Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Ettevõtjatevahelise (B2B) kaubanduse traditsioonilised meetodid müügist kliendisuhtluseni ning tellimuste täitmisest tarneni on kiires muutuses. Tänaseks langetab Y-põlvkond pea kolm neljandikku kõigist B2B ostuotsustest ning aastaks 2025 kolib 80 protsenti kõigist tehingutest digitaalsetesse kanalitesse. Kuidas siis ikkagi ellu jääda? Toome välja viis nõuannet, kuidas e-kaubanduse tormilise lainega kaasas käia.
Digitaalne taristu
Paranda oma lõppkasutajatevahelistes äriprotsessides kliendikogemust funktsioonide ja tehnoloogiate abil. Väga oluline on näiteks digitaliseerida kogu tootekataloog ning lisada lehele hõlpsalt kasutatav ja võimas otsingumootor nende toodete leidmiseks. Lisafunktsioonid nagu mobiili/tahvelarvutiga kohandumine, tugev andmekaitse, turvalised veebimaksed ja vestluse funktsioon kuuluvad samuti enamiku veebikaubandusplatvormi kasutajate põhiootuste sekka, ükskõik kas see on B2C (tootjalt tarbijale suunatud) või B2B.
Kliendikogemus
2020. aastal muutus B2B ostjate silmis kliendikogemus hinnast olulisemaks. Nüüd leiab 64% ostjatest, et kogemus on tähtsam kui hind, 86% ostjatest on aga valmis parema kogemuse eest rohkem maksma. Ükskõik, kas vajad selleks täielikku digipööret või lihtsalt veebilehe värskendust, sea klient 2021. aastal esikohale.
Küsi endalt iga uue funktsiooni ja projekti puhul „kuidas see kliendi kogemust parandab?“
Isikupärastamine
21. sajandi kliendid ostlevad üleilmselt, seega peaks su veebikaubandusplatvorm tulema toime erinevates valuutades sooritatud maksetega. Suurenda klientide rahulolu, näidates neile selgelt ära piiriüleste tehingutega seotud kulud, näiteks tolli- ja muud maksud.
Omnikanal
Selles mitmel müügikanalil põhinevas lähenemisviisis kombineeritakse traditsioonilised veebipoed tavapoodidega ning tahvelarvuti ja/või nutitelefoni võimalustega. Sujuv integratsioon suurendab klientide kaasatust ning aitab B2B ettevõtetel võimendada oma ettevõtte eesmärke, jõudes klientideni üle kogu maailma.
Selles mitmel müügikanalil põhinevas lähenemisviisis kombineeritakse traditsioonilised veebipoed tavapoodidega ning tahvelarvuti ja/või nutitelefoni võimalustega. Sujuv integratsioon suurendab klientide kaasatust ning aitab B2B ettevõtetel võimendada oma ettevõtte eesmärke, jõudes klientideni üle kogu maailma.
Viimase miili optimeerimine
Kliendikogemus ei lõppe sellega, et B2B ostja klõpsab ’Osta kohe’ nupule. Paljudel juhtudel saab sellest hoopis tõeline kliendikogemus alguse – siin on esikohal kiirus, usaldusväärsus, mugavus ning tõhus tagastus- ja ümbervahetusprotsess. Võta eeskuju B2C sektori näidetest ja tee investeeringuid tagamaks, et su lõplik puutepunkt klientidega on positiivne.
Sinu B2B veebilehe tervisekontroll
DHL on koostanud lihtsa B2B veebikaubanduse tervisekontrolli – kontrollnimekirja, mis aitab sul selgitada välja, millised veebikaubandusportaali elemendid vajavad veel optimeerimist.
Võta juba täna ühendust meie usaldusväärsete nõustajatega ja tee algust oma ettevõtte uue peatükiga www.dhl.ee.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.