Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
E-poodide arendamise, optimeerimise ja sinna liikluse saamisega nähakse hullupööra vaeva.
Sel kõigel on reeglina üks eesmärk – panna klient ostma. Seda üllatavamad on käesoleval aastal läbi viidud Stripe’i uuringu tulemused, millest selgusid lihtsad konversioonitapjad, kirjutab Kaarel Talvoja teksti- ja tõlkebüroost Eiffel.
#1 Mobiilile küll optimeeritud, aga poolikult
Uuringusse kaasatud e-poodidest oli 96% kassalehtedest küll mobiilsete seadmete ekraanidele kohandatud, ent neist kõigest 12% toetasid digitaalse rahakoti kasutamist.
Miks see oluline on?Kliendi ootused on mobiilist ja arvutist ostmisel erinevad. Näiteks kui kassaleht mobiilist ostes kliendi seadme ekraaniga ei kohandu, on päris suur tõenäosus, et ostmisest loobutakse.
Ühes teises Stripe’i analüüsis leiti, et kui üle 50% e-poodide külastustest tehakse nutitelefoniga, siis ostu vormistamine jäetakse mobiilis pooleli kaks korda sagedamini kui arvutis!
Digitaalsed rahakotid nagu Apple Pay ja Google Pay teevad mobiiliseadmes maksmise väga mugavaks, sest see käib vaid ühe-kahe klõpsuga. Ilmselt tead isegi, et nende kasutamise populaarsus kasvab jätkuvalt.
#2 Probleemid ostu vormistamisega
Uuringu kohaselt oli 58% e-poe kassalehtedel vähemalt kolm ostmist raskendavat põhiviga:
Eraldiseisvalt ei pruugi need vead olla liiga tähtsad. Ent koos esinedes muutuvad need ostu sooritava kliendi jaoks päris suureks probleemiks.Eestis kasutab enamik e-poest ostjaid tasumisel küll pangalinki, ent kas oled mujalt pärit ostja jaoks eelnimetatud probleemid oma e-poes ära lahendanud?Uuring tõi välja, et üheksal juhul kümnest jääb ost e-poes pooleli just kassalehel. Seega tuleks veenduda, et
Uuringus toodi välja, et Euroopa e-poodides tehakse deebet- või krediitkaardiga vaid 40% maksetest. Saksamaal on kõige populaarsem maksemeetod näiteks pangaülekanne, Itaalias eelistab 33% ostjatest kasutada digitaalset rahakotti.Näitena toodi uuringus veel kolm Hong-Kongis asuvat ettevõtet, mis müüvad läbi e-poodide kaupa Hollandisse.
Pärast seda, kui nad lisasid oma e-poe maksemeetodiks iDEAL’i (populaarseim maksemeetod Hollandis), kasvas nende müük Hollandis tervelt 79%.
#3 Oluline info on vaid ühes keeles
Suurem osa uuringusse haaratud e-poodide kassalehtedest olid jäetud teistesse keeltesse tõlkimata. Ning ka see võib e-poele tähendada olulist saamata jäävat tulu.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.