Kui me märksõnad oleme tuvastanud märksõnade analüüsi abil, oleme juba enda jaoks mingeid otsuseid teinud, siis tekib küsimus, et kuhu siis neid otsinguid määrata, kuidas optimeerida, kuidas lehe struktuuri ehitada.
Lehe struktuur ongi siis põhimõtteliselt see, et kui te lähete lehele käituma nagu inimesena. Klikkides kategooriale avanevad tooted, või klikkides põhikategooriate alamkategooriale siis võib-olla kolmandale lehele, siis klikkide mõistes linke mööda liikudes tekib lehe struktuur.
Google vaatab seda umbes samamoodi. Tasub aru saada, et ka Google'i jaoks tuleb elu natukene kergemaks teha. Muuta lehe struktuur otsingumootoritele sõbralikuks, Google'i sõbralikuks ja arusaadavaks. Ehk kui ongi üks suur kategooria nimega “tooted” ja seal on hästi palju erinevaid tootetüüpe, siis kui seal ongi tõesti, võib-olla näiteks õhksoojuspumbad. Seal on õhk-õhk soojuspumbad, õhk-vesi soojuspumbad, maasoojuspumbad, kõik suure ühe kategooriana tooted. Aga kui nüüd inimene otsib maasoojuspumbad, otsib õhk-vesi, soojuspumbad, otsib õhk-õhk soojuspumbad, siis kuidas Google peaks neid tooteid paremini välja tooma, seda kategooriat, kui selle nimetus ongi üldine “tooted”. Võite seda otsingut ise teha, siis te näete ju, et tulevadki välja sellised e-poed, kellel ongi spetsiifiliselt kategooriad selle jaoks olemas.
E-poodidel tuleks tihti mõelda sellele, kas annab tekitada spetsiifilisemaid kategooriaid. Sinna koondada tooted ja olla ka inimesele paremini abiks, sest et kui ma otsingi ikkagi “õhk-vesi soojuspumbad” ja minu jaoks tuleb suur kategooria erinevatest soojuspumpadest, võib-olla seal esimesed kümme toodet on maasoojuspumbad. Inimesed on küllaltki pirtsakad tänapäeval, eriti mobiilis ja nad lihtsalt lähevad järgmise tulemuse peale. Nad ei jää seda infot tarbima, nad ei jää teie e-poodi, kui neil võib olla ka seal kohe filtrit ei ole juures, millega nad filtrist saaks vaadata erinevaid tootegruppe. Muutke inimeste jaoks ja ka Google'i jaoks elu lihtsamaks, hakake struktuuri kujundama.
Lisaks, kui me mõtleme edasi, räägime e-poodidest, klassikaline struktuur, “kategooriad”, “tooted” ja nii edasi, siis taustale tasuks teha ka mingi sisu osa. Aidata Google'it nende terminitega, mida inimesed otsivad. Loote sinna sisu, inimesed jõuavad sinna ja loevad. Kuni selleni välja, et ka inimesed ise saavad võib-olla otse sinna minna ja lugeda. Struktuuri lahenduse võib luua näiteks blogi vaate, või inspiratsiooni koha, kus on erinevaid ideid. Kuidas antud valdkonnas, mida lugeda, mitte arvestada, kuidas võib-olla kontinentaalvoodit valida ja nii edasi.
Samamoodi kui rääkida õhksoojuspumpadest. Inimesed otsivad “õhksoojuspumpa”, aga otsitakse “parim õhksoojuspump”, “paigaldamine”, “kes paigaldab Tartus” ja “järelmaksu võimalused” ja nii edasi. Kõik sisu võimalused, jaotamise võimalused. Mõelge sellele, kuidas neid lehti tekitada, kuidas see struktuur ehitada. Kui mulle on ikka kasulik sisu, siis võib olla tekitangi e-poes kategooria “kasulikud nõuanded”, tekib rippmenüü ja sinna saan veel koondada omakorda kasulikku sisu nõuandeid. Tuvastage need sõnad, mõelge, mida tahate optimeerida ja siis hakake seda struktuuri jaotama.
