← Tagasi

Google Ads

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

🎥 Eesti keeles

|

⏰ Kogukestvus 34 minutit

Google'i reklaamide puhul kõige suurem pluss alustavale ettevõtjale on kindlasti see, et maksma peab ainult siis, kui inimene klikib. Ehk siis ühegi näitamise eest tasuma ei pea. 

Google'is on peamised kolm reklaami tüüpi, mida e-poodnik võiks kasutada:

Otsingureklaamid. Need ilmuvad siis otsingutulemuste üleval ja seal on väike sinine kastikene juures märgistamaks, et see on reklaam. 

Bännerreklaamid. Need ilmuvad kõikidel Google'i partnersaitidel. Nendeks võivad olla erinevad blogid, foorumid, aga ka kohaliku meedia kanalid.

Videoreklaamid. Neid saab samamoodi panna ka partnersaitidele, aga peamine videoreklaamide kanal on siiski Youtube'i reklaamid.

Google Ads on kõige kuluefektiivsem koht, kust e-poega alustada. Ta on kõige ajakohasem kanal. Inimese jaoks on reklaam nähtav ja olemas täpselt siis, kui ta seda vajab, kui ta on otsustanud, et ta ostab oma toote. 

Teiseks saab absoluutselt kõike ise kontrollida. Saab panna maksimaalse kliki hinna, mida ettevõte on nõus maksma, saab määrata päeva eelarve, millest Google üle ei lähe ja saab väga edukalt kontrollida, kus ja kellele reklaame näidatakse. 

Kolmandaks oluliseks eeliseks on tulemused, millel saab kenasti silma peal hoida. Näeb ära milliste märksõnade kaudu tuleb kui palju oste ja vastavalt sellele saab teha edasised otsused.Kampaaniaid luues tasub teha võimalikult detailne struktuur. Mida see tähendab? Google'i kontod on jagatud nii, et iga konto alla saab teha erinevad kampaaniad. Kampaaniate all on reklaamrühmad ja reklaamrühmade all omakorda reklaamid. Näiteks kampaania võib olla “pehme mööbel” ja selle all on kaks reklaamrühma, ühed on “diivanid” ja teised on “voodid” ning seal all siis on vastavad reklaamid ja märksõnad. Diivanite puhul siis näiteks “diivan”, “nurgadiivan” ja ka siis reklaamtekstid. 

Põhjus miks teha võimalikult detailne struktuur on see, et see toob üldjuhul parema klikimäära ja madalama kliki hinna, sest inimene saab relevantsema reklaami, kui ta midagi otsib. Lisaks on kampaaniate tulemuslikkust palju kergem hinnata, kui juhul, kui panna kõik tooted ühte või kahte kampaaniasse.

Märksõnade puhul on oluline teadmine, et märksõnade lisamisest üksi ei piisa. Neid on vaja ka optimeerida ning on vaja lisada vastetüübid. Google Adsis on täna kolme sorti vastetüüpe. Saab panna märksõna nii, nagu ta on, ehs siis ilma ühegi lisata. Saab panna märksõnade ümber jutumärgid ja saab panna märksõnade ümber ka sulud. 

See piirab otsinguid, ehk siis, kui sa panna ilma ühegi märgita näiteks sõna “diivan”, siis sinu reklaam võib välja tulla ka juhul, kui keegi otsib sõna “mööbel”, sest et diivan on mööbli osa. Kui panna sõna “diivan” jutumärkidesse, siis reklaam võib tulla välja ka juhul, kui inimene otsib näiteks “diivanid” või “diivan Tartus”. Kui panna sõna “diivan” kastsulgudesse, siis reklaami näidatakse ainult juhul, kui inimene otsib sõna “diivan”.

Lisaks kliki hinnast lähtuvalt optimeerimise kõrval on oluline jälgida ka konversiooni hinda, sest tihti laia vastetüübiga märksõnad ehk siis need, kuhu ei käi ühtegi märki ümber, on esmapilgul kõige odavama kliki hinnaga, aga need on petlikud, sest et sealt tuleb tihti palju ebarelevantset veebiliiklust. Näiteks juhul kui inimene on otsinud sõna “mööbel” ja tuleb sinu reklaam “diivan”, siis on päris suur tõenäosus, et ta otsis hoopis midagi muud.

Ära tuleks kasutada reklaamilaiendid. Need on väiksed lisad näiteks telefoninumber või väärtuspakkumised, mis saab reklaamile lisada. Need on vaba pind, sest Google'i reklaamidel on päris konkreetsed tähemärgi piirangud, millest üle minna ei saa. Seega reklaamilaienditega saab lihtsalt oma reklaame pikemaks ja visuaalselt efektiivsemaks teha.

Nagu ka strateegia juures mainitud, siis kampaaniate seadistamine ei taga veel edu. Võti peitub pidevas optimeerimises. Igaüks on võimeline looma hea idee, kuid oluline on see, kuidas seda teostada. 

Kuigi soovituslik on detailne struktuur, siis kui on suur e-pood ja palju tooteid, millel on väga väike marginaal, siis mõistlik ei ole neid kõiki käsitsi optimeerida, vaid kasutada dünaamilist otsingukampaaniat, kus sisestatakse Google'i jaoks URL. Näiteks “väikesed kodumasinad” ja Google ise genereerib vastavad tekstid su kodulehe põhjal ja hakkab näitama siis, kui inimene otsib mõne märksõnaga, mis Google sellelt lehelt tuvastab. 

