Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Kui veel maikuu uuringuseire järgi oli internetist viimase kuu jooksul oste sooritanud 63 protsenti Eesti elanikest, siis nüüdseks on see langenud kaubanduskeskuste sulgemise eelsele tasemele, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Peale kaubanduskeskuste avamist mai keskpaigas on internetist viimase kuu jooksul kaupu ostnud 56 protsenti Eesti elanikest. Võrreldes e-kaubanduse tipp-aja ehk märtsi-aprilliga (uuring toimus aprillis) on e-ostjaskond kahanenud 9 protsendipunkti võrra.
„Võrreldes märtsi-aprilliga on enim langenud spordikaupade ja riiete ostmine veebipoest, mis ei moodusta täna enam pooltki tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kertsen Jõgi. Tänaseks on spordikaupade e-ostjate osakaal langenud 68 protsendil 29 protsendile ning riiete puhul 77 protsendilt 35 protsendile. „Vähemalt 80 protsenti tipptasemest on suutnud säilitada toidukaubad, ravimid ja kosmeetikatooted,“ lisas Jõgi.
Üldiselt on e-ostjate osakaal langenud kõigi kaubagruppide puhul. Kui veel maikuu uuringulaines ületas e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri kuues kategoorias 13 vaadeldavast kaubagrupist ning tippajal isegi üheksas kategoorias, siis tänaseks on selliseid kaubagruppe järele jäänud vaid kaks: raamatud ja elektroonika. Need kaks kaubagruppi olid ainsad, mis ka möödunud suvel suutsid ületada 50 protsendi piiri.
Kantar Emori uuringuekspert
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.