Mis siis on lingid teistelt domeenidelt? Me rääkisime autoriteetsusest ja see autoriteetsus põhimõtteliselt tähendabki seda, et kui autoriteetne on teie domeen või e-pood Google'i silmis.
Mõtleme korra näitel, et te olete alustav e-pood näiteks ehk keegi ei viita ehk lingi teile. Link on selline klassikalises mõttes tekst, mis suunab kuhugi. Mis tähendab omakorda seda, et inimene viiakse sinna ja Google näeb, et teine leht viitab selles suunas ja see annab teile usalduse. See kõik moodustab autoriteetsuse.
Tasub mõelda, et kui te olete uus e-pood, siis ärge olge üksik maja kuskil seal metsa sees. Te võite väga head teenust või toodet pakkuda, aga kui lingid ei lähe teieni siis Google`il on raske teid usaldada ja teid autoriteetseks pidada. Seda ei tasu alahinnata SEO poole pealt ja just alustaval e-poel. Sest suurtele e-poodidele viitavad tuhanded, või Eestis sajad Eesti domeenid, aga tuhanded kokku. Viitavad sellele e-poele, muudavad selle autoriteetseks, et Google näeb, et erinevad lehed ju “hääletavad” selle lehe suunast, nad julgevad linkida sinna. Olgu see sisust, olgu see koostööpartnerite alt ja nii edasi.
Võib-olla üks lihtsamaid mooduseid, kuidas viited juurde saada, on vaadata, kas te olete Neti.ee kataloogis olemas. Vaadake, otsige oma kategooria üles. Kui ei ole, siis lisage ennast sinna. Jah, infokataloogides ei ole soovitav spämmima minna kohe, et igale poole lisada ennast, aga Neti.ee on autoriteetne leht, sest ka neid on ajalooliselt sadade teiste domeenide alt viidatud. Google saab aru, et see on autoriteetne leht, mis omakorda viitab teile. Natukene saab ka külastatavust, aga kerge viide.
Kuidas viiteid veel saada. Suurepärane võimalus, liituge E-kaubanduse Liiduga. Hästi autoriteetne leht, sellepärast seda viidatakse ka sadadelt teistelt domeenidelt. Teie omakorda liitute, saate ka oma e-poe lingi siia. Google jälle näeb, et olete selliselt autoriteetset lehelt viidatud, järelikult on põhjust teid rohkem usaldada.
Lisaks konkurentide analüüs. Ahrefs tööriistas saab konkurendi domeeni lisada ja sealt te näete, mis on erinevad allikad, kus teie konkurent viiteid, linke saavad. Vaadake konkurente, võite lihtsalt vaadata, mis turul üldiselt toimub. Need moodused on hästi erinevad.
Populaarsemad asjad Eestis ongi igasugune sisu, külalispostitused, sisuturundus, kust saadakse neid viiteid. Blogijatega koos ja entusiastid, võib-olla eksperdid, kes kirjutavad, koostööpartnerid. Mõnikord see nõuab rohkem tööd, aga sellised suhted ongi tihti linkide alus, sest et viivad mingi uue koostööprojektini, ühiste artikliteni. Kes teeb üritusi võib-olla mingi heategevus, kust saadakse viited, liikmelisus, rääkisime meie E-kaubanduse Liidust, aga on ka muud liidud olemas. Koostööd, foorumid, võib-olla kuulutused, mida lisatakse. Ei soovita foorumeid, kuulutuste portaale spämmima hakata, lihtsalt see on moodus kust e-poed viiteid saavad, eriti kui on pikalt tegutsenud e-pood, sest ikka inimesed küsivad küsimusi ja viidatakse nende toodetele, pakutakse lahendusi probleemidele. Sealt see autoriteetsus tekib.
Üks hea moodus on lihtsalt guugeldada enda valdkonda ja vaadata, mis lehed sealt välja tulevad. Oleme igasuguseid erinevaid mooduseid leidnud. Kellel võib-olla mingid õppematerjalid lehel olnud juba viis aastat, mingid pildid on katki, pakume e-poena uusi pilte, infot juurde, võib-olla näeme praktika kohtasid, pakume praktikat, viiteid ja linke. Tihti lihtsalt võetakse niisama ühendust ja küsitakse artikli juurde kommentaar või küsitakse, et kas ma tahan sellel teemal lihtsalt kirjutada kui ajakirjanikule pakub see huvi.
Jõudes viidetest linkidest veel edasi, siis soovitav on vaadata üle Google Business Profile. Ehk see tähendab seda, mis on Google'i ärikonto teie ettevõtte osas. Mõnikord tekib ka efekt, et olete enne tegutsenud juba ettevõttena. Hakkate nüüd e-poodi looma, seal on võib-olla teil juba mingit info olemas, mis ei pruugi olla nii positiivne. Ettevõttel võivad varasemast olla kehvad arvustused või kui teate, et see probleem on, siis saate sellega tegeleda, mõelda, lahendusi. Kui te olete uus alustav ettevõte, siis peate ise programmi minema, liituma, hakkama selle protsessiga pihta, aga soovitav on seda kindlasti teha. Sinna saab lisada igasuguseid aegu ja aadresse, millal te olete avatud. Alustage sellega. Vähemalt paigaldage see ära, see kogub teile vähemalt andmeid.
Räägime SEO-st e-poodidele ehk sellest, kuidas optimeerida otsingumootoritele oma e-poodi. Lihtsalt öeldes tähendab see seda, kuidas parandada oma positsioone Google'is, kuidas olla Google'is paremini nähtav.
Kui guugeldada, siis avaneb tegelikult kahte tüüpi tulemusi. Esimene on Google Ads e-kaubanduses, mis on reklaamide plokk. Teiseks on orgaanilised tulemused, mis on tulemused, mida Google näitab otsingumootorite optimeerimise tulemusena...
Vaata kursuse videotKuidas alustada oma e-poe optimeerimist või kui juba e-pood on olemas, siis kuidas seda protsessi hakata täiendama, seda edasi viia?
Vaata kursuse videotÜks põhiline tööriist märksõnade tuvastamiseks on Ahrefs, mis aitab otsingu andmeid paremini tuvastada, neid näha. Paratamatult SEO maailmas ei ole väga häid tasuta tööriistasid, sellepärast on soovitav alguses kasvõi kuuks ajaks investeerida sellesse tööriista, saada neid andmeid kätte ja juba sellest lähtuvalt teha otsuseid.
Vaata kursuse videotLiikudes natukene märksõnadest veel edasi. Kui märksõnad on tuvastatud, siis soovitav on natuke laiemalt mõelda, mida inimesed võivad otsida.
Vaata kursuse videotKui sama Ahrefs tööriist võtta, siis seal on selline funktsioon nagu site audit. Eesti keeles lehekülje analüüsimine. Lisage oma veebileht sinna, oma e-pood.
Vaata kursuse videotScreaming Frogi saab oma lehe domeeni näiteks e-poe domeeni sisestada ja see tööriist käitub natuke nagu Google'i robot, ehk ta hakkab neid samu andmeid korjama, näitama ja siis te juba juba näete ära, kas seal tekivad mingid konfliktid, võib-olla mingeid andmeid ei näita.
Vaata kursuse videotKui me nüüd oleme selle analüüsi teinud, oleme juba tehnilist olukorda natuke vaadanud, siis peaks hakkama otsuseid tegema, kuidas paremini optimeerida. Vaadake seda sellest lähtuvalt, et mis on teie jaoks relevantsed sõnad.
Vaata kursuse videotKui me märksõnad oleme tuvastanud märksõnade analüüsi abil, oleme juba enda jaoks mingeid otsuseid teinud, siis tekib küsimus, et kuhu siis neid otsinguid määrata, kuidas optimeerida, kuidas lehe struktuuri ehitada.
Vaata kursuse videotMida Google arvestab? Google'il on algoritm, mis reastab otsingutulemusi ja sinna kuuluvad erinevad faktorid, mida peaks paremini optimeerima. Jah, seal on 200+ faktorit, osakaalud on erinevad.
Vaata kursuse videotVõtame siis lihtsalt sisu. Olgu see siis näiteks sisuleht või kategooria. Kuidas seda optimeerida, mida jälgida? Esimese asjana kindlasti vaadata seda, et mis on meta andmed
Vaata kursuse videotPõhimõttelise tähendab see kategooriate, toodete rikastamine, andmete rikastamine, et Google saaks sellest paremini aru.
Vaata kursuse videotMis siis on lingid teistelt domeenidelt? Me rääkisime autoriteetsusest ja see autoriteetsus põhimõtteliselt tähendabki seda, et kui autoriteetne on teie domeen või e-pood Google'i silmis.
Vaata kursuse videotOlemas on ka lisamaterjalid kust saab SEO poole pealt edasi lugeda ja vaadata. Näiteks Ahrefs tööriistas on ka eraldi akadeemia või lisamaterjalide koht, kus on hästi palju Youtube'i videosid, kus õpetatakse erinevaid teemasid SEO poole pealt.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.