Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Progressive Web App’ist ehk PWA’st on olnud palju juttu erinevatel konverentsidel ja blogides, aga kui rääkida juba tehtud lahendustest, siis jääb ring kitsamaks. Olgem ausad, tegu on uue lahendusega, mis kõlab küll väga eesrindlikult, kuid millele, nagu iga innovatsiooni puhul, kaasnevad lisaks saadavatele konkurentsieelistele ka riskid. Enamikele e-kaupmeestele jääb see võimalus veel mõneks ajaks kättesaamatuks. Mõned rahvusvahelised näited edukatest PWA rakendamistest on esiletoodud siin.
Lumav alustas oma PWA teekonda 2019. aasta alguses, kui Magento oma esimese PWA versiooni avalikustas ja partneritele briifi saatis. Nägime uues tehnoloogias suurt potentsiaali, kuid oleme teadlikud uue tarkvara investeeringute suurusest – Magento 2 esimeste versioonide laivid olid veel väga hästi meeles. Otsustasime ettevõtte sees siiski võimaluse piires investeerida ning alustasime tiimi koolitamist ja testprojektide tegemist. Viimase kahe aasta jooksul oleme juba mitmeid lehi livenud ja kirjutame allpool enda kogemusest Magento PWA’ga.
App + veebileht = PWA?
Lühidalt on PWA rakendus, mis võimaldab kasutada samal ajal nii veebilehe kui ka native app’i kasulikke külgi. Täpsemalt plussidest:
See tehnoloogia on e-äride tulevik ja tunduks loomulik, et see on iga endast lugupidava e-poodniku arenduste nimekirjas, kuid…
…miks siis PWA ei ole veel e-äri maailma vallutanud?
Nagu iga innovatsiooniga võivad esimesed katsetajad hõivata turgu kiiremini tänu tehnoloogilisele eelisele, kuid mündil on ka teine pool. Allpool mõned punktid:
Rõõmustav on, et teadlikke kaupmehi tuleb järjest juurde, kes on taustauuringu teinud ning juba ise õigete küsimustega meie juurde tulevad.
Alternatiivid ja miks Magento PWA
Loomulikult ei ole Magento enda poolt loodud PWA ainuke maailmas. Magento PWA start on võrreldes konkurentidega olnud aeglasem ja saanud varasemalt kogukonnalt kriitikat. Seepärast on ka e-äridele konkureerivaid PWA platvorme sirgunud nagu seeni pärast vihma, ning mõned neist on juba väga eesrindlikud. E-äri tühja kohta ei salli ja siin nähti võimalust enda lahendusega kiiremini turgu haarata ning seda standardiks luua.
Ka mitmed arendusettevõtted on olnud teelahkmel – kas valida Magento enda poolt tehtu, valida turult mõni teine tegija või hakata ise nullist looma.
Miks otsustas Lumav valida Magento Venia PWA (vt. Venia demoleht):
Lumavi meeskond on hetkel loonud Magento PWA’le mitmeid lahendusi, kõige tuntumad E-Kaubanduse Liidu Rahva Lemmiku alamkategooria tiitli võitnud Goldtime’i ja Eesti ühe tuntuima kosmeetikapoe Loverte. Lisaks oleme hooldamas ja edasi arendamas Klick’i e-poodi, mis on Poola päritolu Vue Storefront PWA platvormil.
Kuidas edasi
Millal on õige aeg PWA’le üle minna? Õige vastus on iga ettevõtte jaoks erinev – sõltub mida konkurendid teevad ja kui suur hulk kliendibaasist järjest enam mobiili eelistab. Olla pioneer ja konkurentide ees mitte taga sammumine on põnevam kui konservatiivselt kopeerimine. Aga igal lähenemisel on oma plussid-miinused ja eduni viib mitu teed.
Kui aga (sh rahvusvahelised) konkurendid Su e-äri kliente on hakanud üle võtma, tasub ühe analüüsipunktina võtta ette ka nende äpp või PWA ning uurida mis väärtust see klientidele annab.
Margus Ots
Lumav Commerce OÜ äriarendusjuht
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.