Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Teist aastat järjest toimus konkurss „Eesti rahva lemmik e-pood“, kus Eesti tarbijad reastasid oma lemmikud veebipoed. Seekordseks võitjaks osutus Weekendshoes.ee e-pood, kes kogus kõige rohkem hääli.
Eesti rahva lemmik e-poe konkursil osales 186 erinevat e-poodi ning lemmikute valimist korraldas Eesti E-kaubanduse Liit koostöös uudisteportaaliga Delfi selleks loodud erikeskkonnas. Iga inimene sai hääle anda vaid ühe korra ning otsustada, millise parameetri alusel langetab valiku – kas näiteks klienditeeninduse, kiire tarne, soodsate hindade, meeldiva disaini, tagastusprotsessi lihtsuse või millegi muu järgi.
Kui eelmisel aastal külastas erikeskkonda üle 70 000 inimese, siis sel aastal juba ligi 105 000 inimest, kellest 12 000 inimest osalesid hääletusel. Esikoha pälvinud Weekendshoes.ee kogus ligi 2200 häält, võidutsedes Eesti rahva lemmik e-poe konkursil juba teist aastat jutti.
„Weekendshoes.ee põhineb kodumaisel kapitalil, kuid tegutseb tublilt üle Baltikumi ja on üks suuremaid jalatsite müüjaid,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Lisaks on nad väga teadlikud tarbijate ootustest, pakkudes kiiret tarnet, lihtsat tagastust ja kvaliteetset klienditeenindust. Samuti on rakendatud uuenduslik lahendus “kliki ja proovi”, mis võimaldab kliendil kaupa enne ostu sooritamist mugavalt proovida.“
E-kaubandus on Eestis plahvatuslikult kasvanud. Eelmisel aastal kerkis e-ostlemise käive 2,5 miljardi euroni, kasvades aastaga üle 50%. Eesti Panga andmetel oli möödunud aasta neljandas kvartalis e-ostu keskmine suurus 42 eurot.
Euroopa e-kaubanduse tururaport tõstab omakorda esile, et Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 76% elanikkonnast. Sellega edestab Eesti tuntavalt näiteks lõunanaabrit Lätit (63%) ja on samas „kaalukategoorias“ Soome (78%) ning Prantsusmaaga (78%).
Siinse e-kaubanduse väga kiiret kasvu väljendab ka pakiautomaatidesse saadetud pakkide maht. Eesti E-kaubanduse Liit monitoorib koostöös Omniva, Smartposti ja DPDga Eesti pakiturgu. Eelmisel aastal saabus pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki, mis on samuti 33% rohkem kui aasta varem.
„Pandeemia on e-ostlejate arvu kiiresti kasvatanud ning ostjad on järjest rohkem harjunud e-kaubanduse eeliste ja võimalustega. Populaarne teenus on näiteks ka „osta kohe-maksa hiljem“, mida soodustab 14-päevane tagastusõigus, mis võimaldab kauba sobivuses enne maksmist veenduda,“ märkis Väät. „Samuti on näha, et e-oste on hakanud tegema ka eakamad inimesed, kes vähendavad seeläbi kontakte. E-poodidest on hakatud palju soetama ka selliseid kaupu, mida varem internetist nii aktiivselt ei tellitud – näiteks toit või ravimid.“
Eestlaste lemmik e-poed (TOP10)
1. Weekendshoes
2. MT Shop
3. e-Selver
4. Tallink
5. Rimi
6. Denim Dream
7. Kaup24
8. Kaubamaja
9. Allo
10. Bredenkids
Lisainfo:
Tõnu Väät
Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht
Tel: +372 50 87 642
E-post: tonu@e-kaubanduseliit.ee
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.