Kui me nüüd oleme selle analüüsi teinud, oleme juba tehnilist olukorda natuke vaadanud, siis peaks hakkama otsuseid tegema, kuidas paremini optimeerida. Vaadake seda sellest lähtuvalt, et mis on teie jaoks relevantsed sõnad. Mõelge, mis on otsingu eesmärk. Ehk siis inglise keeles on hea väljend “Search intent” ehk otsingu eesmärk, mida inimesed lähevad tegema, Google üritab ka sellest aru saada, et kui me räägime puhtalt Google'ist.
Võtame näiteks sõna “nael” versus “naelad”. Kui ma otsin “nael”, siis on väga raske ju tegelikult aru saada, mis seal otsingu taga on, mis on otsingu eesmärk. Kas ma hoidsin Briti naela, kas ma otsin massiühikut nael, ostsin hoopis ehitusvahendit. Kui ma selle otsingu ära teen Google'is, ma näen neid tulemusi, ma näen ka, et mida Google siis arvab, mida inimesed otsivad ja kui seal on Briti naela Wikipedia tulemused, mis selgitavad seda, siis võib-olla see ei ole ehituspoele märksõna, mille väga palju keskenduda. Samas mitmus, “naelad” hoopis teistsugune otsingu tulemus, tulevad erinevad ehitusvaldkonna e-poed välja. Kaks küllaltki sarnast otsingut, aga otsingu eesmärk võib täiesti erinev olla.
On mingeid teatud otsinguid, kus inimesed otsivad rohkem sisu. Näiteks kuidas valida madratsit? Ma ei taha kohe kategooriat “madratsid”, aga ma tahangi sisulehte. Versus näiteks ma otsin kohe “madratsid” võib-olla otsin “kattemadratsid”, võib-olla otsin veel väga spetsiifilisemalt juba mingit madratsitüüpi. Ma juba tahan tooteid näha ja siis tuleks kategooriat optimeerida, kategooriaga paremini välja tulla.
Kuidas seda siis teha? Mõelge ise, vaadake, mis te otsingu tulemused on. Vaadake oma märksõnadele otsa ja hakake otsuseid tegema. Hinnake oma otsingumahte, vaadake, kui palju keskmiselt seda märksõna otsitakse, et need erinevad tööriistad annavad teile ka otsingumahu. Jah, see on tavaliselt kuu keskmine, see on aasta lõikes kuu keskmine ehk siis võib-olla kui konditsioneere vaatame, siis “konditsioneerid” otsingumaht võib küllaltki stabiilne olla kuude lõikes ja mõnel kuumemal suvel minna hästi kõrgeks. Aga tööriist näitab ikkagi aasta keskmist. Aga saate eraldi veel filtreerida, vaadata kuude lõikes seda. Aga tähtis, vaadake, jälgige otsingumahte, hinnake. Tooted, äriloogika, kasumimarginaalid on ju erinevad. Sada otsingut mõne toote puhul võib olla väga potentsiaalne versus sada otsingut mõne teise toote puhul, kas ta nii potentsiaalne on, võib-olla rõhk panna kuskile mujale.
Määrake ja vaadake, mis konkurents on. Jah, seda on kerge öelda, et vaadake, mis konkurents on, aga tasub mõelda niimoodi, et kui ikkagi te otsingu teete, mida tahaks optimeerida, märksõna “rehvid”, näete, suured rehvimüügi e-poed, võib-olla üldised laiemalt tuntud e-poed tulevad seal hästi välja, esimestel positsioonidel. Seal on pealkirjades ilusti, see märksõna olemas, siis tegelikult see annab teile tugeva vihje, et raske on konkureerida selles valdkonnas. Eriti, kui te müüte hästi erinevaid tooteid, üldiste otsingutega.
Aga alati saate minna spetsiifilisemaks, hakata võib-olla optimeerima natukene spetsiifilisemalt. Ehk siis “long tail” pika saba märksõnadele võib-olla mida inimesed spetsiifiliselt otsivad. Saate mõelda infootsinguid, mida paremini optimeerida. Lisaks kui te tegutsetegi oma valdkonnas, näiteks müüte grille, siis Google aitab teid natukene selle osas, kui te ise teemad tuvastate, mida inimesed otsivad, kirjutajate, loote sisu, optimeerite, siis Google premeerib seda sellest lähtuvalt, et te olete selles valdkonnas relevantne. Järelikult kirjutate nendel teemadel, mida inimesed otsivad, erinevad grilliretseptid, võib-olla keraamilised grillid ja nii edasi. Ja teil on võimalik konkureerida suurte e-poodidega, kes on autoriteetsed.
Aga mõelda seda, et oma valdkonnale siis kinni jääda. Jah, võib-olla ambitsioon võib tõesti olla, et olla järgmine Kaup24, müüa hästi palju erinevaid kategooriaid, aga küllaltki raske on minema saada ja Google'is otsingu nähtavust parandada. Keskendudes oma valdkonnale on oluliselt kergem tuvastada, mida inimesed otsivad, optimeerides sinna.
Räägime SEO-st e-poodidele ehk sellest, kuidas optimeerida otsingumootoritele oma e-poodi. Lihtsalt öeldes tähendab see seda, kuidas parandada oma positsioone Google'is, kuidas olla Google'is paremini nähtav.
Kui guugeldada, siis avaneb tegelikult kahte tüüpi tulemusi. Esimene on Google Ads e-kaubanduses, mis on reklaamide plokk. Teiseks on orgaanilised tulemused, mis on tulemused, mida Google näitab otsingumootorite optimeerimise tulemusena...
Vaata kursuse videotKuidas alustada oma e-poe optimeerimist või kui juba e-pood on olemas, siis kuidas seda protsessi hakata täiendama, seda edasi viia?
Vaata kursuse videotÜks põhiline tööriist märksõnade tuvastamiseks on Ahrefs, mis aitab otsingu andmeid paremini tuvastada, neid näha. Paratamatult SEO maailmas ei ole väga häid tasuta tööriistasid, sellepärast on soovitav alguses kasvõi kuuks ajaks investeerida sellesse tööriista, saada neid andmeid kätte ja juba sellest lähtuvalt teha otsuseid.
Vaata kursuse videotLiikudes natukene märksõnadest veel edasi. Kui märksõnad on tuvastatud, siis soovitav on natuke laiemalt mõelda, mida inimesed võivad otsida.
Vaata kursuse videotKui sama Ahrefs tööriist võtta, siis seal on selline funktsioon nagu site audit. Eesti keeles lehekülje analüüsimine. Lisage oma veebileht sinna, oma e-pood.
Vaata kursuse videotScreaming Frogi saab oma lehe domeeni näiteks e-poe domeeni sisestada ja see tööriist käitub natuke nagu Google'i robot, ehk ta hakkab neid samu andmeid korjama, näitama ja siis te juba juba näete ära, kas seal tekivad mingid konfliktid, võib-olla mingeid andmeid ei näita.
Vaata kursuse videotKui me nüüd oleme selle analüüsi teinud, oleme juba tehnilist olukorda natuke vaadanud, siis peaks hakkama otsuseid tegema, kuidas paremini optimeerida. Vaadake seda sellest lähtuvalt, et mis on teie jaoks relevantsed sõnad.
Vaata kursuse videotKui me märksõnad oleme tuvastanud märksõnade analüüsi abil, oleme juba enda jaoks mingeid otsuseid teinud, siis tekib küsimus, et kuhu siis neid otsinguid määrata, kuidas optimeerida, kuidas lehe struktuuri ehitada.
Vaata kursuse videotMida Google arvestab? Google'il on algoritm, mis reastab otsingutulemusi ja sinna kuuluvad erinevad faktorid, mida peaks paremini optimeerima. Jah, seal on 200+ faktorit, osakaalud on erinevad.
Vaata kursuse videotVõtame siis lihtsalt sisu. Olgu see siis näiteks sisuleht või kategooria. Kuidas seda optimeerida, mida jälgida? Esimese asjana kindlasti vaadata seda, et mis on meta andmed
Vaata kursuse videotPõhimõttelise tähendab see kategooriate, toodete rikastamine, andmete rikastamine, et Google saaks sellest paremini aru.
Vaata kursuse videotMis siis on lingid teistelt domeenidelt? Me rääkisime autoriteetsusest ja see autoriteetsus põhimõtteliselt tähendabki seda, et kui autoriteetne on teie domeen või e-pood Google'i silmis.
Vaata kursuse videotOlemas on ka lisamaterjalid kust saab SEO poole pealt edasi lugeda ja vaadata. Näiteks Ahrefs tööriistas on ka eraldi akadeemia või lisamaterjalide koht, kus on hästi palju Youtube'i videosid, kus õpetatakse erinevaid teemasid SEO poole pealt.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.