← Tagasi

Soovitused 1

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 27 minutit

Kõige suurem soovitus, mis ei puuduta veebianalüütikat, on see, et kui veebilehel tehakse muudatusi siis tuleks veenduda, et ise on ostuprotsess läbi käidud. Soovitus on teha seda pärast iga suuremat muudatust, sest kogemus näitab, et kui inimesed, kes vastutavad veebilehe või veebianalüütika eest ei ole ise neid oste läbi teinud, siis pärast seda, kui nad ostud läbi teevad muudetakse ostuprotsess oluliselt lihtsamaks. 

Teine soovitus on see, et kui tundub, et kõik asjad on väga lihtsad ja loogilised siis paluda seda teha kas enda vanematel või heal tuttaval ja olla kõrval, vaadata, milliseid küsimusi, muresid tekib, sest temal ei pruugi olla ettevõttega seotud spetsiifilist taustainfot ja sageli tuleb üsna kuldaväärt sisu selle kohta, kuidas veebilehel ostmist kasutajatele lihtsamaks teha. 

Järgmine soovitus on ise enda tiimis koolitada keegi välja või leida partner, kes oskab teha andmetest sisendi otsusteks. Sellepärast, et isegi kui on super hea veebianalüütika seadistus kui andmetele peale vaadates keegi ei oska öelda, mida peaks tegema, siis sellest on ärilises kasvuks vähe kasu. Tänapäeva maailmas ja eriti liikudes edasi on hästi oluline see, et on keegi, kes esiteks saab aru, kas need andmed on korrektsed, vajadusel oskab need korda teha ning edasi liikudes oskab tõlkida need andmed äriliseks kasvuks.

Järgmine soovitus peaks vähemalt alguses Google Analytics 4 kasutamise lihtsamaks tegema. Kui vaadata Google Analytics nelja, siis tuleks vaadata seal sessiooniga seotud raporteid, mis on “Acquisition” vaates “traffic -> acquisition” all. Kuna need on ainsad numbrid, mis Google Analytics neljas on võrreldavad Google Analytics kolmega.

Veenduda tuleks, et keegi kontrollib ka veebianalüütika üle pärast suuremate muudatuste tegemist. Vastasel juhul võib lihtsalt juhtuda, et veebilehe muudatuste jookseb veebianalüütika paariks päevaks või pikemaks perioodiks maha ja see on selline olukord, kus tegelikult keegi ei taha olla.

Järgmine soovitus on see, et kui varasemalt Google Analytics kolme puhul oli väga okei kontrollida eilset liiklust ja tänast liiklust, siis Google Analytics nelja andmestruktuuri puhul on soovitus kontrollida liiklust ja tulemusi umbes kahepäevase viitega. Vastasel juhul võib lihtsalt juhtuda, et ei näe kas kõiki andmeid või ei näe korrektseid andmeid. Viimane soovitus on seadistada endale “custom insights” e-maili teavitused.

See tähendab seda, et kui Google Analytics AI tajub, et lehe liikluses või selle sündmuste kogumises on midagi valesti, siis saab selle kohta e-maili.

Vali teemablokk ja asu õppima (8)

Google Analytics 4 on Google'i poolt üsna sunnitud samm. See on õiges suunas, kuid kommunikatsioon ei ole olnud väga hea. See tähendab kahjuks seda, et on üsna palju olnud segadust. Miks, kuidas, mida, millal täpsemalt teha?

Ülevaade

Hetkeseisuga on baasinfo Google Analytics 4 baasseadistuste kohta enamikel ettevõtetel olemas ja baasseadistused tehtud. Arvestades, et Google Analytics 3 lõpetas töö augusti alguses, siis see on väga mõistlik, et need on tehtud.

Vaata kursuse videot

GA4 uuendused

Google Analytics 4 ei ole veel valmis toode. Keskmiselt igakuiselt on selles tehtud kolm kuni viis suuremat muudatust. See tähendab ka seda, et see on üks info, millega tasub ennast kursis hoida, kui olla huvitatud mõnest väga spetsiifilisest funktsionaalsusest, mis Google Analytics 3 puhul olemas oli, aga Google Analytics 4 puhul hetkel enam ei ole.

