Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Oleme koostöös Eesti Pangaga väljatöötanud e-kaubanduse käibe mõõtmise statistika, kus Eesti Pank monitoorib kogu turu e-kaubanduse käivet, sealhulgas nii e-kaupade kui e-teenuste käivet.
Lisaks monitoorib E-kaubanduse Liit e-kaupade mahtusid eraldi ehk Eesti sisest pakituru mahtu, kus võtame arvestusse Omniva, DPD ja Itella Smartposti pakiautomaatide pakkide mahu.
Näiteks 3 kvartalis kasvas pakkide maht võrreldes eelmise aasta sama perioodiga pea 60% (augustikuus liikus Eesti pakiautomaatidesse 736 500 pakki, mida oli 51% rohkem, kui aasta tagasi. Septembris liikus pakiautomaatide kaudu aga 856 000 pakki, mis on 67% rohkem).
Sama suurusjärku pakkide kasvuga 3 kvartalis kinnitab ka Maksekeskuse käibe kasv (ca pool Eesti e-kaubanduse turu e-kaupade käibest) mis oli vastavalt augustis 60% ja 53% septembris.
Võib kokku võtta kvartali peale e-kaubanduse kaupade kasvuks Eestis eelmise aasta sama perioodiga 60%.
Eesti Panga hinnangul kasvasid kaupade ja teenuste e-ostud kokkuvõtvalt III kvartalis eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 12%.
Eesti Panga statistikat täpsustav uuring näitab muuhulgas, et alates märtsist on kaupade tellimine e-kanalitest oluliselt kasvanud, samas on e-teenuste (transport, kino- ja teatripiletid, majutusteenused jms) tarbimine sunnitult vähenenud, mis kaupade ja teenuste ostu koosmõõtmisel annab tagasihoidlikuma kasvunäidu.
Et hinnata e-ostudega seotud tehingute osakaalu, on pankade abil viidud läbi kaardistus, mille põhjal võib öelda, et kevadine eriolukord kasvatas märkimisväärselt kaupade osakaalu e-ostudes, samal ajal vähenesid teenuste (transport, kultuur, majutus) ostud.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.