Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Terves Euroopas, eriti näiteks Itaalias ja Suurbritannias, soovib 70% regulaarsetest e-ostlejatest, et e-kaubanduse ettevõtted oleksid keskkonna suhtes vastutustundlikud.
DPD uuringust selgus näiteks, et nüüdseks eelistab lausa 80% Itaalia e-ostlejatest üksnes kohalikke tooteid ning ligi pooled Suurbritannia ostlejatest valivad konkurendi toote, kui see on valmis pakkuma keskkonna säästlikumat lahendust.
Sarnaseid trende on märgata tarbijate teadlikkuses ning küsimustes kaupmeestele ka Baltikumis, mida nutikamad kaupmehed juba ka ära kasutavad.
Näiteks avas Uuskasutuskeskus mõned päevad tagasi koostöös Astri Grupiga Lõunakeskuse välialal uudse kogumismaja, kuhu saab 24/7 iseteeninduslikult ära tuua kodus liigseks muutunud heas korras asju. Suvel on plaanis avada veel kolm kogumismaja Tallinnas, Pärnus ja Narvas Astri Grupi kaubanduskeskuste välialadel.
Järkjärgult hakkab Eestisse levima Euroopas juba küllaltki tavaline keskkonnateadlikum pakendamise teema ning mitmedki suured kaupmehed pakuvad taaskasutatavaid pakendeid, vähendavad järjest rohkem pakkematerjali loodussõbralikuma vastu ning ka tarbijad seda küsivad. Näiteks tuli juulist välja Barbora teatega, et toimetavad edaspidi tellimused kohale ainult suurtes paberkottides ning lisaks sellele vähendavad ka kilekottide kasutamist puu- ja juurviljade ning muude toodete pakendamiseks, kus seda on võimalik teha.
Väga selge trend on ka kauba kätte saamise kiiruses. Tänane uus norm ja ootus on sama päeva tarne, mida väga edukalt paljud kaupmehed juba ka pakuvad. Näiteks Bolt laiendab juulis oma kullerteenust, rajades Tallinnasse poelao ehk nn pimelao (Dark Store), kust peaksid tellimused jõudma kliendini 10-15 minutiga. Tallinnas alustatakse katseprojektiga, ent esimeses järgus plaanib ettevõte teenusega turule minna kümnes Euroopa riigis. Ladu avatakse kesklinnas, kust saaks näiteks keskkonnasõbralikult jalgrattaga kuller 10-15 minutiga igalepoole jõuda. Bolt ei raja mitte tavalist toidupoodi, vaid nn pimeladu ehk kliendi eest hakkavad poelaos käima kullerid. Mugavuspoe kaubavalik on väga väike, ent see võimaldab pakkuda väga kiiret tarneaega, misvõiks olla alternatiiv jaekettide sama või lähipäevade tarnele. Näiteks, sul on 10 minutiga vaja pannkookide tegemiseks piima…
Pandeemia ja tavapoodide sulgemine ning piirangud on pannud inimesed rohkem mõtlema keskkonnale ja selle mõjule.
Näiteks USAs kasvas 2020.a. Google otsing lausele “toidu kojuvedu” 285%, kuid samal ajal 650% “kuidas toitu kiirelt ja turvaliselt kätte saada?”. Hüppeliselt on pandeemiaga suurenenud e-ostlejate üleüldine keskkonnateadlikus ning nõudmine, et toode oleks igas etapis jätkusuutlikum – alustades toorainete hankimisest, pakkimise ja transpordini ning viimane ehk transport peab olema kiire, täna!
Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.