Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Eesti e-ostlejad väldivad lojaalsusprogramme, eelistavad pakiautomaate, kuulavad mõjutajaid, ja vaatavad sotsiaalmeediat!Eesti regulaarsed e-ostlejad ehk internetist iga kuu vähemalt ühe ostu tegevad inimesed teevad kõikidest Eesti e-ostudest tervelt 88%.
Neist 65% valib e-poode sotsiaalmeedia ja mõjutajate soovitusel ning võrreldes ostlejatega mujal Euroopas on nad üle kahe korra vähem registreerinud ennast kauplejate lojaalsusprogrammidesse, selgub kulleri- ja logistikaettevõtte DPD üleeuroopalisest uuringust.
DPD Baltikumi äriarenduse juht Margot Heinsalu selgitas, et DPD uurib igal aastal põhjalikult e-ostlejate käitumist ja harjumusi ning eelkõige pannakse suurt rõhku just regulaarsetele ostlejatele.
„Kuigi Eestis moodustavad inimesed, kes teevad iga kuu vähemalt ühe e-ostu kokku 38% kõikidest internetist ostlevatest inimestest, siis see hulk inimesi vastutab tervelt 88% kõikide Eestis tehtud füüsiliste kaupade e-ostude eest. Seega on regulaarsed e-ostlejad väga oluline sihtgrupp, kelle järgi e-kauplejad ja meie kauba transportijana oma tegevust planeerime,“ lausus Heinsalu.
Kui varasematel aastatel olid Eesti regulaarsete e-ostlejate ja Euroopa regulaarsete e-ostlejate harjumuste vahel suuremad käärid, siis nüüdseks on harjumused küllaltki sarnased. Suurem erinevus tuli välja näiteks lojaalsusprogrammidesse registreerumisel. Kui Euroopas on teinud seda 31% e-ostlejatest, siis Eestis kõigest 12%.Kõige suuremaks erinevuseks on endiselt Eesti e-ostlejate puhul pakiautomaatide ülekaalukas eelistamine.
Eestis soovib esimese valikuna pakiautomaati tellimist 84% e-ostlejatest, Euroopas 13%. Euroopas on muidugi pakiautomaatide võrgustik tunduvalt vähemarenenud, kuigi eestlaste pakiautomaatide eelistus on just aidanud pakiautomaatide võrgustikul kasvada.
„Väike erinevus tuli välja ka e-poodide valimise osas. Eesti regulaarsetest e-ostlejatest 65% valib veebisaite sotsiaalmeedia ja mõjutajate soovituste põhjal. Euroopa teeb seda 60% regulaarsetest e-ostlejatest,“ lisas Heinsalu.
Veel selgus uuringust, et 53% Eesti regulaarsetest e-ostlejatest leiab, et internetist ostetud kauba tagastamine oli lihtne ning 7% ostlejatest on oma viimase tellimuse ka tagastanud. Euroopas on kauba tagastanud 9% regulaarsetest e-ostlejatest.74% Eesti e-ostlejatest jagas või avaldas pärast ostu ka tagasisidet. „Iseenesest on see päris huvitav tulemust, kui arvestada eestlaste tagasihoidlikkust.
Euroopas on näiteks see sama näitaja 70%,“ lausus Heinsalu. DPD grupi e-poodlemise baromeetri raport on suurim e-kaubanduse uuring, mida viiakse läbi aastast 2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 24 255 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.