🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 27 minutit
Veenduda tuleks, et makseinfo jõuab korralikult Google Analytics nelja. Vähemalt alguses, kui Google Analytics nelja seadistate on soovitus, kas iganädalaselt või igakuiselt vähemalt vaadata, kas need numbrid ja CRM numbrid on sarnased. Miks sarnased? Sellepärast, et tõenäoliselt ei saa ülevaadet kõigist andmetest ja seda enam on oluline veenduda, et liikumised andmetest CRM-is ja Google Analytics neljas oleksid ühes joones.
Kui on näha, et seal hakkavad tekkima ebakõlad, ehk siis CRM puhul oleks otsus number üks ja Analyticsi puhul otsus number kaks, siis tõenäoliselt on mõistlik baasseadistus üle vaadata.
Teine soovitus on veenduda, et kõik turundustegevused on tag-itud. Lühidalt, mis iganes turundustegevusi teha, tuleks veenduda, et on lisatud maandumislehtedele täiendavad parameetrid, mis ütlevad Google Analyticsile, kust need andmed tulevad. Näiteks, kui teha sotsiaalmeedias postitusi, siis ka nendele postitustele kõigile tuleks turundustagid lisada. Kui seda ei tee, võib lihtsalt juhtuda, et veebianalüütika ülevaates 90% müügist tuleb sotsiaalmeediast ja ülejäänud 10% saab kokku viia konkreetsete kampaaniatega. Ainus viis seda vältida on kõik turundustegevused, mis viivad kasutajad veebilehele, ära tagida.
Iga kord, kui uuendada maksevõimalusi, lisada neid või vahetada välja teenusepakkujaid, tuleks kindlasti veenduda, et kõik need uued maksevõimalused oleksid ka lisatud “referral exclusionitega”. Kui seda ei tee, siis mis juhtub on see, et näete, et turundustegevuste tulemuslikkus on langenud kolmkümmend, viiskümmend, seitsekümmend protsenti ja sellisel juhul, eriti kui veebilehel on muudatusi tehtud või kui tulemused järsku langevad, kindlasti vaadake “referral exclusion” alla kas kõik maksevahendid on sinna lisatud.
“Standardsete eventide” nimetuste kasutamine on oluline lihtsalt sellepärast, et enda jaoks elu lihtsamaks teha. Sellele lisaks, mida veel võib kaaluda, on “custom dimensionite” ja “metricsite” kasutamine. Seda on vaja neil, kellel ei ole üks konversioon, nagu näiteks ost või müük, vaid kes kasutab mitmeid erinevaid veebilehe tegevusi turunduskanalite optimineerimisel. Siis sellisel juhul kui soov on raportis neid ilusti vaadata on vaja seadistada “custom metricsitena” ning “custom dimensionite” alla olulised infokillud, mille alusel veebiliiklust jagada.
Google Analytics 4 on Google'i poolt üsna sunnitud samm. See on õiges suunas, kuid kommunikatsioon ei ole olnud väga hea. See tähendab kahjuks seda, et on üsna palju olnud segadust. Miks, kuidas, mida, millal täpsemalt teha?
Hetkeseisuga on baasinfo Google Analytics 4 baasseadistuste kohta enamikel ettevõtetel olemas ja baasseadistused tehtud. Arvestades, et Google Analytics 3 lõpetas töö augusti alguses, siis see on väga mõistlik, et need on tehtud.
Vaata kursuse videotGoogle Analytics 4 ei ole veel valmis toode. Keskmiselt igakuiselt on selles tehtud kolm kuni viis suuremat muudatust. See tähendab ka seda, et see on üks info, millega tasub ennast kursis hoida, kui olla huvitatud mõnest väga spetsiifilisest funktsionaalsusest, mis Google Analytics 3 puhul olemas oli, aga Google Analytics 4 puhul hetkel enam ei ole.
