Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Uudised

Turvalise Ostukoha märgis näitab veebipoe kõrget teenindustaset

October 2, 2023

liit
- Author  

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

liitliit
Tõnu Väät
liit
liit
- Autor  
Tegevjuht

Eestis on juba üle 200 veebipoe, kes on välja teeninud Turvalise Ostukoha usaldusmärgise, mis aitab ka tarbijatel lihtsamini valikut langetada.

Märgist väljastab ja e-poe tingimustele vastavust monitoorib Eesti E-kaubanduse Liit. „Tegemist on kvaliteedimärgiga, mille olemasolu on igal veebiostlejal mõistlik kontrollida,“ kinnitab Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Turvalise Ostukoha usaldusmärgis kinnitab, et e-pood on ostlejate jaoks mugav ja kvaliteetse teenindusega – vastab kõigiti tagastus-, taganemis- ja garantiinõuetele, kuvab hindu ning ühikuid korrektselt, kõik müügi- ja transporditingimused vastavad seadustele, panganõuetele, isikuandmed on hästi hoitud ja nii edasi. Märgist kandvate e-kauplejate puhul ei pea ostja muretsema, kas kaupmees aktsepteerib 14-päevast tagastamisõigust, kannab kauba tagastamisel kogu raha tagasi ning kuvab ostu tehes kõiki vajalikke linke ja blankette. Kui pood vastab 100% kõigile tingimustele, siis väljastab liit usaldusmärgise. Märgise olemasolu on seega kasulik nii veebipoele, sest aitab kvaliteedimõõdikud täpselt paika panna, kuid see võimaldab ka tarbijatel hõlpsamalt orienteeruda.“

E-kaubandus kasvab Eestis väga kiiresti ja läheneb juba 25% kaubanduse kogumahust, kuna kaupmehed panustavad ulatuslikult e-kanalitesse, võimaldades tarbijatel diivanilt tõusmata kiiresti võrrelda kümnete e-poodide pakkumisi ja mugavalt ostuotsuseid teha.

Eestis on üheksa inimest kümnest e-ostlemisega kokku puutunud ning kolmveerand Eesti elanikkonnast teeb e-oste aktiivselt. E-ostlemine kasvas Eestis eelmisel aastal 34% ning eestlased tegid e-poodidest oste juba 3,5 miljardi euro eest. Veebipoodides on tooted saadaval ööpäevaringselt ning kulutamata jääb aeg parkimiskoha otsimisele, poodides käimisele ja järjekorras seismisele.

Turvalise Ostukoha usaldusmärgise omanikke on võimalik vaadata siit. Nende seas on ka brändiriietele keskendunud kauplusekett Denim Dream, kelle veebiplatvorm pälvis Turvalise Ostukoha märgise juba 2015. aastal, kui ettevõte astus Eesti E-kaubanduse Liidu liikmeks. „Soovisime klientidele e-ostlemiseks anda kindlustunnet ja seetõttu otsustasime ka märgist taotleda,“ kommenteeris Denim Dreami E-poe juhataja Jaanika Murdjõe.

Samadel põhjustel taotles Turvalise Ostukoha märgist eelmisel aastal ka koduelektroonika ja digikaupade jaemüügikett Klick. Ehkki keti juhatuse liikme Kaire Koiki sõnul eelistavad Klicki kliendid oma oste sooritada valdavalt füüsilistes kauplustes, on ka tema hinnangul e-kaubanduse kliente hoogsalt lisandumas, kelle jaoks on oluline meeldiv ja turvaline ostukogemus.

„Usume, et võrreldes e-kauplustega, kellel antud märgis puudub, oleme kliendi jaoks usaldusväärsemad,“ lisas Murdjõe. Turvalise Ostukoha märgise kasutamine näitab, et e-pood on erilist rõhku pööranud teeninduskvaliteedile ja klientide meeldiva ostukogemuse tagamisele. Märgis peegeldab omakorda tarbijatele e-poe alusväärtusi ja aitab kaasa e-poe usaldusväärsusele.

Ühtlasi garanteerib usaldusmärgis, et e-pood lähtub oma tegevuses seadustest ja normidest ning arvestab ostjate õigustega. Igal aastal tuvastab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) sadu e-poode, kes eiravad e-poodidele kehtestatud reegleid, kusjuures suur osa teeb seda teadmatusest. Turvalise Ostukoha märgise teeninud ettevõtted on läbinud põhjaliku hindamise. Eesti E-kaubanduse Liit kontrollib märgisega tähistatud poode pidevalt, seega saab klient olla kindel tingimustele vastavuse ajakohasuses.

Vaid 1% e-poodidest, kes on taotlenud Turvalise Ostukoha usaldusmärgist, on selle saanud kohe nii, et e-poes poleks olnud vaja teha muudatusi. See näitab ka märgise olulisust turul ning annab tarbijale kindluse, et antud e-pood on teadlik kohustustest ning täidab ja kaitseb kõiki tarbijaõigusi.

Tarbijad on muutunud üha teadlikumaks, mistõttu eelistavad e-poode, kus on osteldes kõikide andmete turvalisus tagatud. Turvalise Ostukoha märgise kasutamine suurendab seega klientide huvi e-poe vastu ja potentsiaalselt ka müüki. „Otsest seost numbrite ja Turvalise Ostukoha märgise vahel on raske luua, ent klientide ostukäitumist e-poes on see meie hinnangul siiski positiivselt mõjutanud,“ kommenteeris Murdjõe.

Mõni pelgab internetis oste teha, kuna kardab langeda pettuse ohvriks. Usaldusmärgist kandvate e-poodide puhul saab tarbija olla kindel, et nende veebikaupluste vastu ei ole esitatud pretensioone ning kaup jõuab kliendini probleemideta. Klicki juhatuse liikme Kaire Koiki hinnangul annab Turvalise Ostukoha märgise omamine e-poodidele konkurentsieelise nende veebipoodidega võrreldes, kes oma klientide turvalisusele ei pööra niivõrd suurt tähelepanu.

Turvalise Ostukoha usaldusmärgisega e-pood on kohustatud kuvama märgise logo e-poe esilehel, kus see on ostjatele lihtsasti leitav. Logo peab olema lingitud Eesti E-kaubanduse Liidu lehele, kus ostja saab kontrollida, kas e-poel on õigus märgise kandmiseks.

Kui sa ei leia aga e-poelt Turvalise Ostukoha märgist, siis vaata kindlasti, kas e-pood on registreeritud Eestis või mõnes muus riigis ja mis andmeid ta enda kohta avaldab. Euroopa Liidus registreeritud e-poodidel on seadusega ette nähtud andmete avaldamine, mis võimaldab neid identifitseerida. E-poe veebilehel peab kindlasti olema järgmine teave: ettevõtte nimi ja asukoht ning e-posti aadress ja telefoninumber, kuhu probleemide puhul pöörduda. Kauba tagastamise, pretensiooni esitamise ja garantii tingimused, mis tingimustel tagastatakse sobimatu kaup ning kes kannab tagastamiskulud. Nende andmete puudumisel ei ole tegemist seadusekuuleka kauplejaga. Enne ostu sooritamist tee kindlaks, kas müüjaks on juriidiline või eraisik. Kui müüja on eraisik, ei laiene ostule või teenuse tellimisele seadusest tulenevad tarbijat kaitsvad sätted ja tarbijaõigused – näiteks pretensiooni esitamise õigus, 14-päevane taganemisõigus jms. Sama probleem tekib, kui ostad väljaspoolt Euroopa Liitu, sest siis ei pruugi sulle kehtida tagastamisõigus.

Nii mõnigi suurem pank on e-kaupmehele soovitanud kõigepealt taotleda Turvalise Ostukoha usaldusmärgist ja alles peale märgise saamist pangaga koostööks tagasi pöörduda. Selline tagasiside on tunnustus Turvalise Ostukoha märgisele.

Turvalise Ostukoha usaldusmärgist on võimalik taotleda siit.

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega