Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Tüüpilised e-maili kirjutamise vead, mis vähendavad sinu müüke ning kuidas neid vältida

November 4, 2021

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Meiliturundus on võimas tööriist, mis aitab sul hoida olemasolevaid kliente ning tuua oma meililisti juurde uusi külmi kontakte ja muuta neid maksvateks klientideks. Kuid kui oma turundusmeile kirjutada valesti, võib terve sinu meiliturundus anda tugeva tagasilöögi ning müügid nullida.

Vastavalt Techjury artiklile, 81% inimestest kes veebis ostlevad jätkavad seda tegevust, kui neile saadetakse personaliseeritud turundusmeile, selliseid mis vastavad nende ostueelistustele. Vaatame mida on võimalik meiliturunduses teha, et oma müüke kasvatada ning toome järgnevalt välja põhilised vead, mis müüke vähendavad.

  1. Liigselt müükidele suunatud pealkirjad

Pealkirjad on oluline osa edukast meiliturundusest, mis on müükidele suunatud. Meilid, millel on kas liiga igav või vastupidi, liiga hoogne, müükidele suunatud pealkiri ei sobi enamikule publikust. Selle asemel, et proovida suunata oma meilisaajaid FOMOt (Fear of Missing Out ehk eesti keeles, ilma jäämise hirmu) tundma, proovi leida teine lähenemine.

Ole viisakas, professionaalne ja diplomaatiline oma meili pealkirjas. Hoia pealkirja pikkus alla 10 sõna, et kindlustada nii tava- kui mobiilsete meililugejatele hea kogemus. Samuti võid kasutada esimesi lauseid, et tutvustada end, mainida oma positsiooni ettevõttes ning seda, miks sa neile kirjutad. Isegi siis, kui inimesed vabatahtlikult liitusid sinu meililistiga, on siiski hea praktika kirjutada ligitõmbav, personaliseeritud avalause.

  1. Ebaprofessionaalsus sinu müügipakkumises

Võiksid olla viisakas ja professionaalne, kui pakud oma tooteid või teenuseid meiliturunduse kaudu. Olles ebaviisakas või rahutu oma klientidega ei vii sind müükidele lähemale. Proovi olla pigem tasakaalukas ning proovi jõuda paari lausega oma meili sisu juurde.

Väldi suurte tähtedega lauseid ja emojisid. See mitte ainult ei lõhu sinu suhet olemasolevate klientidega vaid ka lükkab neid kaugemale rohkemate toodete ja teenuste ostmisest. Ära suru oma tooteid ja teenuseid klientidele peale vaid pigem lase neil tulla sinu juurde, pannes kirja kõik hüved ja kasutusviisid. Lisa töötavad lingid ja kontaktinfo oma meili jalusesse, et inimesed saaksid sinu müügimeilile reageerida ning tõmba selleks päevaks otsad kokku.

  1. Meilikampaaniatest puudub segmenteerimine

Me oleme kõik erinevad oma elustiililt ning ootustelt brändidele, kellelt ostame. Näiteks pensionäril on erinevad ootused kui 30ndates, kodukontoris töötaval inimesel või kodusel lapsevanemal. Ära koosta üleüldisi müügimeile, mida saata kõigile sinu meililistis.

Selle asemel, segmenteeri oma publikut vastavalt erinevatele näidikutele nagu nende vanus, sugu, elukutse, riik jne. Kirjuta natuke erinevat sisu igale publiku segmendile ning kaalu ka oma turundusmeilide tõlkimist rahvusvaheliste klientide jaoks. Proovi igale segmendile läheneda nii nagu oskad, et neid juhtida sinu veebipoodi. Üleüldiste turundusmeilide saatmine pigem viib su kliendid märkima su meile spämmiks ning sinu meiliaadressi musta nimekirja.

  1. Meililisti tarbetu spämmimine

Kuigi sul võib olla soov pidevalt oma kontaktidega suhelda, nii palju kui võimalik, on see siiski halb mõte just meiliturunduse osas. Palju parem variant oleks oma meilide ajastamine kindlatele aegadele päevas ja kindlatele päevadele kuus. Kuid kui tihti peaksid sa saatma turundusmeile? See kõik oleneb sinu sihtgrupist ning toodetest või teenustest, mida sa pakud.

Kui sa turundad tarkvaraplatvormi, mis pakub teenust (inglise keeles SaaS platform), ei peaks sa saatma meile iga päev, et õpetada oma kliente. Küll aga kui sul on veebipood, kus on väga lai valik tooteid ja kategooriaid, siis erinevate toodete turundus iga päev, polegi nii halb idee. Sama mõte käib kokku ka eelnevalt välja toodud segmenteerimisega. Töötavad inimesed ei hinda ega ei kliki sinu meilidele töötajal – seega, miks mitte saata neid hommikutel või õhtutel?

  1. Halvasti üles ehitatud ja grammatikavigu täis meilid

Kui sa oled juba kirjutanud ning öelnud kõike, mida soovid öelda – peaksid võtma aja, et vormindada oma meili ning tegema sellele õigekirja kontrolli. Halvasti vormindatud meilid on tavaliselt ohumärgid, eriti inimestele, kes on unustanud, et nad sinu meililistiga liitusid.

Inimesed, kes töötavad kas kirjutajatena või turundajatena ning tudengid, kes töötavad akadeemiliste töödega pidevalt märkavad vigu. Võid küsida abi oma ala spetsialistidelt või kasutada õigekeelsuskontrolli tööriistu, et saada oma meilide toon, kirjutamisstiil ning õigekeelsus korda. Smaily blogis on näiteks see artikkel, milles on toodud välja erinevad tööriistad, et oma meile paremini kirjutada.

  1. Liiga palju või liiga vähe tegutsemiskutseid

Sinu müügimeilide peamine eesmärk on inimesi julgustada rohkem tooteid ostma ning selle jaoks on tegutsemiskutsed (inglise keeles CTA) väga head. Tegutsemiskutsete kirjutamine on aga väga täpne tegevus – liiga palju tegutsemiskutseid ühes meilis tekitab liigselt müra, vähendab meili usaldusväärsust, mõjub liiga pealetükkivana ning seetõttu vähendab müüke. Teiselt poolt, kui pole ühtegi tegutsemiskutset, siis inimestel pole kindlaid juhiseid, mida teha.

Ühes müügimeilis võiks olla keskmiselt 1-3 tegutsemiskutset, eriti juhul kui meilid on pikemad ning detailsemad. Paiguta oma tegutsemiskutsed meili sisu algusesse ja lõppu, sest et neid osasid vaatavad inimesed kõige rohkem. Alates „Külasta meie veebipoodi“ üleskutsest kuni „Broneeri kohe ja saad 10% allahindlust“. Kõik need tegutsemiskutsed lükkavad sinu klienti tegutsema. Kindlasti hoia silma peal, et su tegutsemiskutsed oleksid professionaalsed ning ükski neist ei tunduks liiga meeleheitlik müügikatse, mille peale inimesed pigem eemalduksid.

  1. Halb optimeeritus mobiilivaatele

Järjest rohkem kliente kasutab mobiilseid seadmeid nagu nutitelefonid ja tahvelarvutid, et lugeda meile. Seetõttu on hea, kui sinu müügimeilid oleks optimeeritud ka mobiilivaatele.

Selleks, et mobiilivaade oleks hea, hoia oma meilid lühikesed ja konkreetsed. Tee oma meilid ainult paari lõigu pikkuseks või vormi teksti punktidega, numbritega ja väiksemate visuaalsete elementidega. Visuaalsete elementidega ei tasu minna liiale,  kuna nad võivad pikendada sinu piltide avamisaega (seda aega, mis kulub kuni pilt on täielikult kuvatud) ning ka suurendada meili mahtu.

Tavapärasemate müügikirjade kirjutamise vigade ennetamine

Olenemata sellest, kas sa müüd oma tooteid e-kaubanduses, haldad blogi ning tahad seda turundada, meiliturundus saab muuta viisi, kuidas sa oma äri haldad. Kõiki vigu, mis üleval on välja toodud, tasub vältida pidevalt, et kindlustada oma meilide jõudmine meilisaajate peamisesse postkasti, spämmi kausta asemel. Kui neid järgida, siis on selles väga palju kasusid sees:

·         Saad teha olemasolevaid passiivseid kliente aktiivseteks klientideks uute müügipakkumistega

·         Hoiad oma brändi kuvandit professionaalse ning usaldusväärsena oma meilisaajate silmis

·         Teed oma brändi ligitõmbavamaks ka külmadele kontaktidele

·         Sinu veebilehe liiklus ning sinu sisuga kaasatus suurenevad

Kokkuvõte

Meili kirjutamise vead, eriti müügimeilide kirjutamise vead on tavapärasemad, kui esmapilgul tundub. Kui sa oled neid minevikus teinud, ei pea sa selle pärast muretsema. On väga paljusid teisigi, kes on varasemalt teinud vigu oma müügimeilides. Sa peaksid siiski püüdlema paremuse poole ning proovima vältida sarnaseid vigu.

Erista oma bränd teistest, võttes kasutusele kalkuleeritud, professionaalne lähenemine müügitekstide kirjutamisele. See aitab su meililistil kasvada ning suunab neid korduvate ostude poole ka siis, kui nad on juba aktiivsed sinu kliendid.

Tanel Rand

Smaily

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega