Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Üldine pilt ei erine Skandinaavia ja Baltikumi kohapealt kategooriate vahel, mida e-poodides peamiselt müüakse ehk pakutakse. Kõige rohkem ehk 13% rõivaid ja jalatseid, järgneb mööbel ja sisustus, seejärel ilu, kunst, käsitöö, sport. Riikide võrdluses on pisike erinevus top 2-3 kategooriates. Näiteks kui Taanis, Rootis ja Soomes on mööbel ja sisustus number 2 kohal siis Norras hoopiski ilu. Norras on ka tervis eespool. Siit võiks järeldada norrakate suuremat huvi ilu, tervisetoodete jm vastu.
Kõige rohkem müüakse Skandinaavias e-poodides tükiliselt autondusega seotud tooteid, keskmiselt 4200 erinevat tootekategooriat. Elektroonikas 3700. Ka siin on tegelikult Baltikumiga sarnane joon. Riikide lõikes aga müüakse Soomes raamatuid, ajakirju, ajalehti isegi pea 7400 nimetust, mis on 6-7x rohkem, kui lähiriikides. Minna meediaväljaandega Soome, tundub olevat paras äririsk. Kummaline on veel see, et vaatamata norrakate suurele ilu, tervise lembusele ei ole selle kategooria tooted üldsegi neil esirinnas vaid isegi köögitehnikaga seotud tooteid müüakse rohkem, kui ilu, mida on vaid 860 kategooriat. Norras on üldse kõige vähem e-kaubanduse kategooriaid, keskmiselt 847 ühikut, mis on pea poole vähem, kui lähiriikides. Lisaks on Norra ostujõud samas pea poole suurem, kui lähiriikides.
Kauba kättesaamise maksumus on kõige soodsam Taanis ja Rootsis- pakiautomaat 5,2-5,5 euri, kui Soomes on 7, Norras 8,2. Kui kojuvedu maksab igalpool 8-10 euro siis Soomes pea 13 euri. Soomes on e-kaubanduse paki kättesaamine kõige kallim.
Baltikumiga üks suurim erinevus on kauba eest tasumise ahendused ning e-poe platvormid. Tõsi, ka Skandinaavias on pea pooled e-poed vabavaralise WooCommerce peal (42%) siis 34% suisa jooksevad Shopifyl. Makseviisidest, kui Eestis on PayPal liidestatud alla 2% siis Skandinaavia e-poodides saab maksta suisa 67% PayPaliga. Järgneb Klarna, mis on liidestatud 50%, Apple Pay ja Stripe 25%, ESTO 17% e-poodidesse. ESTO turuosa on Soomes lausa 45%, Taanis 13%, Norras 13%, mis on väga tugev tulemus. Nii, et nimetatud makselahendused peaksid sul olema e-poes, kui neisse riikidesse müüma hakkad! Tasub muidugi meeles pidada, et pakutav makselahendus ei peegelda antud lahenduse kaudu tehtavat käivet vaid kui mitmes e-poes on antud lahendus liidestatud. Siiski Skandinaavias ilma Klarna ja PayPali pakkumiseta edukat äri ei aja. Kui eestlane maksab 70% pangalingi kaudu siis Soomes on see väidetavalt erinevate uuringute järgi 55-60% vahel ning Rootsis, Norras, Taanis veel vähem. Mida suurem, rahvusvahelisem riik, seda rohkem välisoste ja rahvusvahelisi makselahendusi eelistatakse on ikkagi igas riigis mingi kohalik makseteenuse pakkuja, kes on väga populaarne. Sama ka kullerfima jt teenustega. Ehk, et välisriiki laienedes ole kursis kohaliku turu eri- ja omapäradega!
E-kaubanduse pakkidest kõige rohkem viib Skandinaavias kohale Postnord, seejärel GLS, DHL jpt. Riikide lõikes muidugi Soomes on suurim tegija kohalik POSTI, järgneb Matkahuolto ja DHL, Taanis GLS, Postnord ja DHL, Norras Bring/Posten, Postnord ja DHL, Rootsis Postnord, DHL, Bring/Posten.
Kokkuvõtte koostas Eesti E-kaubanduse Liit kasutades Taani analüütika ettevõtte Tembi andmeid, mil vaadeldi 79257 e-poodi Taanis, Rootsis, Norras ja Soomes.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.