Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Hinnakujundus on osa kaupleja vabast kaubandustegevusest.
See tähendab, et iga kaupleja võib muidugi ise otsustada, kellele ja milliste hindadega ta kaupu müüb.
Tarbijale müügi korral on oluline, et kauba pakkumine ja müük toimuks ausalt, arvestades häid kaubandustavasid ning tarbijale oleks avaldatud kaupade kohta tõene ja vajalik teave, sh hinnateave.Kuna enamik tarbijaid langetab ostuotsuse hinnateabe alusel, siis praktikas on tavapärane, et kauplejad üritavad saavutada konkurentsieelist just hinnaeelise avaldamise teel.
Kõige sagedamini kasutatakse selleks soodusmüügikampaaniaid ehk müüakse kaupu tavapärasest soodsamate hindadega.
Sooduskampaania läbiviimisel ja soodustingimustel müügist teavitamisel on oluline arvestada, et sõnu "soodusmüük" ja "allahindlus" või muid samatähenduslikke sõnu ja väljendeid tohib kasutada ainult juhul, kui soodustingimustel müüakse varasemalt samas kaupluses müügil olnud tooteid, soodusmüük kestab piiritletud aja ning müüdava kauba hind on tunduvalt madalam varem kehtinud tavahinnast.
Seega, enne soodusmüügikampaania korraldamist ja soodustingimustel müügist teavitamist veendu, et:
a) soodushinnad kehtiksid ainult toodetele, mida on varasemalt juba samas e-poes tavahinnaga müüdud;
b) soodushinnad oleksid tunduvalt madalamad varem kehtinud tavahindadest;
c) e-kaupluse veebilehel oleks avaldatud sooduskampaania lõpukuupäev.
Martin SimmermannTarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve AmetTarbimiskeskkonna osakonna kaubandustalituse jurist
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.