Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Jaanuarikuu on alanud e-kaubanduses korraliku mahu kasvuga. Eestlased tellisid jaanuarikuus pakiautomaatidesse isegi pea 15% rohkem pakke, kui 2024 aasta jaanuaris. Kokku 1,6 miljonit pakki. Kui eelmisel aastal oli Venipak turule tulijana aasta teises pooles jõudnud 2% peale turuosas siis jaanuaris on Venipaki turuosa juba 3,8%, mis on juba täiesti arvestatav kasv sügisest.
Kõige suuremat turuosa hoiab Omniva, kuid tavapärase 43-45% asemel on see jaanuaris napilt alla 39% ning DPD on teinud võimsa kasvu, suisa 35%, kasvatades jaanuaris oma turuosa 31% peale. Järgneb Smartpost 27%.
Oleme koostöös turuosalistega otsustanud hakata tooma välja 2025 aastast ka Eesti sisese ja välise mahu osakaalusid, et aimu saada, kuipalju pakkidest tellitakse Eesti ja kuipalju välismaistelt kaupmeestest. Kahjuks siiski ei ole veel jaanuaris võimalik kõikidel turuosalistel seda mahtu eristada, seetõttu jääb see veebruarist ilmuma, saame siiski 3 turuosalise andmete põhjal järeldada, et jaanuari mahust isegi ca 72% on Eesti sisene maht ehk eraisikute poolt Eesti ettevõtetest tellitud pakid, mis on pisut üllatav ja seda muidugi positiivses võtmes!
Monitooringut koostab Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD, Smartposti ja Venipakiga.
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.