🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 34 minutit
Ühel hetkel jääb koduturg tihti väikseks ja ettevõte tahaks edasi kasvada. Kuigi tuttavas keskkonnas on kõige parem oma toodet valideerida ning alustada ja teha esimesi samme, siis kasvule orienteeritud mõtteviis viib alati kaugemale.
Tihti on ootus, et välisturul ootavad kõrgemad hinnad, ootab kõrgem müügimaht ja nii see ka tihti on, kuid on mitu olulist punkti, mis tasub enne hoolikalt läbi mõelda.
Veebileht. Ettevõtted soovivad tihti minna katsetama välisturule ingliskeelse veebilehega. E-pood tuleb panna täielikult kohalikku keelde, selle turu keelde, mida püüdma minnakse. Suurim ämber, mida saab teha, on minna võõrale turule “üldise lehega”. Ehk siis palju katsetatakse ja loodetakse, et efektiivsem oleks luua üks inglise keelne leht ja minna siis sellega igale poole Soome, Lätti, Leetu. Tegelikult tahavad kõikide turgude inimesed saada võimalikult omas keeles sisu ning nad tahavad saada ka oma domeeni. Ehk siis Lätti mineku puhul .lv, Leetu mineku puhul .lt. Sealjuures lisaks tekstide ja domeeni tõlkimisele on väga oluline, et klient saaks kohalikus keeles klienditoe.
Arvuta ja planeeri korralikult. Peab väga hoolikalt veenduma, et marginaalid on piisavad, et oodatav lisatulu ennast ära õigustaks. Välisturule minemine on alati väga kulukas protsess, mis tuleks enne kümme korda läbi mõelda, kui seda päriselt tegema hakata. Põhisoovitus välisturgudele laienemisega on see, et seda mitte enne kindel olemist teha.
Kanalite valik. Kanalite valikul tuleks lähtuda samamoodi sellest, et igal turul on oma eripärad. Inimesed käituvad teisiti. Kasutus on teistsugune. Kõige parem on küll katsetada oma koduturu najal, kuid tegelikku kanalite valikut tasub siiski hinnata lähtuvalt konkreetse turu sihtgrupist ning seda saab tihti spikerdada kohalike konkurentide pealt.
Kasuta kohalikku. Eriti turundussõnumites ja kasuta ka kohalikku, kes on emakeelena rääkiv kõneleja, ehk siis kõikide turundussõnumite ja tekstide loomisel. Välise inimesena ei tajuta väljendeid ja tavasid, mida konkreetsel turul kasutatakse.
Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.
Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.
Vaata kursuse videotIgal äril on täiesti individuaalsed piirväärtused, mis esmalt e-poega alustades tasub läbi mõelda ennustuslikult ning hiljem, kui asjad juba toimivad, neid siis vajadusel kohendada.
Vaata kursuse videotTeades, millise summa saab ühe kliendi hankimiseks maksimaalselt kulutada, saab hinnata, kas see turunduskulu on madal või kõrge. See, kas ta on madal või kõrge, oleneb palju ettevõtte profiilist.
Vaata kursuse videotBrändi loomisel tasub lähtuda sihtgruppi persoonadest, millised inimesed nad on, mis neile meeldib, mis neid kõnetab? Mitte siis ilmtingimata sellest, mis ettevõtjat visuaalselt kõnetab.
Vaata kursuse videotSul on olemas persoonad, sul on olemas bränd, mis nendele konkreetsetele inimestele meeldib. Nüüd tuleks valida turunduskanalit lähtuvalt sellest, kus su sihtgrupp toimetab ja lähtuvalt sellest, kuhu bränd sobitub.
Vaata kursuse videotKlassikaliselt on kasutatud müügitunneli või turundustunneli mudelit, mis aga on oma põhimõttelt selline, et viskad kliendi sinna sisse, ta tuleb teisest otsast välja ning ta justkui unustatakse ära.
Vaata kursuse videotGoogle'i reklaamide puhul kõige suurem pluss alustavale ettevõtjale on kindlasti see, et maksma peab ainult siis, kui inimene klikib. Ehk siis ühegi näitamise eest tasuma ei pea.
Vaata kursuse videotTeine oluline platvorm on Google Analytics, mis on tasuta turundusanalüütika platvorm, mille kodulehega ühendades saab väga täpsed andmed, millisest kanalist on lehele jõutud ja millistest kanalitest, kes on teinud ostud.
Vaata kursuse videotE-poe liikluse puhul on oluline jälgida turundustegevuste levikut, reklaamkampaaniate näitamist, inimeste kaasatust ja klikkide arvu.
Vaata kursuse videotOluline turundustegevus ja reklaami formaat on remarketing. Ehk reklaami näitamine inimestele, kes on juba kuidagi suhelnud. Kolm mõtet selle juures.
Vaata kursuse videotÜhel hetkel jääb koduturg tihti väikseks ja ettevõte tahaks edasi kasvada. Kuigi tuttavas keskkonnas on kõige parem oma toodet valideerida ning alustada ja teha esimesi samme, siis kasvule orienteeritud mõtteviis viib alati kaugemale.
Vaata kursuse videotKõige olulisem on turundustegevuste igapäevane optimeerimine. See, kui mõelda üks kord asjad välja ja panna kampaania käima, sellest ilmselt edu ei tule ja turundustegevused vajavad pidevat ülevaatust, pidevat optimeerimist ja ei ole kindlasti asi, mille jaoks võtta fookus, et teha seda ainult tund või kaks päevas.
Vaata kursuse videotTööriistadega saab igaüks täpsemalt tutvuda. Kõige olulisem on Google Analytics, see annab kõik kätte, millised turundustegevused päriselt toimivad ja millised mitte.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.