Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
November on e-kaupmeestele kõva müügikuu, mille kõrghetkeks E-smaspäev kuu esimeses pooles ja Must Reede kuu lõpus (Hiina Singles Day meie kohalikul turul mingit olulist rolli ei mängi). Aasta-aastalt on kampaaniate tähtsus suurenenud, kampaaniapäevade mahtude kasv on Maksekeskuse statistika põhjal ületanud e-kaubanduse keskmist (niigi kõrget) kasvutempot.
Kui mullu võisime uhked olla, et meie kohalik E-smaspäeva traditsioon näitas kohalikus statistikas sama päevamüüki nagu ülemaailmne Must Reede, siis 2021. aasta tõi huvitava arengu - Eestis jäi Must Reede päevamüügis selgelt E-smaspäevale alla. Kui E-smaspäeva tehingumahud näitasid ligi 50% aastakasvu, siis Must Reede piirdus 15%-ga.
See siiski ei tähenda, et Must Reede kaupmeestele ebaoluline oleks. Musta Reede nädal tervikuna näitas eurodes suuremat müüki kui E-smaspäeva sisaldanud nädal, ehkki aastane kasvutempo oli jällegi E-smaspäeva nädala kasuks. Selgitus on siin üsna lihtne: E-smaspäev on rangelt 24-tunnine formaat, Musta Reede kampaania kestis tüüpiliselt terve nädalavahetuse, paljudel juhtudel reklaamiti koguni tervet „Musta nädalat“ ja internetiavarustest oli võimalik leida ka kaupmehi, kes alustasid Musta Reede sildi all pakkumistega juba kuu esimeses pooles. Nii hajubki müük pikema perioodi peale ära ja reede ise enam statistikas niivõrd teravalt välja ei paista. Sarnast trendi on täheldatud maailmas ka laiemalt, näiteks Adobe Analytics värskes ülevaates, mis tõdeb, et ostupüha on e-kaubanduses oma olulisust kaotamas: https://www.theverge.com/2021/11/28/22806233/black-friday-online-spending-decreased-first-time
Mida see kõik tähendab kaupmehe jaoks? Ühest küljest on kaupmehele töökorralduslikult ja logistiliselt muidugi lihtsam, kui suur tellimuste hulk ei lange ühele päevale, vaid jaguneb pikema perioodi peale. Teisalt mõjutab pikaajaliste allahindluste pakkumine oluliselt kaupmehe marginaali ja tarbijate ootuseid. Sarnaselt jõuludele kasvab kaupmeestel iga aastaga kiusatus alustada kampaaniat veelgi varem, et mitte oma pakkumistega jääda aega, mil kliendid on juba konkurentide juures raha ära kulutanud. Seetõttu võib ennustada ka jätkuvat tähtsuse kasvu E-smaspäevale, mis on hakanud kandma müügikuu üleriigilise avapaugu andja rolli.
Art Lukas
Maksekeskuse tegevjuht
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.