“Proffe” on palju ja kerge on põletada saada. Mõned näpunäited, mis sul aitavad paremini hakkama saada. Kindlasti küsi alati, et mis on nagu pakkumise sisu. Ära vaata numbreid, ära jää numbritesse kinni. On tore, kui see on soodne number, aga võib olla ka tore, kui ei ole nii soodne number aga lihtsalt vaata, mis on selle pakkumise sisu, tutvu selle pakkuja taustaga. Küsi ka, et kas on parimad praktikad kaetud, et mida nad disainis jälgivad? Kas nad on mõelnud värvipsühholoogia peale, et kuidas nad nagu garanteerivad sulle, et see on tõesti hea e-pood? Kui nad oskavad vastata ja argumenteerida, on see juba väga hea. Tasub ka küsida, et kas nad on valmis pakkuma näiteks mingit garantiid? See on jällegi hea märk.
Selge on see, et tellides agentuurist on agentuuri eesmärk müüa tundi. Nemad müüvad enda aega ja see on täiesti loogiline. See ongi nende toode ja see on täiesti tavapärane, aga lihtsalt sa pead sellega arvestama. Tasub ka vaadata, kas see on mingi toode, kas see on pakett või on täiesti puhas rätsepatöö? Näiteks kui sa võtad kuskilt toote, see põhimõtteliselt tähendab seda, et sinna pannakse sinu logo, võib-olla sinu värvid, paned enda tooted sisse, ilusad pildid ja kõik, saad poe püsti, hakkad müüma. Väga lihtne. Kui sa tellid paketi, siis võib-olla seda disaini kohandatakse sinu jaoks tehakse rohkem sinu brändi moodi ning suure tõenäosusega teist sellist e-poodi ei olegi, tundub täitsa rätsepatöö.
Esimene oli kõige soodsam. Pakett on selline vahepealne ning kolmas tahk on siis rätsepatöö, kus siis tehakse kõik sinu jaoks täiesti nullist. Nende kolme vahel on loomulikult numbrites päris suur erinevus. Teadvusta endale seda, mida sa tellid ning siis sa saad ka aru, et millised võiksid need numbrid olla.
Vaata, et kas tehakse disainitööd, kas tehakse mingit sisutööd kas pannakse mingeid turvapluginaid peale, et kuidas selle eest hoolt kantakse? Kas töödel on garantii? Kui kaua üldse see aega võtab? Kui sulle pakutakse näiteks toodet või paketti ning öeldakse kolm kuud, siis midagi on hapu. Kui sul on rätsepatöö, siis tõepoolest võivad ajad minna mitmest kuust kuni poole aastani kuni aastani, täiesti sõltub e-poe mahust. Aga lihtsalt, et siis sa tead jällegi mida oodata ja mida vaadata.
Tasub uurida ka teenusepakkuja tausta, ekspertiisi, et kas tal on mõni klient, kes tema kohta ütleb ka mõne hea sõna, kas tal on midagi varasemast portfooliost näidata ja üldse, kuidas ta ennast nii-öelda argumenteerib? Kui sellel pakkujal puudub portfoolio, puudub sotsiaalne tõestus, klientide tagasiside, siis sa pead natukene enda sisetunnet usaldama. Helista, vaata, kuidas räägitakse, mis öeldakse, kuidas kirjutatakse ning mida lubatakse, et selle põhjal saad ka tegelikult kiiresti pildi kokku panna. Ja kui sul tekib ikkagi kahtlane tunne, et võib-olla siis nii ongi. Aga kindlasti ajalugu ja tehtud tööd on alati parim viis, kuidas kvalifitseerida endale head partnerit.
Taaskord kindlasti tasub tellides küsida, et kas parimad praktikad, näiteks kasutajakogemuses, mugavuses on kaetud. Kas disainis tehakse disainer suva järgi või on seal mõeldud ka müügipsühholoogia peale. Nende paari lihtsa küsimusega saad sa ikkagi juba palju paremini aru, mida sa sealt võid oodata. Päeva lõpuks sa pead ikkagi tunnetama, et sellest paketist ma saan tõesti palju kasu, et see on hea tehing. Kui see tunne tekib, siis on mõistlik edasi minna ja kui seda ei teki, siis tasub lihtsalt natukene mõelda ja analüüsida.
Xfiner'i asutaja Lauri Post annab soovitusi kuidas e-poe loomisega alustada ja olla oma tegevustes efektiivne ning vältida seejuures üldlevinud vigu. Vastuse saavad ja käsitlemist leiavad muuhulgas ka järgmised teemad:
Kui sa otsustad teha ise mis sa siis peaksid tegema? Kõigepealt üks asi, mida sa peaksid kohe arvestama, on see, et isetegemine on täiesti okei. See on tegelikult väga põnev ning ise tehes teed sa ka palju rohkem eeltööd, kui sa võib-olla tellides teeksid ning see sunnib sind omakorda läbi mõtlema, mida sul täpselt on vaja teha, millised punktid sa pead läbima ning samuti, kes on sinu sihtgrupp, kellele sa üldse müüd? Millised nad on, mis on nende hirmud ja ootused, mis neile meeldib, mis ei meeldi?
Vaata kursuse videotE-poodide platvorme on tänapäeval väga palju. Üks populaarsemaid e-poe platvorme on WooCommerce, mis töötab Wordpressi platvormi peal. Wordpress on tugevalt üle neljakümne protsendi kogu maailma veebist ja see teeb selle väga populaarseks. Seal on olemas väga palju mooduleid, lisavidinaid, mis võimaldavad sul enda e-poe veel paremaks teha, veel ilusamaks, veel funktsionaalsemaks ja veel kasutajasõbralikumaks teha. Päeva lõpuks on kõige tähtsam ikkagi ostukogemus ja see, mida klient tunneb. See peab olema mugav.
Vaata kursuse videotKui sa otsustad ise teha, siis sa peaksid arvestama, et on olemas tasuta lahendusi, mis ei pruugi olla kõige paremad, aga millega sa saad nii-öelda käe soojaks ja saad natukene testida ning on olemas ka natukene rohkem premium-lahendusi. Need premium-lahendused maksavad alates viiekümnest kuni kahesaja euroni aastas. Maksta tuleb lihtsalt litsentsitasu ning kõik on korras.
Vaata kursuse videotIse tegemine ei ole üldse raske, seda ei pea kartma ning valmislahendusi on tänapäeval väga palju. Maailm on viimase kümne aastaga meeletult muutunud ning inimestele on antud tohutu jõud minna lihtsalt üle maailma müüma loetud päevadega, see on uskumatu. Võib küll teha ise proovi ja vajadusel palgata kuskilt abi.
Vaata kursuse videotInimesed teevad enda otsuse alla ühe sekundiga. Kas nad vaatavad sinu e-poes midagi edasi või nad panevad selle kinni. Ja see käib tõesti nii kiiresti, see on automaatne. See on alateadlik. Kuii sa disainis ja kasutajamugavuses paned mööda kohe juba lehe ülaosas, siis vahet ei ole kui ilus sul see leht allpool on, inimesed ei jõua sinna. Nad panevad lehe kinni ja lahkuvad.
Vaata kursuse videot“Proffe” on palju ja kerge on põletada saada. Mõned näpunäited, mis sul aitavad paremini hakkama saada. Kindlasti küsi alati, et mis on nagu pakkumise sisu. Ära vaata numbreid, ära jää numbritesse kinni. On tore, kui see on soodne number, aga võib olla ka tore, kui ei ole nii soodne number aga lihtsalt vaata, mis on selle pakkumise sisu, tutvu selle pakkuja taustaga. Küsi ka, et kas on parimad praktikad kaetud, et mida nad disainis jälgivad?
Vaata kursuse videotKui sa otsustasid tellida poe või tegid selle ise WooCommerce`i peale, siis loomulikult tuleb selle poe eest edaspidigi ka hoolt kanda. Sa pead kord kvartalis kasvõi seda tarkvara natukene uuendama ja lihtsalt veenduma, et seal ei tekiks mingeid turvaauke, mida siis pahalased saaksid ära kasutada.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.