← Tagasi

Märksõnade analüüs

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 38 minutit

Kuidas alustada oma e-poe optimeerimist või kui juba e-pood on olemas, siis kuidas seda protsessi hakata täiendama, seda edasi viia?

Soovitav on alustada esimesena märksõnade analüüsist. Märksõna on sõna, mida inimesed otsivad ehk otsingufraas. Kuidas neid tuvastada, kuidas saada aru, mida inimesed otsivad? Näiteks soovite müüa õuemööblit. Milline on siis see sõna, mida inimesed kasutavad otsingumootorisse minnes kõige enam, mida nad kõige rohkem otsivad? Kas see on “aiamööbel”, “õuemööbel”, “välimööbel”, “suvemööbel”, “terrassimööbel”? Võib-olla üldse aiamööbli materjali “rotangmööbel” järgi? Selleks ongi tähtis teada saada, mida inimesed otsivad ja kui palju nad otsivad, et hakata neid otsuseid tegema.

Võib-olla uus e-pood mõtleb, kuidas nimetada oma kategooria nimetust, siis ka sellised andmed annavad hea vihje selle kohta, sest kui inimesed guugeldavad rohkem “aiamööbel”, siis on ka kategooria nimeks mõistlik panna sõna “aiamööbel”, sest inimesed leiavad kategooriate hulgast selle nimetuse järgi paremini selle kategooriaga üles, sest see on nende jaoks loomulik sõna.

Samamoodi tulete paremini Google'is välja. Kui inimene otsib seda sõna, siis vastate paremini sellele otsingule. Selleks on tähtis aru saada, et märksõnu tuleb tuvastada, vaadata, kui palju neid otsitakse. Võtame märksõnade otsingut e-kaubanduses tugeva vihjena, tugevate andmetena selle osas, mida oma uudiskirjades kasutada. Kui näete, et järsku hakatakse hantleid rohkem otsima, siis on see väga hea võimalus spordikaupade kategoorias seda toodet ettepoole tuua, võib-olla oma uudiskirjas rõhutada ja sotsiaalmeedias sellest rohkem rääkida.

Otsingu andmed on ka laiemas pildis abiks samamoodi nagu SEO on osa digiturundusest. Otsingute mahud on ajas muutuvad, tekivad hitt-tooted, näiteks 2021-2022 oli jõulude ajal kuumaõhu fritüür hästi populaarne toode, mida võib-olla enne otsiti küllaltki stabiilsed, mitte niivõrd palju, aga mingi aeg see muutus hästi populaarseks, hakati seda kategooriat hästi palju otsima. Just otsingu andmed annavad teile vihjeid, teate teha parandusi, teate täiendada enda lehte. Ja mida rohkem te märksõnu tuvastate, seda rohkem te saate sisu optimeerida, saate kategooriaid optimeerida. See kõik tähendab rohkem potentsiaalset külastatavust, potentsiaalseid kliente, potentsiaalset käivet.

E-kaubandus on selline huvitav valdkond, kus otsingud on hästi erinevad. Inimesed võivad kohe hakata otsima suvemööblit otse. Võib-olla aga tahetakse enne teha eeltööd. Näiteks madratsite puhul otsitakse “kuidas valida madratsit”, “millist madratsit valida”. On erinevad valdkonnad, kus inimesed otsivad väga spetsiifiliselt mingeid konkreetseid tooteid. Saate vaadata, et kuidas neid tooteid otsitakse. Tähtis on just aru saada, kuidas neid otsinguid tehakse.

Vali teemablokk ja asu õppima (13)

Räägime SEO-st e-poodidele ehk sellest, kuidas optimeerida otsingumootoritele oma e-poodi. Lihtsalt öeldes tähendab see seda, kuidas parandada oma positsioone Google'is, kuidas olla Google'is paremini nähtav.

Google Ads vs orgaanilised tulemused

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Kui guugeldada, siis avaneb tegelikult kahte tüüpi tulemusi. Esimene on Google Ads e-kaubanduses, mis on reklaamide plokk. Teiseks on orgaanilised tulemused, mis on tulemused, mida Google näitab otsingumootorite optimeerimise tulemusena...

Vaata kursuse videot

Märksõnade analüüs

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Kuidas alustada oma e-poe optimeerimist või kui juba e-pood on olemas, siis kuidas seda protsessi hakata täiendama, seda edasi viia?

Vaata kursuse videot

Märksõnade tuvastamise tööriistad

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Üks põhiline tööriist märksõnade tuvastamiseks on Ahrefs, mis aitab otsingu andmeid paremini tuvastada, neid näha. Paratamatult SEO maailmas ei ole väga häid tasuta tööriistasid, sellepärast on soovitav alguses kasvõi kuuks ajaks investeerida sellesse tööriista, saada neid andmeid kätte ja juba sellest lähtuvalt teha otsuseid.

Vaata kursuse videot

Kampaaniate lehed

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Liikudes natukene märksõnadest veel edasi. Kui märksõnad on tuvastatud, siis soovitav on natuke laiemalt mõelda, mida inimesed võivad otsida.

Vaata kursuse videot

Ahrefs.com Site Audit

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Kui sama Ahrefs tööriist võtta, siis seal on selline funktsioon nagu site audit. Eesti keeles lehekülje analüüsimine. Lisage oma veebileht sinna, oma e-pood.

Vaata kursuse videot

Screaming Frog tööriist

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Screaming Frogi saab oma lehe domeeni näiteks e-poe domeeni sisestada ja see tööriist käitub natuke nagu Google'i robot, ehk ta hakkab neid samu andmeid korjama, näitama ja siis te juba juba näete ära, kas seal tekivad mingid konfliktid, võib-olla mingeid andmeid ei näita.

Vaata kursuse videot

Kuidas valida märksõnasid?

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Kui me nüüd oleme selle analüüsi teinud, oleme juba tehnilist olukorda natuke vaadanud, siis peaks hakkama otsuseid tegema, kuidas paremini optimeerida. Vaadake seda sellest lähtuvalt, et mis on teie jaoks relevantsed sõnad.

Vaata kursuse videot

Lehe struktuur

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Kui me märksõnad oleme tuvastanud märksõnade analüüsi abil, oleme juba enda jaoks mingeid otsuseid teinud, siis tekib küsimus, et kuhu siis neid otsinguid määrata, kuidas optimeerida, kuidas lehe struktuuri ehitada. 

Vaata kursuse videot

Faktorid, mida Google arvestab

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Mida Google arvestab? Google'il on algoritm, mis reastab otsingutulemusi ja sinna kuuluvad erinevad faktorid, mida peaks paremini optimeerima. Jah, seal on 200+ faktorit, osakaalud on erinevad.

Vaata kursuse videot

Sisu optimeerimine

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Võtame siis lihtsalt sisu. Olgu see siis näiteks sisuleht või kategooria. Kuidas seda optimeerida, mida jälgida? Esimese asjana kindlasti vaadata seda, et mis on meta andmed

Vaata kursuse videot

Structured Data

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Põhimõttelise tähendab see kategooriate, toodete rikastamine, andmete rikastamine, et Google saaks sellest paremini aru.

Vaata kursuse videot

Lingid teistelt domeenidelt

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Mis siis on lingid teistelt domeenidelt? Me rääkisime autoriteetsusest ja see autoriteetsus põhimõtteliselt tähendabki seda, et kui autoriteetne on teie domeen või e-pood Google'i silmis.

Vaata kursuse videot

Lisamaterjalid

Ekspert: Raido Tamar, E-kaubanduse Liidu juhatuse liige

Olemas on ka lisamaterjalid kust saab SEO poole pealt edasi lugeda ja vaadata. Näiteks Ahrefs tööriistas on ka eraldi akadeemia või lisamaterjalide koht, kus on hästi palju Youtube'i videosid, kus õpetatakse erinevaid teemasid SEO poole pealt. 

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega