Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Millal on e-ostlejad valmis rohkem kulutama? Millal on õige aeg reklaamikampaania tegemiseks? Juba üle 4000 e-poe kasutab Montoniot eelistatud makselahendusena - analüüsisime nende e-poodide ostude infot ja toome nüüd teieni olulisemad faktid keskmise tellimuse väärtuse kohta.
Keskmine tellimuse väärtus (Average Order Value) näitab, kui palju üks ostja keskmiselt e-poes kulutab ja selle muutus ajas annab infot, millal on ostjad valmis rohkem kulutama ja mis perioodidel on rahakotirauad rohkem lukus. Võttes arvesse e-poodlejate ostukäitumist, on võimalik oma müügi- ja turundustegevused võimalikult õigele hetkele ajastada ja läbi selle e-poes müüki kasvatada.
Kaevame nüüd andmetes ja otsime üles olulisemad faktid!
Võtsime vaatluse alla viimased kuus kuud ehk eelmise aasta detsembri algusest kuni käesoleva aasta mai lõpuni. Keskendume tellimuse väärtuse muutusele ja seetõttu näitame tulemusi protsentuaalselt, kusjuures 100% väärtus võrdub 1. jaanuari keskmise ostukorvi suurusega.
Kuude võrduses on näha, et jaanuaris ja veebruaris on e-poe keskmine tellimuse väärtus võrreldes teiste kuudega vähemalt 10% väiksem. Korraga ostetakse vähem või soodsamaid tooteid. Võrreldes detsembriga on näha suur langus - kui enne jõule osteti kingitusi, siis aasta esimesed kaks kuud ollakse e-ostmisel tagasihoidlikumad.
Idee e-poodidele: jaanuaris-veebruaris keskendu just soodsamate toodete müügile, sest kalimaid tooteid ostetakse siis vähem.
Nädalate vaates on näha sama trend, mis kuude lõikeski, aga detailsemalt. Huvitav on näha, et ostukorvi maht kasvab oluliselt just detsembri kahel viimasel nädalal. See näitab, et paljud suured ostud jäetakse väga viimasele minutile. Aasta algusest alates toimub pea iga nädal pidev keskmise ostukorvi summa tõus. Seda ostukäitumist mõjutab kaks tegurit:
1) Aasta alguses, vahetult pärast jõule ollakse ostlemisega veidi konservatiivsemad
2) Inflatsioon tõstab järjepanu hindasid. Seega võib ostukorvi sisu üsna samaks jääda, aga kulu on võrreldes eelmise aastaga suurem. (Loe, kuidas inflatsioon kergitas E-smaspäeva ostukorvi hinda)
Järgmisena vaatame, kas e-poe keskmine tellimuse väärtus sõltub kuupäevast. Üldlevinud arvamus on, et kuu alguses pärast palgapäeva on inimesed optimistlikumad ja ostavad rohkem ning kallimaid asju. Sama loogika põhjal on kuu teises pooles raha vähem alles ja järelikult ostetakse ka vähem või soodsamaid asju? Vale. Kuu alguse, keskpaiga ja lõpu osas ei saa suuri erisusi välja tuua. Kui üldse, siis keskmine ostukorv kuu lõpus isegi kasvab veidi!
Oluline mõte: ka kuu lõpus ollakse valmis kallimaid tooteid ostma!
Ostukorvi väärtus on kõrgeim tavaliselt esmaspäeval. Nädala alguses on keskmine e-poe tellimus suurem, nädala lõpus väiksem. Laupäeval on ostukorvi väärtus kõige madalam.
Oluline mõte: lühiajalist müügikampaaniat ei tasu ajastada nädalavahetusse. Hoopis parem on kõnetada kliente just nädala alguses.
Keskmine tellimuse väärtus võib eri valdkondades erinevalt kõikuda, suure tõenäosusega on iga e-poe klientidel oma käitumismustrid. Analüüsi enda e-poe müüginumbreid samamoodi ja võid saada olulist infot enda ostjate eripära kohta, mida annab oma turundustegevustes nutikalt ära kasutada.
Montonio pakub e-poodidele makselinke, kaardimakseid, automaatset pakisiltide printimist ja järelmaksulahendusi ning keskendub ostukorvide kasutajamugavuse parandamisele. Tänaseks kasutab Montonio teenuseid üle 4000 e-poe Baltikumis ja Poolas.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.