Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
E-smaspäev toimus 26 korda. Kampaania kokkuvõte baseerub ca 60 kampaanias osalenud ettevõtte tagasisidel ning kampaanialehe statistikal, kui ka makseasutuste infol.
E-smaspäeval osales 326 ettevõtet (316 osalejat 2024 aasta märtsis), mis on ka märtsikuine rekord. Lehte külastas pisut rohkem kui 54 000 unikaalset inimest, mida on suisa 22% ja 12 000 inimest rohkem, kui eelmise aasta märtsikuus. Lisaks veetis keskmine külastaja lehel tervelt minuti rohkem, kui eelmisel aastal. Kõige rohkem lehele liiklust tuli Googlest ja orgaaniselt, 42%. Delfist tuli 15%, Metast 13%, Postimees, e-mailid ehk Zuper 2-3% jne. Liit korraldas ka suurema kampaania kui eales- reklaamid olid Sky, Retro, Star FM, Kanal2, TV3, D-screen välimeedia, Google, Facebook, Instagram, Delfi, Postimees. Kokku ca 24 000 euro väärtuses.
Oleme keskkonda uuendanud, lisatud on otsing, kategooriate, soodustuste, tasuta tarne jpm järgi pakkumiste selekteerime, kui uuendatud kogu lehe disaini. Üldiselt saime väga positiivset tagasisidet uuendustele.
Selle korra osalejate tagasiside on mõnevõrra rohkem äärmustes kui eelmise aasta viimastel kordadel. On rohkem läbiaegade rekordkäibeid kui ka vastupidiselt nõrgemat tulemust. Ca 50 osalejat 60st andis positiivse ja väga positiivse tagasisde ning 10konnal ei läinud müük ootuspäraselt ja oli ka langust. Keskmine käive kasvas +44%. Kõige paremini müüs kosmeetika, ilutooted, riided, ehted, mööbel (diivanid, voodid, madratsid) kui ka loodustooted. Paljud tegid rekordkäiveid nagu Tradehouse, Aatrium, Elke Mööbel, Zalando, LPP, Given, MG Beauty, Lindex jpt.
Langes lastekaubad, sisustus (kangad jm). Üldiselt heade müükide juurde kuulus 15-20% soodustus kogu kaubast ning enda kanalite (uudiskiri, e-mail, sotsmeedia postitus) kasutamine. Edukamate kampaaniate puhul on ka ca 80% liiklusest tulnud pakkumisele enda kanalitest, mis näitab koos järjest kasvava Google orgaanilise liikluse kasvuga, et tarbija on teadlik E-smaspäevast ning ootab seda päeva. Läheb otse enda lemmik e-poodi vaatama või googeldab E-smaspäeva. Tagasisidest ka nähtub, et järjest edukama kampaania teevad need, kellel on suur lojaalsete klientide baas kogutud ning oskuslikult sellele turundustegevuse suunavad.
5 tagasisidet laekus, kus arvati, et 4x aastas on liiga palju kampaaniat. Samas paarkümmend, et 4x on parem, kui 2x.
Mida E-smaspäevast siis järeldada? Sel päeval on Eesti e-poodide (ca 7000 e-poe), mitte 326 osalenu käibed ca 2x suuremad, kui tavalisel esmaspäeval- järelikult on E-smaspäev tarbijate poolt väga oodatud ning tõstab 2-kordseks kogu selle päeva müügi sektoris. Suur osa osalejaid on väga rahul, kuid majanduskeskkond, konkurents ja ka E-smaspäev kampaania on muutunud. Selleks, et edukas kampaania teha, on vaja suurt lojaalset kliendibaasi või kõnetavat pakkumist. Lisaks on sektorid, kus on mõnevõrra keerulisem ja võib kokkuvõtvalt öelda, et tarbija mõtleb esmalt endale- ostab riideid, elektroonikat, ilutooteid, lemmikloom on ka pigem esirinnas. Langenud on lasterõivaste, kangaste, mängude kui hobidega tegelemine. Et kas siin taga on viimaste sihtgruppide langus või lihtsalt tarbija ei kuluta rohkem, ilmselt mõlemad.
Järgmine E-smaspäev toimub 12 mail, kuhu registreerimine avatakse 15 aprillil kell 10.00 aadressil www.e-smaspaev.ee
Lisainfo: info@e-kaubanduseliit.ee või www.e-smaspaev.ee
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.