🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 18 minutit
Seadusandlus näeb seda ette ja sellest ümber ega läbi ei saa, et kõik e-poed peavad pakkuma neljateist päevast tagastusõigust. Aga kui vaadata USA ja Suurbritannia poole, siis seal on ka tegelikult jaekaubandus väga suuresti tulnud sellega kaasa ja ka jaekaubanduses kehtivad samad reeglid, et inimene tuleb, proovib ja toob tagasi. See pigem ei ole tingitud mitte sellest, et jaekaupmees hirmsasti tahaks seda pakkuda, vaid e-kaubandus on oma turunduse ja oma reeglitega jõudnud sinnamaani välja, et jaekaubandus on lihtsalt sunnitud ka samu tingimusi pakkuma.
Huvitav näide jaekaubandus versus e-kaubandus. Kunagi oli väga laialt levinud arusaam see, et mitte keegi ei hakka kunagi mööblit veebist ostma. Tollel hetkel moodustaski mööbli müük veebis võib-olla üks-kaks protsenti. Suhtumine oli see, et inimesed ei taha osta sellepärast, et nad ei saa katsuda, ei saa proovida, ei saa hinnata kas toode sobib või mitte. Samas paar aastat hiljem, kui e-pood oli parem, turundus parem ja kindlasti väga suur roll oli tasuta transpordil, siis kogu see jutt pöördus teistpidi. Muidugi inimesed ostavad e-poest, sest sealt saab tasuta transpordiga ja saab palju mugavamalt kätte. Ei pea ise omale autosse toppima. Ongi mõlemal kanalil omad plussid. Jaekaubanduses saad kohapeal vaadata, võib-olla kohati ka väiksemaid asju ongi oluliselt lihtsam kohe ära osta ja võtta kaasa. Aga e-kaubandusel on just tihti logistiline eelis.
Kokkuvõtteks
Kui liikuda nüüd tagasi algusesse, siis e-kaubandus ongi logistikaäri. Tulebki leida üles need kohad, mis on just sinu äris olulised võrreldes jaekaubandusega. Mis on see probleem või logistiline probleem, mida e-pood lahendab? Näiteks mööbli puhul oli selgelt logistiline probleem see, et mööbel on suuremahuline, seda on inimestel raske koju viia. Kui sulle öeldakse veebis, et me toome sulle mööbli tasuta koju ja tihti viime ära vana madratsi, viime ära vana tugitooli, utiliseerime ise ära, siis see lahendab ära inimesel terve rida logistilisi probleeme ja inimene otsustabki, selle asemel, et osta jaekauplusest või osta konkurendi juurest ta ostabki just selle logistilise probleemi lahendamise pärast sinu e-poest.
Toidu tarne näide. Suuremate perede jaoks e-poed lahendavad seda, et vanematel ei ole aega, et minna poodi ja komplekteerida oma kaubad kokku. See, mida toidu e-kaubandus lahendab, ongi just aja probleem. Klient saab toidu kiiresti kätte ja ei pea oma kahte tundi veetma kaubanduskeskuses. Kulu pool ei olegi alati nii määrav, kui just see, et millist logistilist probleemi te e-poega lahendate.
E-kaubandust võetakse tihti kui IT-äri või kui turundusäri. Aga alati peaks rõhutama, et e-kaubandus tegelikult on logistikaäri. Mis teeb e-kaubanduse erinevaks võrreldes jaekaubandusega, ongi just see, kuidas lõpuks see kaup kliendini kohale jõuab. Ja muidugi ka see, et kust ta tellib. Aga eelise erinevate e-kanalite vahel ju loob just logistika.
Kolm peamist logistika lahendust on kuller, pakiautomaat ja tulen ise järgi lahendus. Need on enim levinud transpordiviisid e-poodides ja just ka need, mis peaksid olema kõigis e-poodides olemas. Igal transpordiviisil on omad omad eelised.
Vaata kursuse videotTranspordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud.
Vaata kursuse videotPeamiselt on neli viisi, kuidas laolahendused on üles ehitatud või mille vahel saab valida, kui olla selles kohas, kus peab otsustama, et mismoodi või kus kaupa ladustada. Alguspunktis on küsimus selles, et kas teil on lihtsalt e-pood või teil on ka e-pood ja kauplused.
Vaata kursuse videotTranspordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud. Väga levinud on see, et need kulud tahetakse kliendi käest küsida.
Vaata kursuse videotSeadusandlus näeb seda ette ja sellest ümber ega läbi ei saa, et kõik e-poed peavad pakkuma neljateist päevast tagastusõigust. Aga kui vaadata USA ja Suurbritannia poole, siis seal on ka tegelikult jaekaubandus väga suuresti tulnud sellega kaasa ja ka jaekaubanduses kehtivad samad reeglid, et inimene tuleb, proovib ja toob tagasi.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.