Vaata kursuse videotEsimene asi, mida eristada, on see, et võttes ette oma veebilehe ja selle mida kasutajad peaksid seal tegema ja kuidas nad osta saavad, siis kui on olemas ideed ja nägemus, kuidas kasutajate jaoks seda asja teha lihtsamaks, siis selle jaoks veebianalüütikat vaja ei ole.
Vaata kursuse videotGoogle Analytics 4 enda kitsaskohtade puhul on esimene asi kindlasti, mida tasub arvestada, on see, et seoses GDPR-i ja erinevate regulatsioonidega me enamasti ei räägi kogu veebilehe liiklusest, aga räägime kusagil viiekümnest kuni seitsmekümnest või kaheksakümnest protsendist veebilehe liiklusest, mille põhjal saab otsuseid teha.
Vaata kursuse videotKõige suurem soovitus, mis ei puuduta veebianalüütikat, on see, et kui veebilehel tehakse muudatusi siis tuleks veenduda, et ise on ostuprotsess läbi käidud. Soovitus on teha seda pärast iga suuremat muudatust, sest kogemus näitab, et kui inimesed, kes vastutavad veebilehe või veebianalüütika eest ei ole ise neid oste läbi teinud, siis pärast seda, kui nad ostud läbi teevad muudetakse ostuprotsess oluliselt lihtsamaks.
Vaata kursuse videotAjaline viide võib välja näha umbes midagi sellist, et all tabelis on üks kanal aga üleval graafikutel on neid kanaleid oluliselt rohkem. See on üks näide sellest, kui vaadata tänast või eilset päeva, siis Google Analytics lihtsalt ei näita kõiki andmeid.
Vaata kursuse videot“Custom insights” on väga kasulikud kui tegeletakse suuremate tiimidega või partneritega, kui on mitmeid erinevaid koostööpartnereid veebilehe osas, siis ta ei anna garantiid, aga annab natukene suurema kindluse, et kui midagi kusagilt peaks maha jooksma, siis saab selle kohta teavituse ja saab sellele reageerida. Eriti juhul, kui igapäevaselt Google Analyticsisse sisse ei vaata.
Vaata kursuse videotVeenduda tuleks, et makseinfo jõuab korralikult Google Analytics nelja. Vähemalt alguses, kui Google Analytics nelja seadistate on soovitus, kas iganädalaselt või igakuiselt vähemalt vaadata, kas need numbrid ja CRM numbrid on sarnased. Miks sarnased? Sellepärast, et tõenäoliselt ei saa ülevaadet kõigist andmetest ja seda enam on oluline veenduda, et liikumised andmetest CRM-is ja Google Analytics neljas oleksid ühes joones.
Vaata kursuse videot“Exploration raportid” on võimalus minna detailsemaks ja saada paremini aru kasutajate liikumistest ning kasutaja teekondadest. See on midagi, mida Google Analytics kolmes ei olnud ja selle tõttu väärib kindlasti süvitsi uurimist. See annab paremaid vastuseid sellele, läbi milliste puutepunktide kasutajad lehte külastavad, mida nad seal teevad ja kuidas neid kasutajaid koondada või eristada.
Vaata kursuse videotNäide sellest, kuidas “exploration raportid” välja näevad. Pildile on lisatud mõned kastikesed, ehk siis need asjad, mida kindlasti tasub vaadata. Esiteks, “Funnel exploration” annab ülevaate, mida kasutajad erinevates ostuteekonna sammudes teevad ja kus nad ära kaovad. “Segment overlap” võimaldab võrrelda erinevaid kasutajagruppe.
Vaata kursuse videotKui ise tegeleda analüütika või seadistamisega, siis kindlasti Google Analytics “official trainings” katab ära nii selle Google Analytics 4 peamised kasutusjuhtumid, kui annab informatsiooni selle kohta, mida täiendavalt vaadata, uurida ja kuidas andmeid tõlgendada.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.