Soovitame Tasuta e-kaubanduse videokursus →
Eesti E-kaubanduse Liit koondab rohkem kui 500 usaldusväärset e-kauplejat ja suunanäitajat. Kasvatame e-kaubandust koos!
SEB kolmes Balti riigis esmakordselt läbi viidud e-kaubanduse uuringust selgus, et 43% Eesti elanikest ostleb internetis igakuiselt. E-ostlemise suurimaks motivaatoriks on kõigis Balti riikides mugavus ja ajasääst, kusjuures nooremaid motiveerib internetis ostlema eakamatest märksa enam ka suurem kaupade valik.
E-poodides ja -platvormidel ostetakse enim riideid, jalanõusid ja aksessuaare ning soetatakse kosmeetika-, ilu- või tervisetooteid. Igakuiselt ostlevad internetis veidi aktiivsemalt Läti ja Leedu elanikud, mõlemad 46%. Eestis on igakuiste ostlejate protsent 43%. Kõige aktiivsemad igakuised e-ostlejad on Põlvamaa elanikud (61%), samuti Läänemaa, Hiiumaa ja Jõgevamaa elanikud (kõik 50%).
Noored eestlased on agaramad mobiilse rahakoti kasutajad
Eestis eelistab krediit- või deebetkaardiga maksta 70% veebipoodides ostlejatest. Muuhulgas eelistavad Eestis mobiilse rahakoti (Google Pay, Apple Pay jt.) teenuseid 25% vastajatest, mida on enam kui Lätis ja Leedus. Mobiilse rahakoti kasutamine e-poodides on krediit- ja deebetkaartide kõrval kõige populaarsem kahekümnendates aastates eestlaste seas. Neist üle poole (57%) väidavad, et eelistavad e-poodides tasumisel kasutada nutiseadme rahakotti. Vanemad internetis ostlejad eelistavad krediit- ja deebetkaartide järel enam makseid pangalingiga ja ka näiteks PayPal makseplatvormi teenust.
„Mobiilse rahakoti teenuste peamine täiendav eelis seisneb turvalisuses. Makse sooritamise protsessis edastatakse kaardi number krüpteeritud vormis, mis ei võimalda selle kasutamist rahakotiväliselt ehk varastamisel ei ole mõtet,” selgitab SEB käibekapitali- ja arvelduslahenduste divisjoni direktor Christo Ojamaa. “Mobiilsesse rahakotti sisestatud kaardi kasutamiseks on lisaks vajalik omada kontrolli ka mobiilse seadme üle ning pääseda mööda sellele omastest kaitsemehhanismidest. Kõige turvalisem neist on biomeetria, mida on väga keerukas kopeerida,” lisab ta.
Eelistatud on kauba tellimine pakiautomaati või mõne päeva jooksul kulleriga koju, noortele on meelepärased Wolt ja Bolt
Pakiautomaadid on 93% eestlaste eelistatuim kauba kättesaamiskoht, 36% eelistab ka kaupade koju tellimist tavalise kullerteenusega. „Uuringu tulemusi toetab ka Eesti E-kaubanduse Liidu pakituru statistika, mille põhjal tellivad eestlased pakiautomaatidesse iga kuu 1,3 kuni 1,5 miljonit pakki ning aastased kasvunumbrid on tihti kahekohalised,“ märgib Ojamaa.
Tõusuteel on ka äpikullerite kasutamine, mis on eelistatud kõige enam noorema vanusegrupi seas kõigis Balti riikides. „Wolt ja Bolt ei ole kaugeltki enam lihtsalt toidutellimise rakendused: nende platvormidelt saab tellida lisaks toidule veel lilli, kingitusi, parfüüme, raamatuid või kasvõi koduelektroonikat, mis kõik operatiivselt e-ostlejani tarnitakse. Uuringule tuginedes võib öelda,et peale kasvav põlvkond hindab tarnekiirust ja mugavust. Seega võiksid e-kaupmehed selliseid koostöövorme äpikullerteenuste platvormidega müügi suurendamiseks kaaluda,“ leiab Ojamaa.
Christo Ojamaa
SEB
Uudised otse e-kaubanduse mootorist
Teame täpselt mis e-kaubanduses toimub ning kuidas seda äri arendamiseks kasutada. Jagame neid teadmisi hea meelega ülevaadete, uuringute ja koolituste kaudu. Et kasvamine ja ostmine oleks lihtsam.
Eesti e-kaubanduse maine ja käekäik on meile olulised. Seisame selle eest, et Eesti e-kaubandus vastaks headele tavadele ja kõrgetele kvaliteedistandarditele. See on kasulik nii ostjale kui müüjale.
Muudame koos e-kaubanduse turvalisemaks. Meie “Turvaline ostukoht” kvaliteedimärgis tagab ostjale kontrollitud ja rangetele tingimustele vastava ostukogemuse ning tõstab müüja usaldusväärsust ja parandab mainet.