Räägime SEO-st e-poodidele ehk sellest, kuidas optimeerida otsingumootoritele oma e-poodi. Lihtsalt öeldes tähendab see seda, kuidas parandada oma positsioone Google'is, kuidas olla Google'is paremini nähtav.
Kui guugeldada, siis avaneb tegelikult kahte tüüpi tulemusi. Esimene on Google Ads e-kaubanduses, mis on reklaamide plokk. Teiseks on orgaanilised tulemused, mis on tulemused, mida Google näitab otsingumootorite optimeerimise tulemusena...
Vaata kursuse videotKuidas alustada oma e-poe optimeerimist või kui juba e-pood on olemas, siis kuidas seda protsessi hakata täiendama, seda edasi viia?
Vaata kursuse videotÜks põhiline tööriist märksõnade tuvastamiseks on Ahrefs, mis aitab otsingu andmeid paremini tuvastada, neid näha. Paratamatult SEO maailmas ei ole väga häid tasuta tööriistasid, sellepärast on soovitav alguses kasvõi kuuks ajaks investeerida sellesse tööriista, saada neid andmeid kätte ja juba sellest lähtuvalt teha otsuseid.
Vaata kursuse videotLiikudes natukene märksõnadest veel edasi. Kui märksõnad on tuvastatud, siis soovitav on natuke laiemalt mõelda, mida inimesed võivad otsida.
Vaata kursuse videotKui sama Ahrefs tööriist võtta, siis seal on selline funktsioon nagu site audit. Eesti keeles lehekülje analüüsimine. Lisage oma veebileht sinna, oma e-pood.
Vaata kursuse videotScreaming Frogi saab oma lehe domeeni näiteks e-poe domeeni sisestada ja see tööriist käitub natuke nagu Google'i robot, ehk ta hakkab neid samu andmeid korjama, näitama ja siis te juba juba näete ära, kas seal tekivad mingid konfliktid, võib-olla mingeid andmeid ei näita.
Vaata kursuse videotKui me nüüd oleme selle analüüsi teinud, oleme juba tehnilist olukorda natuke vaadanud, siis peaks hakkama otsuseid tegema, kuidas paremini optimeerida. Vaadake seda sellest lähtuvalt, et mis on teie jaoks relevantsed sõnad.
Vaata kursuse videotKui me märksõnad oleme tuvastanud märksõnade analüüsi abil, oleme juba enda jaoks mingeid otsuseid teinud, siis tekib küsimus, et kuhu siis neid otsinguid määrata, kuidas optimeerida, kuidas lehe struktuuri ehitada.
Vaata kursuse videotMida Google arvestab? Google'il on algoritm, mis reastab otsingutulemusi ja sinna kuuluvad erinevad faktorid, mida peaks paremini optimeerima. Jah, seal on 200+ faktorit, osakaalud on erinevad.
Vaata kursuse videotVõtame siis lihtsalt sisu. Olgu see siis näiteks sisuleht või kategooria. Kuidas seda optimeerida, mida jälgida? Esimese asjana kindlasti vaadata seda, et mis on meta andmed
Vaata kursuse videotPõhimõttelise tähendab see kategooriate, toodete rikastamine, andmete rikastamine, et Google saaks sellest paremini aru.
Vaata kursuse videotMis siis on lingid teistelt domeenidelt? Me rääkisime autoriteetsusest ja see autoriteetsus põhimõtteliselt tähendabki seda, et kui autoriteetne on teie domeen või e-pood Google'i silmis.
Vaata kursuse videotOlemas on ka lisamaterjalid kust saab SEO poole pealt edasi lugeda ja vaadata. Näiteks Ahrefs tööriistas on ka eraldi akadeemia või lisamaterjalide koht, kus on hästi palju Youtube'i videosid, kus õpetatakse erinevaid teemasid SEO poole pealt.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.