Ise tegemine ei ole üldse raske, seda ei pea kartma ning valmislahendusi on tänapäeval väga palju. Maailm on viimase kümne aastaga meeletult muutunud ning inimestele on antud tohutu jõud minna lihtsalt üle maailma müüma loetud päevadega, see on uskumatu. Võib küll teha ise proovi ja vajadusel palgata kuskilt abi.
Koroona ajal on selgeks saanud see, et inimeste ootused on täiesti uskumatult muutunud. Nende ootused heale ostukogemusele on väga kõrgel. Kui sa pakud keskpärast või arusaamatut alla keskmise ostukogemust, kui veebilehe disain natukenegi näeb juba vana välja, mobiilis ei tööta, siis eduvõimalus on peaaegu olematu ning see tähendab seda, et e-kaubanduse parimad praktikad peaksid olema kaetud.
Mis need parimaid praktikaid üldse on? On tehtud hunnik uuringuid, on tehtud kasutaja teste, analüüsitud andmeid ja nii edasi ning vaadatud, mis siis inimesi ostma paneb, mis on e-poes üldse oluline, mis peab olema avalehel, tootelehel, kategooria lehel, kaardis, kassas? Kõik see info on tegelikult internetis olemas ning kokkuvõttes võib öelda, et e-poes on oluline “hügieen”. Siin ei tohi mööda panna. Kui e-pood on halb, kui see ei ole väga hea, siis lihtsalt on väga raske edukas olla. Loomulikult ka disain peab inimesi kõnetama.
Samuti peab inimestega väga selgelt rääkima, sinu e-pood peab neid kõnetama, sa pead enda väärtuspakkumist kommunikeerima. Väärtuspakkumine on siis see, millega sa lubad kliendile midagi maagilist, mida keegi teine ei paku ning sinna paned unikaalsed müügiargumendid juurde, mis siis veel omakorda toetavad seda väärtuspakkumist. See võimaldab inimesel kiiresti aru saada, et see on täitsa õige koht, talle meeldib see bränd, pakutakse täpselt seda, mida ta tahab ja räägitakse täpselt tema keeles. Ja see pilt, mida ta näeb, on ka täpselt see, mida ta ootab. See annab hea eelduse, et inimene hakkab üldse e-poes edasi vaatama. Ta hakkab tooteid otsima ning loodetavasti jõuab ka ostuni.
Kui väärtuspakkumist ei ole, siis nad põhimõttelised näevad lihtsalt mingit bännerit ilmselt, mis ei ütle suurt midagi. Nad ei saa aru, miks nad peaksid seda poodi eelistama, miks ta üldse parem kui teised ning müük jääb suure tõenäosusega katki. Esimene valik, mida sa praegu teed, ei ole sinu lõplik valik, seega ei tasu üle mõelda, vaid hakka lihtsalt pihta, tee proovi ning saad kindlasti väärt kogemusi.
Xfiner'i asutaja Lauri Post annab soovitusi kuidas e-poe loomisega alustada ja olla oma tegevustes efektiivne ning vältida seejuures üldlevinud vigu. Vastuse saavad ja käsitlemist leiavad muuhulgas ka järgmised teemad:
Kui sa otsustad teha ise mis sa siis peaksid tegema? Kõigepealt üks asi, mida sa peaksid kohe arvestama, on see, et isetegemine on täiesti okei. See on tegelikult väga põnev ning ise tehes teed sa ka palju rohkem eeltööd, kui sa võib-olla tellides teeksid ning see sunnib sind omakorda läbi mõtlema, mida sul täpselt on vaja teha, millised punktid sa pead läbima ning samuti, kes on sinu sihtgrupp, kellele sa üldse müüd? Millised nad on, mis on nende hirmud ja ootused, mis neile meeldib, mis ei meeldi?
Vaata kursuse videotE-poodide platvorme on tänapäeval väga palju. Üks populaarsemaid e-poe platvorme on WooCommerce, mis töötab Wordpressi platvormi peal. Wordpress on tugevalt üle neljakümne protsendi kogu maailma veebist ja see teeb selle väga populaarseks. Seal on olemas väga palju mooduleid, lisavidinaid, mis võimaldavad sul enda e-poe veel paremaks teha, veel ilusamaks, veel funktsionaalsemaks ja veel kasutajasõbralikumaks teha. Päeva lõpuks on kõige tähtsam ikkagi ostukogemus ja see, mida klient tunneb. See peab olema mugav.
Vaata kursuse videotKui sa otsustad ise teha, siis sa peaksid arvestama, et on olemas tasuta lahendusi, mis ei pruugi olla kõige paremad, aga millega sa saad nii-öelda käe soojaks ja saad natukene testida ning on olemas ka natukene rohkem premium-lahendusi. Need premium-lahendused maksavad alates viiekümnest kuni kahesaja euroni aastas. Maksta tuleb lihtsalt litsentsitasu ning kõik on korras.
Vaata kursuse videotIse tegemine ei ole üldse raske, seda ei pea kartma ning valmislahendusi on tänapäeval väga palju. Maailm on viimase kümne aastaga meeletult muutunud ning inimestele on antud tohutu jõud minna lihtsalt üle maailma müüma loetud päevadega, see on uskumatu. Võib küll teha ise proovi ja vajadusel palgata kuskilt abi.
Vaata kursuse videotInimesed teevad enda otsuse alla ühe sekundiga. Kas nad vaatavad sinu e-poes midagi edasi või nad panevad selle kinni. Ja see käib tõesti nii kiiresti, see on automaatne. See on alateadlik. Kuii sa disainis ja kasutajamugavuses paned mööda kohe juba lehe ülaosas, siis vahet ei ole kui ilus sul see leht allpool on, inimesed ei jõua sinna. Nad panevad lehe kinni ja lahkuvad.
Vaata kursuse videot“Proffe” on palju ja kerge on põletada saada. Mõned näpunäited, mis sul aitavad paremini hakkama saada. Kindlasti küsi alati, et mis on nagu pakkumise sisu. Ära vaata numbreid, ära jää numbritesse kinni. On tore, kui see on soodne number, aga võib olla ka tore, kui ei ole nii soodne number aga lihtsalt vaata, mis on selle pakkumise sisu, tutvu selle pakkuja taustaga. Küsi ka, et kas on parimad praktikad kaetud, et mida nad disainis jälgivad?
Vaata kursuse videotKui sa otsustasid tellida poe või tegid selle ise WooCommerce`i peale, siis loomulikult tuleb selle poe eest edaspidigi ka hoolt kanda. Sa pead kord kvartalis kasvõi seda tarkvara natukene uuendama ja lihtsalt veenduma, et seal ei tekiks mingeid turvaauke, mida siis pahalased saaksid ära kasutada.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.