Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Neljandat korda toimunud "E-smaspäev" ületas e-kauplejate ootusi ja purustas varasemad müügirekordid kolmekordselt. 14. novembril toimunud kampaaniapäeval osales kokku 161 e-poodi, kes pakkusid tarbijatele 24 tunni jooksul erinevaid hinnaüllatusi.
"E-smaspäeva" eesmärk on tõsta kodumaiste e-poodide tuntust ja elavdada Eesti e-kaubandust. Kampaaniapäeva tulemuste analüüsimiseks viidi läbi uuring, millele vastas 50 kampaanias osalenud e-poodi. Uuringule vastanute andmetel oli 24-tunnise kampaania läbimüük 1 539 422 eurot (üle 476 000 euro 2015. aastal) ning tellimuste koguarv 12 079 (6 055 tellimust 2015. aastal). Võrdluseks, Statistikaameti andmetel kasvas novembris tegevusalal jaemüük posti või interneti teel müügitulu rekordiliselt 31% (loe SIIT), milles "E-smaspäeval" oli kindlasti oma roll täita.
Joonis 1. "E-smaspäeva" kokkuvõte 2016 vs 2015.
Maksimaalne e-poe läbimüük oli "E-smaspäeval" 110 681 eurot (96 600 eurot 2015. aastal), müügikäibe mediaan oli 5 000 eurot (1 091 eurot 2015. aastal). Kampaaniapäev kasvatas oluliselt e-poodide külastatavust (mediaan +86% võrreldes nädal varasema esmaspäevaga), maksimaalne külastatavuse kasv oli +3 375%. Läbi mobiilsete seadmete tuli keskmiselt 17% e-poodide kogukäibest, mis oli 1% võrra vähem kui 2015. aastal.
Kampaanialehte www.e-smaspaev.ee külastas 9. novembril üle 17 200 unikaalse kasutaja, suurim oli külastajate arv ennelõunal kell 10:00-12:00. Külastajate hinnangul oli tegemist hea algatusega, mis aitas avastada uusi kodumaiseid e-poode ning säästa nii hindadelt kui postikulult.
Joonis 2. Külastused E-smaspäeval 14.11.2016
Kampaania korraldust E-kaubanduse liidu poolt hinnati üldiselt heaks ja väga heaks, enim oldi kriitilised reklaami ja kajastuse märgatavuse koha pealt. "E-smaspäeval" alla 2 000 euro käivet teeninud ettevõtted on kampaanias osalemisega mõnevõrra vähem rahul kui kõrgema käibega ettevõtted. 98% uuringule vastajatest soovis "E-smaspäeval" osaleda ka järgmisel aastal.
Kampaania sai kajastust mitmes kanalis: Postimees, Delfi, Geenius.ee, Kaubandus.ee ja Marimell.eu blogis. Kampaania Facebooki lehega liitus ligi 1300 fänni. Täname osalenud e-poode, vahvaid e-ostlejaid ja kohtume juba järgmisel "E-smaspäeval" 8. mail! Registreerimine maikuu kampaaniapäevale algab juba veebruaris.
Vaata kampaanialehte: https://e-kaubanduseliit.ee/e-smaspaev/
Uudista novembrikuu pakkumisi: 14.11 pakkumised
Loe tulemuste kokkuvõtet: 14.11 E-smaspäeva kokkuvõte
Lisainfo:
Signe Kõiv
Juhatuse esimees
Eesti E-kaubanduse Liit
info@e-kaubanduseliit.ee
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.