← Tagasi

E-poe hind ja maksumus - milline peaks olema eelarve?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 27 minutit

Kui palju üldse maksab üks vinge e-pood? Millised on erinevad versioonid?

Kui palju üldse maksab üks vinge e-pood? Millised on erinevad versioonid?Kui sa otsustad ise teha, siis sa peaksid arvestama, et on olemas tasuta lahendusi, mis ei pruugi olla kõige paremad, aga millega sa saad nii-öelda käe soojaks ja saad natukene testida ning on olemas ka natukene rohkem premium-lahendusi. Need premium-lahendused maksavad alates viiekümnest kuni kahesaja euroni aastas. Maksta tuleb lihtsalt litsentsitasu ning kõik on korras. 

Sul on nüüd see e-poe ilus visuaal ja nii-öelda tarkvara olemas ja siis sul on vaja ka veebimajutust, et kuskohas see e-pood majutub, kuidas saab keegi sinu domeeni kirjutada aadressiribale ja poodi ostma minna? See teenus on ka tegelikult megasoodne. Eestis eriti, alates kümnest kuni kahekümne euroni kuus, mis on väga odav. Ja ülejäänud kõik on puhas sinu enda aeg. Katsetad, õpid, vaatad Youtube'ist kasvõi videoid, loed ning saadki enda e-poe püsti.

Tellimise puhul läheb numbritega keeruliseks, sest neid on seinast seina. Mõni küsib kakssada, eurot mõni küsib viissada, mõni küsib viis tuhat, mõni küsib viiskümmend tuhat ja on ka üle saja tuhande. On olemas ka nutikaid lahendusi, kus erinevad agentuurid või freelancerid on valinud endale tarkvara, nad on valmis pannud tööriistad, mida nad kasutavad ning nad suudavad pakkuda efektiivselt head asja ja seal on hinnad viiesajast viie tuhande euroni. Päeva lõpuks sõltub kõik ikkagi sellest, mida täpselt tehakse ning mis on selle asja sisu. 

Madalama otsa tegijaid on ka. Näiteks kes on just alustanud, vaatavad Youtube'ist paar videot ja siis hakkavad e-poode tegema ja müüma. Seal on hinnad pigem madalamapoolsed. Ja selliseid teenusepakkujaid võib leida väga häid. Aga tasub natukene olla ka ettevaatlik, et tihtipeale võib saada lihtsalt mingi asja, mis tegelikult ei tööta ja keegi sellest ka aru ei saa ning sellest päeva lõpuks sulle kahjuks kasu ei ole. 

Rätsepatöö agentuurist on endiselt väga okei lahendus, aga lihtsalt siis pead olema valmis täiesti teistsugusteks numbriteks. Võib-olla lihtsama poe saad viiest tuhandest eurost ja ülemine ots võib minna viiekümne tuhandeni.

Vali teemablokk ja asu õppima (7)

Xfiner'i asutaja Lauri Post annab soovitusi kuidas e-poe loomisega alustada ja olla oma tegevustes efektiivne ning vältida seejuures üldlevinud vigu. Vastuse saavad ja käsitlemist leiavad muuhulgas ka järgmised teemad:

Kas teha e-pood ise või see tellida?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Kui sa otsustad teha ise mis sa siis peaksid tegema? Kõigepealt üks asi, mida sa peaksid kohe arvestama, on see, et isetegemine on täiesti okei. See on tegelikult väga põnev ning ise tehes teed sa ka palju rohkem eeltööd, kui sa võib-olla tellides teeksid ning see sunnib sind omakorda läbi mõtlema, mida sul täpselt on vaja teha, millised punktid sa pead läbima ning samuti, kes on sinu sihtgrupp, kellele sa üldse müüd? Millised nad on, mis on nende hirmud ja ootused, mis neile meeldib, mis ei meeldi? 

Vaata kursuse videot

Milline platvorm valida?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

E-poodide platvorme on tänapäeval väga palju. Üks populaarsemaid e-poe platvorme on WooCommerce, mis töötab Wordpressi platvormi peal. Wordpress on tugevalt üle neljakümne protsendi kogu maailma veebist ja see teeb selle väga populaarseks. Seal on olemas väga palju mooduleid, lisavidinaid, mis võimaldavad sul enda e-poe veel paremaks teha, veel ilusamaks, veel funktsionaalsemaks ja veel kasutajasõbralikumaks teha. Päeva lõpuks on kõige tähtsam ikkagi ostukogemus ja see, mida klient tunneb. See peab olema mugav. 

Vaata kursuse videot

Milline peaks olema eelarve?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Kui sa otsustad ise teha, siis sa peaksid arvestama, et on olemas tasuta lahendusi, mis ei pruugi olla kõige paremad, aga millega sa saad nii-öelda käe soojaks ja saad natukene testida ning on olemas ka natukene rohkem premium-lahendusi. Need premium-lahendused maksavad alates viiekümnest kuni kahesaja euroni aastas. Maksta tuleb lihtsalt litsentsitasu ning kõik on korras.

Vaata kursuse videot

Mida arvestada e-poe tegemisel?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Ise tegemine ei ole üldse raske, seda ei pea kartma ning valmislahendusi on tänapäeval väga palju. Maailm on viimase kümne aastaga meeletult muutunud ning inimestele on antud tohutu jõud minna lihtsalt üle maailma müüma loetud päevadega, see on uskumatu. Võib küll teha ise proovi ja vajadusel palgata kuskilt abi.

Vaata kursuse videot

Disain ja kasutajamugavus

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Inimesed teevad enda otsuse alla ühe sekundiga. Kas nad vaatavad sinu e-poes midagi edasi või nad panevad selle kinni. Ja see käib tõesti nii kiiresti, see on automaatne. See on alateadlik. Kuii sa disainis ja kasutajamugavuses paned mööda kohe juba lehe ülaosas, siis vahet ei ole kui ilus sul see leht allpool on, inimesed ei jõua sinna. Nad panevad lehe kinni ja lahkuvad.

Vaata kursuse videot

Kui palgata, siis keda?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

“Proffe” on palju ja kerge on põletada saada. Mõned näpunäited, mis sul aitavad paremini hakkama saada. Kindlasti küsi alati, et mis on nagu pakkumise sisu. Ära vaata numbreid, ära jää numbritesse kinni. On tore, kui see on soodne number, aga võib olla ka tore, kui ei ole nii soodne number aga lihtsalt vaata, mis on selle pakkumise sisu, tutvu selle pakkuja taustaga. Küsi ka, et kas on parimad praktikad kaetud, et mida nad disainis jälgivad?

Vaata kursuse videot

Mis saab peale valmimist?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Kui sa otsustasid tellida poe või tegid selle ise WooCommerce`i peale, siis loomulikult tuleb selle poe eest edaspidigi ka hoolt kanda. Sa pead kord kvartalis kasvõi seda tarkvara natukene uuendama ja lihtsalt veenduma, et seal ei tekiks mingeid turvaauke, mida siis pahalased saaksid ära kasutada. 

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega