🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 18 minutit
Transpordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud. Väga levinud on see, et need kulud tahetakse kliendi käest küsida. Näiteks kui klient tellib omale paari saapaid ja selle tarne maksab viis eurot, siis tahetakse e-poes tihti panna see ostukorvi maksumusele juurde. Kui klient hakkab ostma, siis ta maksab viis eurot transpordikulu. Kuid see ongi nüüd otsustamise koht, kas panna saapad natukene kallimaks või siis võtta tarneahela lõpus viis eurot. Reeglina see väljendub tegelikult ostu soorituses.
Kõige suurem ostu pooleli jätmise koht on e-poes see koht, kui inimene on liikumas juba ostukorvi, tahab hakata maksma ja sellel hetkel talle öeldakse, et ta nüüd peab midagi veel juurde maksma. Isegi kui see on näiteks makseviisi kasutamise eest. On olnud aegu, kus on ka krediitkaardi maksete eest küsitud lisatasu. Baltikumis ja Euroopas suurtes e-poodi ei ole see tänaseks enam üldse levinud.
See, et transpordi eest võetakse lisatasu on jätkuvalt väga-väga levinud. Pea kõikides e-poodides on lõpuks jõutud sinnamaani välja, et pakutakse tasuta transporti. Põhjus on see, et tasuta transport tõstab oluliselt ostu sooritust. Inimesed ei jäta tasuta tarne puhul ostu pooleli. Tasuline tarne on põhiline koht, kus inimesed tellimise pooleli jätavad, isegi kui nad peavad maksma kasvõi kaks eurot juurde kojuveo eest. Ja see on see koht, kus e-poel tasub katsetada ja proovida, et kui palju tarnehind ostukorvis mõjutab ostu sooritust.
Ja eriti kui müüa kallimaid tooteid. Näiteks kui keskmine ostukorv on kõrgem kui viissada eurot, kui müüa mobiiltelefone või mingeid muid seadmeid, siis tasub tõsiselt kaaluda, kas see, et võtta ostukorvis paar eurot juurde, aga tänu sellele jääda 30-50% protsenti ostudest ilma, mis ei ole muidugi fakt, aga mida tuleb katsetada erinevate e-poodidega, siis kas tasub teha ikkagi nii, et transpordi hind on juba toodete hinna sisse arvestatud ja pakutakse tasuta transporti.
E-kaubandust võetakse tihti kui IT-äri või kui turundusäri. Aga alati peaks rõhutama, et e-kaubandus tegelikult on logistikaäri. Mis teeb e-kaubanduse erinevaks võrreldes jaekaubandusega, ongi just see, kuidas lõpuks see kaup kliendini kohale jõuab. Ja muidugi ka see, et kust ta tellib. Aga eelise erinevate e-kanalite vahel ju loob just logistika.
Kolm peamist logistika lahendust on kuller, pakiautomaat ja tulen ise järgi lahendus. Need on enim levinud transpordiviisid e-poodides ja just ka need, mis peaksid olema kõigis e-poodides olemas. Igal transpordiviisil on omad omad eelised.
Vaata kursuse videotTranspordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud.
Vaata kursuse videotPeamiselt on neli viisi, kuidas laolahendused on üles ehitatud või mille vahel saab valida, kui olla selles kohas, kus peab otsustama, et mismoodi või kus kaupa ladustada. Alguspunktis on küsimus selles, et kas teil on lihtsalt e-pood või teil on ka e-pood ja kauplused.
Vaata kursuse videotTranspordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud. Väga levinud on see, et need kulud tahetakse kliendi käest küsida.
Vaata kursuse videotSeadusandlus näeb seda ette ja sellest ümber ega läbi ei saa, et kõik e-poed peavad pakkuma neljateist päevast tagastusõigust. Aga kui vaadata USA ja Suurbritannia poole, siis seal on ka tegelikult jaekaubandus väga suuresti tulnud sellega kaasa ja ka jaekaubanduses kehtivad samad reeglid, et inimene tuleb, proovib ja toob tagasi.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.