Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Septembrikuus tellisid eestlased ettevõtetest pakiautomaatidesse 1,24 miljonit pakki. Eelmise aasta septembrikuust on see pea 170 000 pakki ja 15,7% rohkem. Ka eelmise aasta septembrikuu oli korraliku kasvuga üle-eelmisest aastast, +13%. Seega oli võrdlusbaas üldse mitte väike eelmiste paari aasta võrdluses. Ühe huvitava mõõdikuna oli kõigi kolme suurima pakiautomaatide ettevõtte kasv pea identne- Smartpostil 15,6%, DPDl 15% ja Omnival 16,3%. Veel võib lisada, et Omniva on paar protsenti turuosa viimase 3-4 kuuga küll kaotanud...
9 kuu kokkuvõttes on pakimaht pea 16% kasvus mis tähendab seda, et pea 14 miljonit pakki on eestlased 9 kuuga 2023 aastal tellinud rohkem, kui 2022 aastal.
Kokku on 2023 aasta 9 kuuga tellitud rohkem kui 10 miljonit pakki ning eelmise aasta suur rekordmaht- 12 miljonit pakki on kindlasti ületatav sel aastal.
Kui turgu analüüsida, siis enamus suuremad jaekabandanduse kui ka e-kaubanduse ja ka mõlemat väljundit pakkuvad ettevõtted ei tee enam suuri kasvusid. E-kaubanduse pool on küll 2-10% enamusel kasvus, on jaekaubanduse kogu turg langenud. Kasv tuleb pakimahus pigem väliskaubandusest ja peamiselt Aasiast- Aliexpress, Temu jt. Lisaks toob kasvu uus turg- uued e-poed ja tegijad Eesti/Baltikumi turul. Aasia turg on kindlasti poole suuremas kasvus kui kohalik. Vastavalt võiks prognoosiga 20%/10% vastavateks kasvudeks.
Oleme ka varasematel aastatel täheldanud ostujõu langemisel ning majanduse jahenemisel lisaks ka tarbijate poolt soodsamaid ostukohti ning odavamaid tooteid rohkem eelistamas. Eks siit tuleb surve ka kaupmeestele ning ilmselt on sügisel/talvel näha veel rohkem ja suuremaid soodustusi.
Monitooringu koostas Eesti E-kaubanduse Liit koostöös Omniva, DPD ja Smartpostiga.
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.