Vaata kursuse videot

Veebianalüütika kitsaskohad

Esimene asi, mida eristada, on see, et võttes ette oma veebilehe ja selle mida kasutajad peaksid seal tegema ja kuidas nad osta saavad, siis kui on olemas ideed ja nägemus, kuidas kasutajate jaoks seda asja teha lihtsamaks, siis selle jaoks veebianalüütikat vaja ei ole.

Vaata kursuse videot

GA4 enda kitsaskohad

Google Analytics 4 enda kitsaskohtade puhul on esimene asi kindlasti, mida tasub arvestada, on see, et seoses GDPR-i ja erinevate regulatsioonidega me enamasti ei räägi kogu veebilehe liiklusest, aga räägime kusagil viiekümnest kuni seitsmekümnest või kaheksakümnest protsendist veebilehe liiklusest, mille põhjal saab otsuseid teha.

Vaata kursuse videot

Soovitused 1

Kõige suurem soovitus, mis ei puuduta veebianalüütikat, on see, et kui veebilehel tehakse muudatusi siis tuleks veenduda, et ise on ostuprotsess läbi käidud. Soovitus on teha seda pärast iga suuremat muudatust, sest kogemus näitab, et kui inimesed, kes vastutavad veebilehe või veebianalüütika eest ei ole ise neid oste läbi teinud, siis pärast seda, kui nad ostud läbi teevad muudetakse ostuprotsess oluliselt lihtsamaks. 

Vaata kursuse videot

Ajaline viide

Ajaline viide võib välja näha umbes midagi sellist, et all tabelis on üks kanal aga üleval graafikutel on neid kanaleid oluliselt rohkem. See on üks näide sellest, kui vaadata tänast või eilset päeva, siis Google Analytics lihtsalt ei näita kõiki andmeid.

Vaata kursuse videot

Custom insights

“Custom insights” on väga kasulikud kui tegeletakse suuremate tiimidega või partneritega, kui on mitmeid erinevaid koostööpartnereid veebilehe osas, siis ta ei anna garantiid, aga annab natukene suurema kindluse, et kui midagi kusagilt peaks maha jooksma, siis saab selle kohta teavituse ja saab sellele reageerida. Eriti juhul, kui igapäevaselt Google Analyticsisse sisse ei vaata.

Vaata kursuse videot

Soovitused 2

Veenduda tuleks, et makseinfo jõuab korralikult Google Analytics nelja. Vähemalt alguses, kui Google Analytics nelja seadistate on soovitus, kas iganädalaselt või igakuiselt vähemalt vaadata, kas need numbrid ja CRM numbrid on sarnased. Miks sarnased? Sellepärast, et tõenäoliselt ei saa ülevaadet kõigist andmetest ja seda enam on oluline veenduda, et liikumised andmetest CRM-is ja Google Analytics neljas oleksid ühes joones. 

Vaata kursuse videot

Lisavõimalused

“Exploration raportid” on võimalus minna detailsemaks ja saada paremini aru kasutajate liikumistest ning kasutaja teekondadest. See on midagi, mida Google Analytics kolmes ei olnud ja selle tõttu väärib kindlasti süvitsi uurimist. See annab paremaid vastuseid sellele, läbi milliste puutepunktide kasutajad lehte külastavad, mida nad seal teevad ja kuidas neid kasutajaid koondada või eristada.

Vaata kursuse videot

Exploration raportid

Näide sellest, kuidas “exploration raportid” välja näevad. Pildile on lisatud mõned kastikesed, ehk siis need asjad, mida kindlasti tasub vaadata. Esiteks, “Funnel exploration” annab ülevaate, mida kasutajad erinevates ostuteekonna sammudes teevad ja kus nad ära kaovad. “Segment overlap” võimaldab võrrelda erinevaid kasutajagruppe.

Vaata kursuse videot

Kasulikud lingid

Kui ise tegeleda analüütika või seadistamisega, siis kindlasti Google Analytics “official trainings” katab ära nii selle Google Analytics 4 peamised kasutusjuhtumid, kui annab informatsiooni selle kohta, mida täiendavalt vaadata, uurida ja kuidas andmeid tõlgendada.

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega