Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
ÜRO e-kaubanduse raport paigutab Eesti maailmas 14ndale kohale. Uuringus hinnatakse 152 riiki 4 peamise komponendi järgi nagu: turvaliste internetiserverite kättesaadavuse, postiteenuste saadavuse ja töökindluse ning finantsteenuste kasutuse järgi.
Kokkuvõttes antakse riikide indeks ning hinnatakse ealnike kättesaadavust ja valmsolekut e-kaubanduse tarbimisel ja pakutavatel lahendustel. Seejuures peamised allikad on World Bank, International Telecommunication Union, Universal Postal Union.
Üldistus on, et e-kaubandus võimaldab järjest rohkem tarbijatel saada kasu paremast ja suuremast kaubavalikust ja soodsamatest hindadest ning hindade võrdlemisest. 2017 e-ostles maailmas hinnanguliselt 1,3 miljardit inimest, mis oli 12% rohkem, kui aasta varem.
Mida kõrgem on riigi elatustase ja suurem interneti ligipääs, seda suurem on e-ostlemise protsent. Näiteks Taanis, Saksamaal, Hollandis, Norras, Rootsis, Suurbritannias e-ostlevad isegi üle 80% elanikest.
Eestis on see protsent peaaegu 70%. Oluline on märkida, et top 10 e-arenduses suurimat riiki on kõik Aasias!152 riigi seas on Eesti e-kaubanduse indeksina kõrgel 14 kohal (eelmisel aastal 20 kohal). Holland, Sveits, Singapur, Soome, Suurbritannia jt on ees. Läti näiteks alles 35 kohal.
Eestist jäävad maha ka mitmed Skandinaavia riigid nagu Rootsi, kui ka Prantsusmaa jpt. Eesti on lisaks E-kaubanduse Liidu hinnangul maailmas ka number 1 riik elanike arvu ja pakiautomaatide suhtarvu võrdluses. Lisaks on Eesti pakiveo ja pakiautomaatide arendamisel üks juhtivaid riike maailmas.
Vaata uuringut siit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.