Vali teemablokk ja asu õppima (13)

Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.

Konkurentsivõimeline strateegia

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Kõige alus on strateegia loomine, aga strateegia loomisest üksi ei piisa. Enamus ettevõtteid on võimelised väga teoreetiliselt tugeva strateegia paika panema, kuid olulisem osa on kindlasti pärast see ka edukalt ellu viia.

Vaata kursuse videot

E-äri matemaatika: Eelarved ja piirväärtused

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Igal äril on täiesti individuaalsed piirväärtused, mis esmalt e-poega alustades tasub läbi mõelda ennustuslikult ning hiljem, kui asjad juba toimivad, neid siis vajadusel kohendada.

Vaata kursuse videot

Kasumlike sihtgruppide valimine

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Teades, millise summa saab ühe kliendi hankimiseks maksimaalselt kulutada, saab hinnata, kas see turunduskulu on madal või kõrge. See, kas ta on madal või kõrge, oleneb palju ettevõtte profiilist.

Vaata kursuse videot

Bränd

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Brändi loomisel tasub lähtuda sihtgruppi persoonadest, millised inimesed nad on, mis neile meeldib, mis neid kõnetab? Mitte siis ilmtingimata sellest, mis ettevõtjat visuaalselt kõnetab.

Vaata kursuse videot

Peamised turunduskanalid

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Sul on olemas persoonad, sul on olemas bränd, mis nendele konkreetsetele inimestele meeldib. Nüüd tuleks valida turunduskanalit lähtuvalt sellest, kus su sihtgrupp toimetab ja lähtuvalt sellest, kuhu bränd sobitub.

Vaata kursuse videot

Kuidas turundustegevusi üles ehitada?

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Klassikaliselt on kasutatud müügitunneli või turundustunneli mudelit, mis aga on oma põhimõttelt selline, et viskad kliendi sinna sisse, ta tuleb teisest otsast välja ning ta justkui unustatakse ära.

Vaata kursuse videot

Google Ads

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Google'i reklaamide puhul kõige suurem pluss alustavale ettevõtjale on kindlasti see, et maksma peab ainult siis, kui inimene klikib. Ehk siis ühegi näitamise eest tasuma ei pea.

Vaata kursuse videot

Google Analytics

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Teine oluline platvorm on Google Analytics, mis on tasuta turundusanalüütika platvorm, mille kodulehega ühendades saab väga täpsed andmed, millisest kanalist on lehele jõutud ja millistest kanalitest, kes on teinud ostud.

Vaata kursuse videot

Olulisemad mõõdikud

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

E-poe liikluse puhul on oluline jälgida turundustegevuste levikut, reklaamkampaaniate näitamist, inimeste kaasatust ja klikkide arvu.

Vaata kursuse videot

Remarketing ehk taasturundus

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Oluline turundustegevus ja reklaami formaat on remarketing. Ehk reklaami näitamine inimestele, kes on juba kuidagi suhelnud. Kolm mõtet selle juures.

Vaata kursuse videot

Välisturgudele laienemine

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Ühel hetkel jääb koduturg tihti väikseks ja ettevõte tahaks edasi kasvada. Kuigi tuttavas keskkonnas on kõige parem oma toodet valideerida ning alustada ja teha esimesi samme, siis kasvule orienteeritud mõtteviis viib alati kaugemale.

Vaata kursuse videot

Seitse praktilist nõuannet

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Kõige olulisem on turundustegevuste igapäevane optimeerimine. See, kui mõelda üks kord asjad välja ja panna kampaania käima, sellest ilmselt edu ei tule ja turundustegevused vajavad pidevat ülevaatust, pidevat optimeerimist ja ei ole kindlasti asi, mille jaoks võtta fookus, et teha seda ainult tund või kaks päevas. 

Vaata kursuse videot

Tööriistad

Ekspert: Christina Värno, Convertal OÜ Digiteenuste juht

Tööriistadega saab igaüks täpsemalt tutvuda. Kõige olulisem on Google Analytics, see annab kõik kätte, millised turundustegevused päriselt toimivad ja millised mitte.

Vaata kursuse videot

Miks videokursustel osaleda?

Usaldusväärsus

Koos seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. Tänu sellele oleme usaldusväärsed ja liikmelisus ütleb seda ka meie klientidele ning koostööpartneritele.

Ekspert teadmised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Strateegiline kasv

Meie teame mis e-kaubanduses toimub ja kuidas neid teadmisi äri kasvatamiseks kasutada. Liikmena saad nendele teadmistele ligipääsu läbi uuringute, turuülevaadete ja koolituste. Koos areneda ja kasvada on alati lihtsam!

Hoiame näppu internetiäri pulsil

Liidame sadu Eesti e-kauplejaid ning ettevõtteid, kelle jaoks on Eesti e-kaubanduse hea käekäik oluline.

Tutvu meiega lähemalt

Uudised

E-kaubandus areneb kiiresti ja meie teame täpselt kuhu suunda valdkond liigub.

Vaata kõiki →

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega