🎥 Eesti keeles
|
⏰ Kogukestvus 34 minutit
Igal äril on täiesti individuaalsed piirväärtused, mis esmalt e-poega alustades tasub läbi mõelda ennustuslikult ning hiljem, kui asjad juba toimivad, neid siis vajadusel kohendada.
Kolm näitajat, mis tuleks turunduslikult välja arvutada:
Nullpunkti CPC. See tähendab nullpunkti kliki hinda. Kliki hind on siis see, mis reklaamide puhul makstakse. Nullpunkt tähendab seda, et kui ettevõte on saavutanud nullpunkti kliki hinna, siis ta tuleb omadega nii-öelda minimaalse kasumlikkuse tasemele ning kui see kliki hind on nullpunktist madalam, siis sealt tekib reaalne äriline võit. Selle arvutamiseks tuleb teada konversioonimäära ja ühe toote kasumit. Alguses on konversioonimäära puhul soovitatav võtta lihtsalt valdkonna keskmine, mis Eestis on üldjuhul kaks protsenti.
Maksimaalne CPA. See on maksimaalne ühe kliendi hankimise hind. Selle saab arvutada jagades puhaskasumi, mis saadakse ühe kliendi najalt, puhaskasumiga, mille ettevõte soovib endale jätta. Loomulikult iga e-pood tahaks kogu kasumi alles jätta, aga see tähendab, et välistatakse kasv ehk siis ei jää ühtegi eurot turunduskuludeks.
Minimaalne ROAS. Eelnevast kahest tulenev minimaalse tasuvuspunkt, mida kampaaniad või turundustegevused peavad tagasi tooma. ROAS-i arvutatakse enamasti protsendi kujul. Ehk siis 100% ROAS tähendab, et iga üks euro, mis ettevõte sisse paneb, selle kohta ta saab ühe euro tagasi, mis ilmselgelt kasumlik ei ole. Kui aga ROAS on 1000%, tuleb iga euro kohta, mis ettevõte sisse paneb, tagasi kümme eurot.
Need numbrid käivad ainult ostuprotsessi kohta. Arvestama peab ka teiste tunneli osade väärtustega ja kliendi eluea väärtusega. Sel põhjusel, et kuigi bränditeadlikkuse kampaaniate kliendi hankimise hind ning ka kliki hind võivad teinekord osutuda äsja välja arvutatud numbritest kõrgemaks, siis need on siiski oluline osa, et ostuprotsessini jõuda.
Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.
Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.
Vaata kursuse videotIgal äril on täiesti individuaalsed piirväärtused, mis esmalt e-poega alustades tasub läbi mõelda ennustuslikult ning hiljem, kui asjad juba toimivad, neid siis vajadusel kohendada.
Vaata kursuse videotTeades, millise summa saab ühe kliendi hankimiseks maksimaalselt kulutada, saab hinnata, kas see turunduskulu on madal või kõrge. See, kas ta on madal või kõrge, oleneb palju ettevõtte profiilist.
Vaata kursuse videotBrändi loomisel tasub lähtuda sihtgruppi persoonadest, millised inimesed nad on, mis neile meeldib, mis neid kõnetab? Mitte siis ilmtingimata sellest, mis ettevõtjat visuaalselt kõnetab.
Vaata kursuse videotSul on olemas persoonad, sul on olemas bränd, mis nendele konkreetsetele inimestele meeldib. Nüüd tuleks valida turunduskanalit lähtuvalt sellest, kus su sihtgrupp toimetab ja lähtuvalt sellest, kuhu bränd sobitub.
Vaata kursuse videotKlassikaliselt on kasutatud müügitunneli või turundustunneli mudelit, mis aga on oma põhimõttelt selline, et viskad kliendi sinna sisse, ta tuleb teisest otsast välja ning ta justkui unustatakse ära.
Vaata kursuse videotGoogle'i reklaamide puhul kõige suurem pluss alustavale ettevõtjale on kindlasti see, et maksma peab ainult siis, kui inimene klikib. Ehk siis ühegi näitamise eest tasuma ei pea.
Vaata kursuse videotTeine oluline platvorm on Google Analytics, mis on tasuta turundusanalüütika platvorm, mille kodulehega ühendades saab väga täpsed andmed, millisest kanalist on lehele jõutud ja millistest kanalitest, kes on teinud ostud.
Vaata kursuse videotE-poe liikluse puhul on oluline jälgida turundustegevuste levikut, reklaamkampaaniate näitamist, inimeste kaasatust ja klikkide arvu.
Vaata kursuse videotOluline turundustegevus ja reklaami formaat on remarketing. Ehk reklaami näitamine inimestele, kes on juba kuidagi suhelnud. Kolm mõtet selle juures.
Vaata kursuse videotÜhel hetkel jääb koduturg tihti väikseks ja ettevõte tahaks edasi kasvada. Kuigi tuttavas keskkonnas on kõige parem oma toodet valideerida ning alustada ja teha esimesi samme, siis kasvule orienteeritud mõtteviis viib alati kaugemale.
Vaata kursuse videotKõige olulisem on turundustegevuste igapäevane optimeerimine. See, kui mõelda üks kord asjad välja ja panna kampaania käima, sellest ilmselt edu ei tule ja turundustegevused vajavad pidevat ülevaatust, pidevat optimeerimist ja ei ole kindlasti asi, mille jaoks võtta fookus, et teha seda ainult tund või kaks päevas.
Vaata kursuse videotTööriistadega saab igaüks täpsemalt tutvuda. Kõige olulisem on Google Analytics, see annab kõik kätte, millised turundustegevused päriselt toimivad ja millised mitte.
Vaata kursuse videotKoos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.
Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!
Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.
E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.