on omad tööriistad, et saada sealt andmeid.
Aga tähtis kindlasti alustage vähemalt Google Search Console`st. Paigaldage see ja sealt juba saate oma teekonda jätkata, saate päris palju infot märksõnade kohta.
Räägime SEO-st e-poodidele ehk sellest, kuidas optimeerida otsingumootoritele oma e-poodi. Lihtsalt öeldes tähendab see seda, kuidas parandada oma positsioone Google'is, kuidas olla Google'is paremini nähtav.
Kui guugeldada, siis avaneb tegelikult kahte tüüpi tulemusi. Esimene on Google Ads e-kaubanduses, mis on reklaamide plokk. Teiseks on orgaanilised tulemused, mis on tulemused, mida Google näitab otsingumootorite optimeerimise tulemusena...
Vaata kursuse videotKuidas alustada oma e-poe optimeerimist või kui juba e-pood on olemas, siis kuidas seda protsessi hakata täiendama, seda edasi viia?
Vaata kursuse videotÜks põhiline tööriist märksõnade tuvastamiseks on Ahrefs, mis aitab otsingu andmeid paremini tuvastada, neid näha. Paratamatult SEO maailmas ei ole väga häid tasuta tööriistasid, sellepärast on soovitav alguses kasvõi kuuks ajaks investeerida sellesse tööriista, saada neid andmeid kätte ja juba sellest lähtuvalt teha otsuseid.
Vaata kursuse videotLiikudes natukene märksõnadest veel edasi. Kui märksõnad on tuvastatud, siis soovitav on natuke laiemalt mõelda, mida inimesed võivad otsida.
Vaata kursuse videotKui sama Ahrefs tööriist võtta, siis seal on selline funktsioon nagu site audit. Eesti keeles lehekülje analüüsimine. Lisage oma veebileht sinna, oma e-pood.
Vaata kursuse videotScreaming Frogi saab oma lehe domeeni näiteks e-poe domeeni sisestada ja see tööriist käitub natuke nagu Google'i robot, ehk ta hakkab neid samu andmeid korjama, näitama ja siis te juba juba näete ära, kas seal tekivad mingid konfliktid, võib-olla mingeid andmeid ei näita.
Vaata kursuse videotKui me nüüd oleme selle analüüsi teinud, oleme juba tehnilist olukorda natuke vaadanud, siis peaks hakkama otsuseid tegema, kuidas paremini optimeerida. Vaadake seda sellest lähtuvalt, et mis on teie jaoks relevantsed sõnad.
Vaata kursuse videotKui me märksõnad oleme tuvastanud märksõnade analüüsi abil, oleme juba enda jaoks mingeid otsuseid teinud, siis tekib küsimus, et kuhu siis neid otsinguid määrata, kuidas optimeerida, kuidas lehe struktuuri ehitada.
Vaata kursuse videotMida Google arvestab? Google'il on algoritm, mis reastab otsingutulemusi ja sinna kuuluvad erinevad faktorid, mida peaks paremini optimeerima. Jah, seal on 200+ faktorit, osakaalud on erinevad.
Vaata kursuse videotVõtame siis lihtsalt sisu. Olgu see siis näiteks sisuleht või kategooria. Kuidas seda optimeerida, mida jälgida? Esimese asjana kindlasti vaadata seda, et mis on meta andmed
Vaata kursuse videotPõhimõttelise tähendab see kategooriate, toodete rikastamine, andmete rikastamine, et Google saaks sellest paremini aru.
Vaata kursuse videotMis siis on lingid teistelt domeenidelt? Me rääkisime autoriteetsusest ja see autoriteetsus põhimõtteliselt tähendabki seda, et kui autoriteetne on teie domeen või e-pood Google'i silmis.
Vaata kursuse videotOlemas on ka lisamaterjalid kust saab SEO poole pealt edasi lugeda ja vaadata. Näiteks Ahrefs tööriistas on ka eraldi akadeemia või lisamaterjalide koht, kus on hästi palju Youtube'i videosid, kus õpetatakse erinevaid teemasid SEO poole pealt.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.