← Tagasi

E-poe platvormid - milline platvorm valida?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 27 minutit

Milline e-poe platvorm enda poele valida?

E-poodide platvorme on tänapäeval väga palju. Üks populaarsemaid e-poe platvorme on WooCommerce, mis töötab Wordpressi platvormi peal. Wordpress on tugevalt üle neljakümne protsendi kogu maailma veebist ja see teeb selle väga populaarseks. Seal on olemas väga palju mooduleid, lisavidinaid, mis võimaldavad sul enda e-poe veel paremaks teha, veel ilusamaks, veel funktsionaalsemaks ja veel kasutajasõbralikumaks teha. Päeva lõpuks on kõige tähtsam ikkagi ostukogemus ja see, mida klient tunneb. See peab olema mugav. 

Wordpressi ja WooCommerce`i puhul on saadaval üle viiekümne tuhande erineva mooduli. See on tõesti meeletult suur arv ja neid ei jõua elu sees läbi käia. Aga kui sa tead, mida sa tahad ja mida sa otsid, siis tegelikult see valik on seal võib-olla heal juhul viiekümne ja saja juures ning nende läbivaatamine on kindlasti jõukohane ning leiad vajalikud lahendused.

Kui vaadata näiteks Shopify`d, mis on rendipõhine tarkvara, siis see on ka väga hea alternatiiv. Küsimärk on see, et kui palju sa oled valmis maksma vahendustasusid. Shopify`l on kuumaks, pluss maksete pealt võtavad protsenti ja väikest tasu. See küll ei ole nüüd suur hirm, aga samas kui valida WooCommerce`i, siis seal on kindlasti need tasud palju väiksemad. Isegi kui sa teed koostööd mõne Eesti teenusepakkujaga või välismaalt, suudad sa ilmselt palju paremad tingimused endale saada. E-poe kasvades muutub see number loomulikult üha olulisemaks. 

Shopify puhul on positiivne see, et seal saab ise kiiresti e-poe laivi, sa saad enda ideed kontseptsiooni testida ning kui sellel on jumet, saab ju alati vingema ehitada. Aga kui võrrelda kahte, siis võiks eelistada vabavara ehk WooCommerce`i. Põhimõtteliselt lihtsalt sellel põhjusel, et ta on täiesti avatud. Siin on palju lihtsam asju juurde teha ning sellega on palju lihtsam kõrgemale kasvada. Shopify`l on teatud piirid.

On olemas veel ka Magento nüüdseks Adobe, mis on siis eriti levinud suurte brändide puhul, kellel on suured veebiliikluse numbrid ja väga palju tooteid ja üleüldse palju koormust e-poel. Samas ka Shopify ja WooCommerce`i ei karda neid numbreid. 

Samuti on olemas Prestashop, mis on täiesti arvestatav alternatiiv. Kui vaadata natukene statistikat ka, et millised platvormid on maailmas kõige populaarsemad, siis hetkel on Shopify võtnud esikoha, üle nelja miljoni e-poe on maailmas ning WooCommerce`il on üle kolme miljoni e-poe. Magentol on umbes sada nelikümmend tuhat pluss ja Prestashopil kuskil kakssada viiskümmend tuhat poodi. Seega, kui võrrelda kahte viimast kahe suurema platvormiga, siis vahe on päris suur. Hetkel ongi näha, et Magento ja Prestashop on pigem langustrendis ja samas on ka WooCommerce mõningases langustrendis. Samas need numbrid muutuvad iga päev.

Vali teemablokk ja asu õppima (7)

Xfiner'i asutaja Lauri Post annab soovitusi kuidas e-poe loomisega alustada ja olla oma tegevustes efektiivne ning vältida seejuures üldlevinud vigu. Vastuse saavad ja käsitlemist leiavad muuhulgas ka järgmised teemad:

Kas teha e-pood ise või see tellida?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Kui sa otsustad teha ise mis sa siis peaksid tegema? Kõigepealt üks asi, mida sa peaksid kohe arvestama, on see, et isetegemine on täiesti okei. See on tegelikult väga põnev ning ise tehes teed sa ka palju rohkem eeltööd, kui sa võib-olla tellides teeksid ning see sunnib sind omakorda läbi mõtlema, mida sul täpselt on vaja teha, millised punktid sa pead läbima ning samuti, kes on sinu sihtgrupp, kellele sa üldse müüd? Millised nad on, mis on nende hirmud ja ootused, mis neile meeldib, mis ei meeldi? 

Vaata kursuse videot

Milline platvorm valida?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

E-poodide platvorme on tänapäeval väga palju. Üks populaarsemaid e-poe platvorme on WooCommerce, mis töötab Wordpressi platvormi peal. Wordpress on tugevalt üle neljakümne protsendi kogu maailma veebist ja see teeb selle väga populaarseks. Seal on olemas väga palju mooduleid, lisavidinaid, mis võimaldavad sul enda e-poe veel paremaks teha, veel ilusamaks, veel funktsionaalsemaks ja veel kasutajasõbralikumaks teha. Päeva lõpuks on kõige tähtsam ikkagi ostukogemus ja see, mida klient tunneb. See peab olema mugav. 

Vaata kursuse videot

Milline peaks olema eelarve?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Kui sa otsustad ise teha, siis sa peaksid arvestama, et on olemas tasuta lahendusi, mis ei pruugi olla kõige paremad, aga millega sa saad nii-öelda käe soojaks ja saad natukene testida ning on olemas ka natukene rohkem premium-lahendusi. Need premium-lahendused maksavad alates viiekümnest kuni kahesaja euroni aastas. Maksta tuleb lihtsalt litsentsitasu ning kõik on korras.

Vaata kursuse videot

Mida arvestada e-poe tegemisel?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Ise tegemine ei ole üldse raske, seda ei pea kartma ning valmislahendusi on tänapäeval väga palju. Maailm on viimase kümne aastaga meeletult muutunud ning inimestele on antud tohutu jõud minna lihtsalt üle maailma müüma loetud päevadega, see on uskumatu. Võib küll teha ise proovi ja vajadusel palgata kuskilt abi.

Vaata kursuse videot

Disain ja kasutajamugavus

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Inimesed teevad enda otsuse alla ühe sekundiga. Kas nad vaatavad sinu e-poes midagi edasi või nad panevad selle kinni. Ja see käib tõesti nii kiiresti, see on automaatne. See on alateadlik. Kuii sa disainis ja kasutajamugavuses paned mööda kohe juba lehe ülaosas, siis vahet ei ole kui ilus sul see leht allpool on, inimesed ei jõua sinna. Nad panevad lehe kinni ja lahkuvad.

Vaata kursuse videot

Kui palgata, siis keda?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

“Proffe” on palju ja kerge on põletada saada. Mõned näpunäited, mis sul aitavad paremini hakkama saada. Kindlasti küsi alati, et mis on nagu pakkumise sisu. Ära vaata numbreid, ära jää numbritesse kinni. On tore, kui see on soodne number, aga võib olla ka tore, kui ei ole nii soodne number aga lihtsalt vaata, mis on selle pakkumise sisu, tutvu selle pakkuja taustaga. Küsi ka, et kas on parimad praktikad kaetud, et mida nad disainis jälgivad?

Vaata kursuse videot

Mis saab peale valmimist?

Ekspert: Lauri Post, xfiner.

Kui sa otsustasid tellida poe või tegid selle ise WooCommerce`i peale, siis loomulikult tuleb selle poe eest edaspidigi ka hoolt kanda. Sa pead kord kvartalis kasvõi seda tarkvara natukene uuendama ja lihtsalt veenduma, et seal ei tekiks mingeid turvaauke, mida siis pahalased saaksid ära kasutada. 

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega