Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →

Suur ülevaade: mida teeb 300 Eesti e-poodi enda checkoutis valesti ja kuidas oste kuni 35 protsenti suurendada?

August 1, 2023

Kati Posti
- Author  
Projektijuht

Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!

Kati PostiKati Posti
Tõnu Väät
Kati Posti
Kati Posti
- Autor  
Projektijuht
Tegevjuht

Wunderfronti tiim võttis kätte ja analüüsis üle 300 Eesti e-poe kassa ehk checkouti kasutajamugavust ja nende vastavust parimatele praktikatele. “Tulemused on rohkem kui intrigeerivad,” kirjutab Wunderfront.ee ekspert Lauri Post alltoodud artiklis.

Analüüsi käigus võrreldi pisteliselt väikeseid ja keskmiseid e-poode ning nende checkoutide vastavust maailmas ennast tõestanud parimatele praktikatele kasutajakogemuses ja disainis, mis moodustavad meie online ostukogemuse. Paljud analüüsitud e-poed töötasid WooCommerce platvormil, mida kasutab üle 3 miljoni e-poe maailmas ning ligikaudu neli tuhat e-poodi Eestis.

Viimased aastad ja koroona on inimeste ostuharjumusi ja ka standardeid pöördumatult muutnud ning viimast ainult kõrgemale ja kõrgemale. Shoppajate ootused e-poele on tõusnud Mount Everest’i kõrguseks ja seetõttu näevad kaupmehed, kes ei pööra e-poe ostukogemusele erilist tähelepanu, ilmselt suure kasvu asemele hoopis vastupidist trendi.

Miks e-poe checkout ehk kassa üldse oluline on?

Lisaks sellele, et checkoutis saab külastajast maksev klient, on ka vahemikus 2006–2023 tehtud hulgaliselt uuringuid ja analüüse ning andmed näitavad, et ligi 70 protsenti online-shoppajatest jätab enda ostlemise ja checkouti pooleli ning ei lähe ostuga lõpuni.

Ligikaudu üks viiest inimesest hülgab checkouti lihtsalt selle pärast et see näeb liiga keeruline ja pikk välja ning põhjuste nimekiri on veelgi pikem. On üsna tihe juhus, et pood küsib täiesti ebavajalikke andmeid ning presentatsioon on pehmelt öeldes puudulik, eriti just mobiilis.

Selle tulemusena jääb valusalt suur summa, ligikaudu 260 miljardit dollarit ülemaailmselt teenimata. Positiivselt vaadates on see võimalik tagasi teenida teades seda, mida on vaja teha. Eestis on numbrid mõistagi väiksemad, aga on ütlemata selge, et olukorras kus 70 protsenti inimesi ei lähe ostuga lõpuni – läheb suur tulu kaduma. Eestis suhtutakse sellesse kahjuks väga kergekäeliselt ja huvitav on tõdeda, et e-poe käive, mis tundub olevat justkui 100 protsenti (ehk see, mis päriselt teeniti), on tegelikult healjuhul 30 protsenti e-poe potentsiaalist ning 70 protsenti jääb teenimata.

Üles on võimalik korjata +35 protsenti

Reaalsuses saab iga e-kaupmees olukorra kiirelt paremaks muuta, kasutades maailmas end tõestanud parimaid praktikaid checkouti ülesehituses ning disainis. Baymardi Instituudi uuringud on ka näidanud, et ligi 35 protsenti kadunud müükidest on võimalik päästa, tehes enda e-poe checkouti korda.

Kuidas? Selgub pisut allpool.

Milline on checkoutide ehk kassade seis Eestis?

Üle 100 000 tunni uurimustööd kasutajakogemuses Baymard Instiduudilt, üle 500 parima praktika e-kaubanduses versus Eesti 300 e-poe checkoutid ja kassad – millised on tulemused?

Hindame sinu aega ja teeme lühidalt.

Saame tõdeda seda, et ligikaudselt 98–99 protsendil e-poodidel on võimalik teha läbi suur areng ning 1–2 protsenti on viinud enda chekcoutid parimatele praktikatele väga lähedale. See tähendab, et ligi 300-st e-poest 3-l e-poel oli checkout viidud päris heasse seisu ehk parimate praktikate lähedale.

Selline seis checkouti e-hügineenis on suur kasvuvõimalus nii e-poodnikele, agentuuridele kui ka makselahenduste- ja tarnepakkujatele.

Viies e-poe checkouti vastavusse parimate praktikatega on võimalik müüke juurde saada kuni 35 protsenti ning teha palju rohkem potentsiaalseid kliente õnnelikeks maksvateks klientideks.

Kuidas? Sellest taaskord pisut allpool.

Eesti E-kaubanduse Liidu andmetel oli 2022. aastal e-kaubanduse käive Eestis 3,54 miljardit eurot (Eesti Panga andmetel), mis tähendab, et kaupmeestel on võimalik teha veel üle miljardi euro ehk 35 protsenti kasvu ning seda vaid checkoute korda tehes.

Kuna keskmine e-ostlemise kuukäive oli Eestis 2022. aastal 300 miljonit eurot, siis 35 protsenti sellest on vägagi arvestatav summa.

Millised olid põhilised puudujäägid e-poodide kassades?

Teadmiseks, et ostukorvis ja kassas on üle 140 parima praktika mida tasub jälgida ja mis on tõestanud enda mõju müügi ja parema ostukogemuse kasuks ülemaailmselt. Siin on mõned peamised suuremad tegurid, mida täheldasime analüüsi käigus.

Peamised puudujäägid ja kasvuvõimalused

  1. E-poe tavaline päis ja jalus on nähtavad koos linkidega mis aitavad inimestele kiirelt lahkuda. Checkouti jalus ja päis ei tohi sisaldada linke mis viivad kasutajaid sealt ära. Hea näide on füüsiline pood, kus klient saab kaubaga poest välja minna ainult ühte teed pidi – kassast läbi (n-ö muid linke pole). Seega tuleks e-poodnikel samuti kassas teha muudatusi, et kassa töötaks eesmärgikohaselt.
  2. Multi-step checkouti asemel on kasutusel üheleheküljeline checkout, mis on paksult andmeväljasid täis topitud (väljasid mida vaja ei ole) ning see peletab ja ehmatab inimesi. Multi-step checkout aitab kasutajatel fookust hoida ning paneb tegema ühte asja korraga.
  3. Checkoutis peaks olema esimene valik “Kuhu paki saadame” ja eelistatud valik peaks olema pakiautomaat… paljud poed alustavad aga “Arve saaja andmetega”.
  4. Mobiilsele kasutajakogemusele pööratakse pööraselt vähe rõhku, ehk andmeid on keeruline sisestada ning ekraani vaadates tundub checkout olevat nagu puder ja kapsad (loe: puudujääk struktueeritud disainis).
  5. Kiiruse poolest saab kiita üksikuid, ostukorvi lisamine, ostukorvi läbimine ja checkoutini jõudmine võtab rohkelt aega ning checkouti avamine kordab tendentsi.
  6. Checkoutis puudub progressi indikaator, mis näitaks mida kasutaja peab hetkel tegema ning mida saab edasi järgmistes sammudes.
  7. Disainis pööratakse vähe tähelepanu tekstide ja väljade loetavusele ning kontrastsusele, mis muudab lehe raskesti loetavaks. Leidub palju pisikesi tekste mis on helehallid.
Kuidas enda e-poe checkout korda teha ja müüki tõestatud viisidel kuni 35 protsenti suurendada?
  • Võrdle enda e-poe checkouti parimate praktikatega ja lase enda arendajal see vastavusse viia. Parimad praktikad on tasuta kätte saadavad siit (praegu inglise keeles) koos visuaalsete näidetega.
  • Lae alla Wunderfront Checkout MAX tasuta plugin/moodul ning saad 15–30 minutiga viia enda WooCommerce platvormil töötava e-poe checkouti tipptasemele, tasuta. Loe plugina kohta siit ja lae see soovi korral alla.
Soovid analüüsi tulemused üle kontrollida?

Soovisime, et analüüs oleks täiesti läbipaistev ning tegime igast analüüsitava e-poe checkoutis ekraanipildi ning e-kaubanduse parimad praktikad, eriti just ostukorvi ja kassa osas on samuti täiesti tasuta kätte saadavad. Seega saad soovi korral metoodika ja tulemused üle kontrollida või siis vaadata, kuidas on lood sinu e-poes.

Lauri Post

wunderfront.com

Loe veel uudiseid sellest kategooriast

Uudised otse e-kaubanduse mootorist

Kõik uudised

Liitud liiduga juba täna ja saad palju hüvesid

Oleme pädevad

Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.

Oleme usaldusväärsed

Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.

Oleme turvalised

Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.

Liitu liiduga

E-poed mida saad usaldada.

“Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse.

Tutvu kvaliteedimärgisega