Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Alustame käesolevat artiklit julge väitega: suurus ei loe!
Räägime siinkohal muidugi sinu e-maili listi suurusest, eriti kui tellijate aktiivsus on madal.
Miski ei tee e-maili turundajat õnnelikumaks kui kirjasaajad, kes nende e-maile avavad ning neile reageerivad. Kahjuks lõpetavad mõned tellijad sinuga suhtlemise. See pole halb uudis üksnes sinu ärile, vaid võib pikas plaanid mõjutada ka sinu e-mailide sooritust.
Taaskaasamise kampaaniad on selliste klientide tagasivõitmiseks parim lahendus. Käesolevas artiklis räägimegi, kuidas luua mõjusaid taaskaasamise kampaaniaid, et hoida sinu tellijaid kaasatuna nii sinu sisu kui tootega.
Alustame päris algusest.
Taaskaasamise kampaania on e-mailide seeria eelnevalt segmenteeritud publikule, mille eesmärgiks on taasaktiveerida kirjasaajad, kes sinu e-mailidele enam ei reageeri. Selliseid kampaaniaid nimetatakse näiteks ka:
Turundajad kasutavad oma strateegiates erinevat tüüpi taaskaasamise e-maile.
Seda tüüpi e-maili võib saata potentsiaalsetele klientidele, kes on varem ostu sooritanud või selle vastu huvi üles näidanud. Selleks pead kasutama oma andmeid ning vaatama üle kirjasaajate huvid, sirvimis- ja ostuajaloo ning selle põhjal looma pakkumise, mis on neile lihtsalt vastupandamatu.
Sellise e-mailiga saab tellijatele meelde tuletada, miks nad sinu saajate listiga üldse liitusid. Võid näiteks meenutada, kuidas oled aidanud neil mõne probleemi lahendada või kuidas sinu toode on neile kasulik olnud ning näidata, kuidas sinuga suhtlemine neile ka edaspidi kasulik võiks olla. Lisaks tasub sellises kirjas anda võimalus uuendada oma e-mailide eelistusi.
Selle tüübi näol on tavaliselt tegemise viimase õlekõrrega, kus saatja kasutab saaja tagasivõitmiseks kahetsust. Emotsiooni lisamine ning süütunde tekitamine võib üles sulatada ka külmima südame. Võid näiteks väljendada oma kurbust ja kirjasaajas kahetsust tekitada, et ta soovib su saajate listist lahkuda.
Miski ei kesta igavesti ja ka kõige innukamad uudiskirja tellijad võivad ühel päeval sinu järjekordse kampaania suhtes külmadeks, passiivseteks ja ükskõikseteks muutuda. Kui mõistad selle tagamaid, annab see sulle võimaluse taoliste tellijate arvu minimeerida ning aru saada, mida sa seni valesti oled teinud.
Enne taaskaasamise kampaania ülesehituse nüanssidesse laskumist peaksid täpselt aru saama, mis on selliste kampaaniate hüved ning miks peaksid tagasivõitmise e-maile oma turundusstrateegias kasutama.
Taaskaasamise kampaaniate kaks peamist kasutegurit on järgmised.
Iga avamata kiri on kaotatud müügivõimalus. Punkt. Mitteaktiivsete klientide nimel pingutamine suurendab sinu müügikäivet ja võid tagasi tuua kliente, kelle arvasid juba kaotanud olevat. Kui eemaldad listist aga passiivsed kasutajad, lõpetad oma turundusponnistuste ja -eelarve raiskamise inimeste peale, kes niikuinii kunagi ei konverteeriks.
Sinu kampaaniate kaasatuse näitajad on oluline osa sinu saatja mainest. Passiivsed saajad võivad su näitajaid halvendada ning mõjutada ka kirjade kättetoimetatavust. Internetiteenuse pakkujad märkavad kindlasti sinu tellijate huvipuudust ning võivad sind seetõttu kirjasaatjate musta nimekirja paigutada. See võib langetada sinu positsiooni saaja postkastis või sinu kirjad üleüldse blokeerida.
Segmenteerimine on sinu taaskaasamise kampaania edu pant. Selleks mine oma andmetes süvitsi ja analüüsi tellijate varasemat käitumist. Vaata neid kirjasaajaid, kes pole ühtegi sinu kirja x päeva või kuu jooksul avanud. Sageli soovitatakse saaja pärast 30 või 60 järjestikust passiivset päeva inaktiivseks märkida, samas oleneb see ka sinu ärivaldkonnast ning kirjasaatmise sagedusest. Jaota oma publik nende aktiivsuse ja teiste oluliste näitajate põhjal gruppideks, et pakkuda personaliseeritud sisu.
Kasuta e-mailide kontrollimise tööriista, et eemaldada listist aadressid, millele enam kirju toimetada ei saa. Kui kirjutasid oma listile viimati üle kahe kuu tagasi, jooksuta list esiteks läbi puhastustööriista. See aitab vähendada bounce rate’i ehk põrkemäära ning hoiab sinu saatja mainet. Ära lase kehtetutel aadressidel oma kirjasuhtlust mõjutada.
Vali, mitu kirja soovid seerias saata ja leia parim aeg, kui sinu publik võiks kirju avada. Ära piirdu ühe kirjaga vaid lisa vähemalt üks või isegi kaks kirja, millel on erinev sisu ja CTA üleskutse. Analüüsi oma tellijate varasemaid kirjade avamise aegu ning ürita neid jäljendada.
Pilkupüüdev teemariba aitab sul saaja täistuubitud postkastis silma paista. Kui selle pilkupüüdva teema leidmine vaid lihtne oleks... Ära jäta teemariba kirjutamist viimasele minutile ning suhtu sellesse sama tõsiselt kui kirja sisusse endasse. Kasuta emotikone, tugevaid sõnu, kohest väärtuspakkumist, stiimuleid ja personaliseerimist. Samas pea meeles, et sisu vastaks teemareale.
Terve kirjade seeria loomine võib tunduda keeruline, aga kui pead kirjade sisus meeles kõige olulisemat küsimust “Miks see tellijat huvitama peaks?”, oled õigel teel. Keskendu väärtusele, emotsioonidele ja personaliseerimisele. Ära karda pakkuda häid allahindlusi või pakkuda erakorset võimalust, sobilikul juhul kasuta FOMO ehk ilmajäämise ärevust, aga hoia kirjad lühikesena. Pane tähele, et CTA üleskutse oleks selge ja sobiks nii kirja sisu kui teemareaga.
Kahjuks pole taaskaasamise kampaaniad võlukunst, mis aitaks 100% sinu passiivseid saajaid tagasi tuua. Mõned saajatest ei reageeri sinu taaskaasamise kirjadele kuidagi. Seetõttu on oluline tulemusi jälgida ja analüüsida, et eemaldada need saajad, kes sinu kirjadele endiselt kuidagi ei reageeri. Ära kurvasta - see vaid parandab sinu kaasatuse näitajaid ning saatja mainet. E-maili listi puhul on kvaliteet alati kvantiteedist olulisem!
Tanel Rand
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.