← Tagasi

Veebianalüütika kitsaskohad

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 27 minutit

Need on need asjad, millega ettevõtted maadlevad, mis ei ole Google Analytics 4 põhised, kuid mis puudutavad veebianalüütikat tervikuna. 

Esimene asi, mida eristada, on see, et võttes ette oma veebilehe ja selle mida kasutajad peaksid seal tegema ja kuidas nad osta saavad, siis kui on olemas ideed ja nägemus, kuidas kasutajate jaoks seda asja teha lihtsamaks, siis selle jaoks veebianalüütikat vaja ei ole. Ehk siis kui “checkout” protsess ei ole kasutajatele võimalikult intuitiivne, siis mõistlik on panna oma fookus selle tegemisse. Veebianalüütika tuleb mängu siis, kui kas ideed otsa saavad või on soov saada tagasisidet erinevate testide jooksutamisest. 

Veebianalüütika eesmärk peamiselt on toota ideid, kuidas teha asju paremaks, kuidas eemaldada ostuprotsessis kitsaskohti, kuidas tegelikult teha kogu see asi kasutajate jaoks võimalikult lihtsaks ja saada selle kohta korrektne tagasiside. 

“Referral exclusions” on termin, mida kasutatakse enamasti pangalinkide kohta. Kui seda ei ole seadistatud, siis võib juhtuda, et kogu veebilehe müük jookseb sellise kanali alla nagu “referrals”. Sellisel juhul mure on see, et müüginumbrid võivad olla korrektsed, kuid väga keeruline on neid müüginumbreid seostada turundustegevustega, kust kasutajad lehele tulid. Lühidalt, see on üks asi, mida vaadata ja korda teha. 

Kui lehe uuendamisel muudetakse seadistusi on üsna suur tõenäosus, et varasemad andmed võivad minna katki. Selle puhul on oluline teada kui sellised muudatused toimuvad ning saada selle kohta vastava tagasiside. Ideaalis võiks olla keegi, kes veendub, et need asjad oleks korras ka pärast veebilehe uuendusi. 

Sama asi täpselt on ka erinevate pluginate kohta, mida e-poodide puhul üsna sageli kasutatakse. 

Üks spetsiifilisem soovitus on veenduda, et kui ostuprotsessist kasutatakse väliseid partnereid, siis pärast ostuprotsessi kasutaja suunatakse tagasi veebilehele. Selleks, et ettevõte saaks e-commerce koodi, mis saadab infot veebilehelt Google Analyticsisse, korrektselt toimima.

Mida suurem on veebileht (tavaliselt tekivad ka erinevad alternatiivsed maksekanalid) seda enam tuleks veenduda, et kõik need oleks trackitud, mitte ainult enim levinumad. Eriti kui kasutada näiteks affiliate või edasimüüjatega seotud lahendusi. 

Igasugused parameetrid, mis tulevad turunduskanalitest kaasa, on hästi olulised. Veenduda tuleks, et veebilehel neid parameetreid ära ei kaotata ning ei toimu automaatseid ümbersuunamisi veebilehe siseselt.

Kui veebianalüütikas näha eeltoodule sarnast pilti, kus kogu veebilehe müük jookseb ühe kanali alla või jookseb valdavalt ühe kanali alla, siis see on see koht, kus kontrollida üle seadistust. Kui see jookseb “referral exclusion” alla või “referral” alla, siis tõenäoliselt on tegemist pangalinkidega ning peaks tegema pangalinkide välistuse, mida saab üsna lihtsalt teha Google Analyticsi enda kasutajaliidesest. Selle näite puhul kui kogu liiklus jookseb “unassigned” kanali alla, on tõenäoliselt mure selles, et ostu tegemisel ei suunata kasutajat tagasi veebilehele, vaid see info läheb CRM-ist läbi “Measurement Protocol`i” otse Google Analytics nelja. 

Tänaseks peaks seis olema juba parem, aga võib juhtuda, et see “Measurement Protocol” Google Analytics nelja puhul veel ei tööta lõpuni korrektselt. Selle tõttu on soovitus vähemalt kuni see kõik tööle hakkab, veenduda, et ostuprotsessist suunatakse kasutajad tagasi lehele, et saaks korrektse info, mida on võimalik turundustegevustega ära siduda.

Vali teemablokk ja asu õppima (8)

Google Analytics 4 on Google'i poolt üsna sunnitud samm. See on õiges suunas, kuid kommunikatsioon ei ole olnud väga hea. See tähendab kahjuks seda, et on üsna palju olnud segadust. Miks, kuidas, mida, millal täpsemalt teha?

Ülevaade

Hetkeseisuga on baasinfo Google Analytics 4 baasseadistuste kohta enamikel ettevõtetel olemas ja baasseadistused tehtud. Arvestades, et Google Analytics 3 lõpetas töö augusti alguses, siis see on väga mõistlik, et need on tehtud.

