Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Eesti elanike e-ostud Eestist ja välismaalt moodustasid kokku septembris 207 miljonit eurot (aasta varem septembris 138 miljonit). Need summad ei sisalda järelmaksu ega avatud panganduse maksete e-kaubanduse osa, mistõttu võib aasta võrdluses tegelik kasv olla esialgsel hinnangul vähemalt 241 miljonit eurot ehk 100 miljonit eurot rohkem, kui aasta tagasi!
Eesti Panga tellitud maksekäitumise uuringust selgus lisaks, et Eesti inimeste rahulolu Eestis pakutavate makselahendustega on väga kõrge nende mugavuse, kaasaegsuse ja turvalisuse tõttu. Ainult sularaha kasutavate inimeste hulk on aastatega vähenenud. Juurde on tulnud samas sularahata maksevõimalusi, näiteks võimalus maksta nutiseadmega, mida eelistavad eelkõige nooremad inimesed. Sularaha kasutatakse peamiselt siis, kui puudub kaardimakse võimalus, makstav summa on väike või arveldatakse teise eraisikuga. Sularahas eelistatakse hoida ka oma sääste: 45% uuringus osalejatest on sularahasäästud.
Uuringus osalejate keskmine hinne makseteenuste mugavusele oli väga hea (4,3 punkti viiest). Keskmisest suurem oli rahulolu nooremate inimeste seas. Mõnevõrra madalama hinde sai makselahenduste turvalisus vene- ja muukeelse elanikkonna hulgas. Vastajatele meeldis, et maksmiseks on piisavalt erinevaid võimalusi ja neid on lihtne kasutada. Samuti toodi esile, et pakutavad lahendused on kaasaegsed ja vastavad maksja vajadustele. Turvalisuse vaatenurgast leidsid vastajad, et pangad on teinud kõik selleks, et maksmine oleks turvaline ja rahast ilma jäämise võimalus pankade juhiseid järgides sisuliselt puudub.
Keskmisest suurem internetiostlejate osakaal on nooremate inimeste hulgas: vanusegrupis 18–44 ostab 21% vastajatest igapäevakaupu aeg-ajalt või ainult e-poest. Suuremaid oste (tehnika, mööbel) tehakse internetist veelgi sagedamini – seda tõid välja pooled vastajatest ehk teisisõnu 50% ostab regulaarselt e-poest. Lisaks on septembris kasvanud hüppeliselt, 100 miljonit eurot e-ostlemise käive võrreldes 2020.a. septembrikuuga.
Vaata lisaks jooniseid ja detailsemaid uuringutulemusi Eesti Panga veebilehelt.
Eesti Pank ja Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.