Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
Vaadates käesoleva aasta pakiautomaatide mahtusid Eestis, jääb igakuine pakkide maht pisut alla miljoni paki kuus. Maikuus napilt ületati miljonit pakki ning septembris oli rekord, 1 078 200 pakki, siis oktoober oli selle aasta teine rekordkuu, jäädes 1 050 000 pakini. Üllatavalt tuli langus Smartpostile, suisa -9,6% eelmisest aastast, kuid kui vaadata võrdlusaastast aasta tagasi ehk 2020.a. siis tegi ka Smartpost 2021.a. ca 100 000 pakki kasvu, omades seejuures rekordiliselt 33% turuosa (Omnival näiteks pea 70 000 pakki langust 2021/2020) siis oli Smartpostil ka väga tugev võrdlusbaas eelmise aasta oktoobriga. Omniva tegi eelmisel kuul suurimat kasvu, +18%, kuid oli ka võrdlusbaas eelmise aasta oktoobriga madal. Omnival on Eesti turult pisike langus, kasvu aitab tuua Aasiast tulev maht. DPD suutis teha eelmisel kuul 13% kasvu, viies oktoobrikuus turuosa kogu pakiautomaatide mahust DPDle 26%. Smartpost hoiab pea 29% turuosa ning Omniva suisa pea 46%.
November on reeglina olnud alati aasta kõige kõrgema mahuga kuu, tuues 25-30% mahukasvu võrreldes teiste kuudega, ei ole käesoleva aasta 10 kuu kokkuvõttes midagi roosilist võrreldes eelmise aasta 50% kasvuga. 10 kuuga on 1,2% pakiautomaatidesse tellitud rohkem pakke ehk 9,7 miljoni paki asemel 9,8 miljonit pakki. Ootame siiski novembris mõõdukat kasvu, jääb aasta tõenäoliselt pakimahult 2-3% kasvu peale, käibes küll (peamiselt tänu inflatsioonile ja hinnatõusule) 20-25% peale.
E-kaubanduse Liit
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.