← Tagasi

E-äri matemaatika: Eelarved ja piirväärtused

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 34 minutit

Igal äril on täiesti individuaalsed piirväärtused, mis esmalt e-poega alustades tasub läbi mõelda ennustuslikult ning hiljem, kui asjad juba toimivad, neid siis vajadusel kohendada.

Kolm näitajat, mis tuleks turunduslikult välja arvutada: 

Nullpunkti CPC. See tähendab nullpunkti kliki hinda. Kliki hind on siis see, mis reklaamide puhul makstakse. Nullpunkt tähendab seda, et kui ettevõte on saavutanud nullpunkti kliki hinna, siis ta tuleb omadega nii-öelda minimaalse kasumlikkuse tasemele ning kui see kliki hind on nullpunktist madalam, siis sealt tekib reaalne äriline võit. Selle arvutamiseks tuleb teada konversioonimäära ja ühe toote kasumit. Alguses on konversioonimäära puhul soovitatav võtta lihtsalt valdkonna keskmine, mis Eestis on üldjuhul kaks protsenti.

Maksimaalne CPA. See on maksimaalne ühe kliendi hankimise hind. Selle saab arvutada jagades puhaskasumi, mis saadakse ühe kliendi najalt, puhaskasumiga, mille ettevõte soovib endale jätta. Loomulikult iga e-pood tahaks kogu kasumi alles jätta, aga see tähendab, et välistatakse kasv ehk siis ei jää ühtegi eurot turunduskuludeks.

Minimaalne ROAS. Eelnevast kahest tulenev minimaalse tasuvuspunkt, mida kampaaniad või turundustegevused peavad tagasi tooma. ROAS-i arvutatakse enamasti protsendi kujul. Ehk siis 100% ROAS tähendab, et iga üks euro, mis ettevõte sisse paneb, selle kohta ta saab ühe euro tagasi, mis ilmselgelt kasumlik ei ole. Kui aga ROAS on 1000%, tuleb iga euro kohta, mis ettevõte sisse paneb, tagasi kümme eurot.

Need numbrid käivad ainult ostuprotsessi kohta. Arvestama peab ka teiste tunneli osade väärtustega ja kliendi eluea väärtusega. Sel põhjusel, et kuigi bränditeadlikkuse kampaaniate kliendi hankimise hind ning ka kliki hind võivad teinekord osutuda äsja välja arvutatud numbritest kõrgemaks, siis need on siiski oluline osa, et ostuprotsessini jõuda.

Vali teemablokk ja asu õppima (13)

Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.

Konkurentsivõimeline strateegia

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.

Vaata kursuse videot

E-äri matemaatika: Eelarved ja piirväärtused

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Igal äril on täiesti individuaalsed piirväärtused, mis esmalt e-poega alustades tasub läbi mõelda ennustuslikult ning hiljem, kui asjad juba toimivad, neid siis vajadusel kohendada.

Vaata kursuse videot

Kasumlike sihtgruppide valimine

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Teades, millise summa saab ühe kliendi hankimiseks maksimaalselt kulutada, saab hinnata, kas see turunduskulu on madal või kõrge. See, kas ta on madal või kõrge, oleneb palju ettevõtte profiilist.

Vaata kursuse videot

Bränd

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Brändi loomisel tasub lähtuda sihtgruppi persoonadest, millised inimesed nad on, mis neile meeldib, mis neid kõnetab? Mitte siis ilmtingimata sellest, mis ettevõtjat visuaalselt kõnetab.

Vaata kursuse videot

Peamised turunduskanalid

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Sul on olemas persoonad, sul on olemas bränd, mis nendele konkreetsetele inimestele meeldib. Nüüd tuleks valida turunduskanalit lähtuvalt sellest, kus su sihtgrupp toimetab ja lähtuvalt sellest, kuhu bränd sobitub.

Vaata kursuse videot

Kuidas turundustegevusi üles ehitada?

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Klassikaliselt on kasutatud müügitunneli või turundustunneli mudelit, mis aga on oma põhimõttelt selline, et viskad kliendi sinna sisse, ta tuleb teisest otsast välja ning ta justkui unustatakse ära.

Vaata kursuse videot

Google Ads

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Google'i reklaamide puhul kõige suurem pluss alustavale ettevõtjale on kindlasti see, et maksma peab ainult siis, kui inimene klikib. Ehk siis ühegi näitamise eest tasuma ei pea.

Vaata kursuse videot

Google Analytics

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Teine oluline platvorm on Google Analytics, mis on tasuta turundusanalüütika platvorm, mille kodulehega ühendades saab väga täpsed andmed, millisest kanalist on lehele jõutud ja millistest kanalitest, kes on teinud ostud.

Vaata kursuse videot

Olulisemad mõõdikud

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

E-poe liikluse puhul on oluline jälgida turundustegevuste levikut, reklaamkampaaniate näitamist, inimeste kaasatust ja klikkide arvu.

Vaata kursuse videot

Remarketing ehk taasturundus

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Oluline turundustegevus ja reklaami formaat on remarketing. Ehk reklaami näitamine inimestele, kes on juba kuidagi suhelnud. Kolm mõtet selle juures.

Vaata kursuse videot

Välisturgudele laienemine

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Ühel hetkel jääb koduturg tihti väikseks ja ettevõte tahaks edasi kasvada. Kuigi tuttavas keskkonnas on kõige parem oma toodet valideerida ning alustada ja teha esimesi samme, siis kasvule orienteeritud mõtteviis viib alati kaugemale.

Vaata kursuse videot

Seitse praktilist nõuannet

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Kõige olulisem on turundustegevuste igapäevane optimeerimine. See, kui mõelda üks kord asjad välja ja panna kampaania käima, sellest ilmselt edu ei tule ja turundustegevused vajavad pidevat ülevaatust, pidevat optimeerimist ja ei ole kindlasti asi, mille jaoks võtta fookus, et teha seda ainult tund või kaks päevas. 

Vaata kursuse videot

Tööriistad

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Tööriistadega saab igaüks täpsemalt tutvuda. Kõige olulisem on Google Analytics, see annab kõik kätte, millised turundustegevused päriselt toimivad ja millised mitte.

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega