🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 18 minutit
Tagastuse puhul on alati olnud küsimus, et mismoodi hakkama saada tagastustega, mille tähtaeg on neliteist päeva. Eesti seadusandlus näeb ette, et neljateist päeva jooksul on inimestel õigus kaupa tagasi saata. Tagastusi on vähem kui üks protsent ja suuremate mahtude juures on see isegi null koma null protsenti. Näiteks toidu puhul soosib seda ka see, et kuna tooted on odavad, siis inimesed ei taha väga tagastada ja lihtsalt nalja pärast keegi ei telli tooteid, et proovida ja siis tagasi saata.
Aga ka näiteks mööblis on tagastuse osakaal olnud suhteliselt väike. Samas on kuulda, et näiteks Soomes on oluliselt rohkem levinud see, et inimesed tellivadki mööblit selleks, et teha üks pidu ja hiljem tagasi saata.
Miks üleüldse selline tagastuspoliitika on tehtud? Kui vaadata, et mis on jaekaubanduse eelised e-kaubanduse ees, siis jaekaubanduses on kõik tooted näha, katsuda, saad tulla kohale, vaadata ja kohe otsustada, kas toode sobib sulle või ei sobi. E-kaubanduse puhul üks suuri faktoreid, miks inimesed tihti jätavad ostu sooritamata, on see, et nad mõtlevad, et aga mis siis, kui see toode mulle ei sobi ja mis siis saab?
Kui tagastusprotsess on tehtud väga lihtsaks, siis sellega saab ära võtta hirmu, et “Ma saan toote kätte, vaatan, ei meeldi. Mis siis saab? Pean hakkama ise müüma seda kuskil või olengi oma rahast ilma? Või siis näiteks tellin endale teksapüksid, jõuavad kohale, ei mahu jalga”. Suured e-poed on väga edukalt just positiivses vaates hakanud seda tagastust ära kasutama, et rõhutataksegi kliendile, et telli kolm paari teksapükse, saada kaks paari tagasi. Just sellepärast, et inimene ei jätaks ostu tegemata ja positiivse poole pealt äri vaates, siis tihti inimene ikkagi ei saada neid teisi teksapükse tagasi. Ta tellib endale kahte erinevat tüüpi pükse ja tegelikult jätab mõlemad endale.
E-kaubandust võetakse tihti kui IT-äri või kui turundusäri. Aga alati peaks rõhutama, et e-kaubandus tegelikult on logistikaäri. Mis teeb e-kaubanduse erinevaks võrreldes jaekaubandusega, ongi just see, kuidas lõpuks see kaup kliendini kohale jõuab. Ja muidugi ka see, et kust ta tellib. Aga eelise erinevate e-kanalite vahel ju loob just logistika.
Kolm peamist logistika lahendust on kuller, pakiautomaat ja tulen ise järgi lahendus. Need on enim levinud transpordiviisid e-poodides ja just ka need, mis peaksid olema kõigis e-poodides olemas. Igal transpordiviisil on omad omad eelised.
Vaata kursuse videotTranspordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud.
Vaata kursuse videotPeamiselt on neli viisi, kuidas laolahendused on üles ehitatud või mille vahel saab valida, kui olla selles kohas, kus peab otsustama, et mismoodi või kus kaupa ladustada. Alguspunktis on küsimus selles, et kas teil on lihtsalt e-pood või teil on ka e-pood ja kauplused.
Vaata kursuse videotTranspordiviisi valiku puhul, kui vaadata Eesti enimlevinud e-poode, siis nimetatud transpordiviisid on väga levinud kõigis e-poodides, kuid alati, mis tekitab suurt diskussiooni, on see, et kas transport peaks olema tasuline või võiks olla tasuta. Selge see, et transpordiga kaasnevad kulud. Väga levinud on see, et need kulud tahetakse kliendi käest küsida.
Vaata kursuse videotSeadusandlus näeb seda ette ja sellest ümber ega läbi ei saa, et kõik e-poed peavad pakkuma neljateist päevast tagastusõigust. Aga kui vaadata USA ja Suurbritannia poole, siis seal on ka tegelikult jaekaubandus väga suuresti tulnud sellega kaasa ja ka jaekaubanduses kehtivad samad reeglid, et inimene tuleb, proovib ja toob tagasi.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.