Vaata kursuse videot

GA4 uuendused

Google Analytics 4 ei ole veel valmis toode. Keskmiselt igakuiselt on selles tehtud kolm kuni viis suuremat muudatust. See tähendab ka seda, et see on üks info, millega tasub ennast kursis hoida, kui olla huvitatud mõnest väga spetsiifilisest funktsionaalsusest, mis Google Analytics 3 puhul olemas oli, aga Google Analytics 4 puhul hetkel enam ei ole.

Vaata kursuse videot

Veebianalüütika kitsaskohad

Esimene asi, mida eristada, on see, et võttes ette oma veebilehe ja selle mida kasutajad peaksid seal tegema ja kuidas nad osta saavad, siis kui on olemas ideed ja nägemus, kuidas kasutajate jaoks seda asja teha lihtsamaks, siis selle jaoks veebianalüütikat vaja ei ole.

Vaata kursuse videot

GA4 enda kitsaskohad

Google Analytics 4 enda kitsaskohtade puhul on esimene asi kindlasti, mida tasub arvestada, on see, et seoses GDPR-i ja erinevate regulatsioonidega me enamasti ei räägi kogu veebilehe liiklusest, aga räägime kusagil viiekümnest kuni seitsmekümnest või kaheksakümnest protsendist veebilehe liiklusest, mille põhjal saab otsuseid teha.

Vaata kursuse videot

Soovitused 1

Kõige suurem soovitus, mis ei puuduta veebianalüütikat, on see, et kui veebilehel tehakse muudatusi siis tuleks veenduda, et ise on ostuprotsess läbi käidud. Soovitus on teha seda pärast iga suuremat muudatust, sest kogemus näitab, et kui inimesed, kes vastutavad veebilehe või veebianalüütika eest ei ole ise neid oste läbi teinud, siis pärast seda, kui nad ostud läbi teevad muudetakse ostuprotsess oluliselt lihtsamaks. 

Vaata kursuse videot

Ajaline viide

Ajaline viide võib välja näha umbes midagi sellist, et all tabelis on üks kanal aga üleval graafikutel on neid kanaleid oluliselt rohkem. See on üks näide sellest, kui vaadata tänast või eilset päeva, siis Google Analytics lihtsalt ei näita kõiki andmeid.

Vaata kursuse videot

Custom insights

“Custom insights” on väga kasulikud kui tegeletakse suuremate tiimidega või partneritega, kui on mitmeid erinevaid koostööpartnereid veebilehe osas, siis ta ei anna garantiid, aga annab natukene suurema kindluse, et kui midagi kusagilt peaks maha jooksma, siis saab selle kohta teavituse ja saab sellele reageerida. Eriti juhul, kui igapäevaselt Google Analyticsisse sisse ei vaata.

Vaata kursuse videot

Soovitused 2

Veenduda tuleks, et makseinfo jõuab korralikult Google Analytics nelja. Vähemalt alguses, kui Google Analytics nelja seadistate on soovitus, kas iganädalaselt või igakuiselt vähemalt vaadata, kas need numbrid ja CRM numbrid on sarnased. Miks sarnased? Sellepärast, et tõenäoliselt ei saa ülevaadet kõigist andmetest ja seda enam on oluline veenduda, et liikumised andmetest CRM-is ja Google Analytics neljas oleksid ühes joones. 

Vaata kursuse videot

Lisavõimalused

“Exploration raportid” on võimalus minna detailsemaks ja saada paremini aru kasutajate liikumistest ning kasutaja teekondadest. See on midagi, mida Google Analytics kolmes ei olnud ja selle tõttu väärib kindlasti süvitsi uurimist. See annab paremaid vastuseid sellele, läbi milliste puutepunktide kasutajad lehte külastavad, mida nad seal teevad ja kuidas neid kasutajaid koondada või eristada.

Vaata kursuse videot

Exploration raportid

Näide sellest, kuidas “exploration raportid” välja näevad. Pildile on lisatud mõned kastikesed, ehk siis need asjad, mida kindlasti tasub vaadata. Esiteks, “Funnel exploration” annab ülevaate, mida kasutajad erinevates ostuteekonna sammudes teevad ja kus nad ära kaovad. “Segment overlap” võimaldab võrrelda erinevaid kasutajagruppe.

Vaata kursuse videot

Kasulikud lingid

Kui ise tegeleda analüütika või seadistamisega, siis kindlasti Google Analytics “official trainings” katab ära nii selle Google Analytics 4 peamised kasutusjuhtumid, kui annab informatsiooni selle kohta, mida täiendavalt vaadata, uurida ja kuidas andmeid tõlgendada.

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega