Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Maikuus jõustunud uute allahindluse näitamise reeglitega seoses annab Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet (TTJA) teada, et edaspidi reageeritakse rikkumistele rangemalt. Siinkohal kutsub TTJA kauplejaid üles kahtluste korral ametilt nõu küsima, et vältida hilisemaid menetlusvaidlusi.
Uue regulatsiooni täitmise kontrollimisel on TTJA tegelenud 12 suurema sisustus-, 6 suurema ehitus- ja 5 suure toidupoega ning jälginud sadu tooteid nii veebis kui ka kauplustes kohapeal. Vihjete alusel on alustatud menetlusi rõiva- ja vabaajakaupade, tööriistade müüjate jt kauplejate suhtes. Eritähelepanu alla on võetud ka väljakuulutatud kampaaniad ning kliendikaartidega seotud allahindlused. Jälgimise käigus tekkinud andmetele tuginedes on pöördutud kauplejate poole ja palutud esitada tõendid, et soodushind on arvutatud varasema 30 päeva madalaimast hinnast.
Seni rikkumistele ilma trahvide ja ettekirjutusteta tähelepanu juhtinud TTJA on teinud uute nõuete osas palju selgitustööd: kevadel toimus infopäev, esitatud küsimustest pandi kokku „korduma kippuvate küsimuste“ vastused, lisaks on nõustatud väga palju ettevõtjaid. Kuigi amet on seisukohal, et nüüdseks on ettevõtjatel olnud piisavalt pikk üleminekuaeg oma tegevuse ühel või teisel moel uute reeglitega kooskõlla viimiseks, selgitatakse edaspidigi vajadusel regulatsiooni ning julgustatakse ettevõtjad ka enne kampaaniate korraldamist kahtluse korral küsima, kas plaanitu on seadusega kooskõlas.
Levinuimad eksimused on kolme tüüpi:
NB! Täiendav selgitus, et juhul, kui kuvatud soodushind ei ole arvestatud viimase 30 päeva soodsaimast hinnast, siis tarbijale ei teki sellest õigust nõuda toodet madalama hinnaga.
Aap Andreas Rebas
kommunikatsiooninõunik
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.